Vi som börjar med IVF hösten 2017
Hade återföring idag och nu på kvällen har jag fått som vattniga flytningar. Blir lite nojig att något är fel och ägget "rinner ut ". Någon som varit med om liknande?
Hade återföring idag och nu på kvällen har jag fått som vattniga flytningar. Blir lite nojig att något är fel och ägget "rinner ut ". Någon som varit med om liknande?
Det blev tyvärr inget ägg till frysen, så nu har jag fått tid till läkare i slutet av oktober så hoppas vi får börja med ivf nummer 2 i mitten av november.
Den enda som jag har valt att tala om för att vi håller på med ivf är min arbetsgivare. Det blir lite konstigt annars då jag oftast behöver vara ledig hela dagar vid besök på kliniken.
Måste man alltid vänta minst en mens innan man får börja om? Hur är det med fet om nån vet?
Jag vet inte än ens om det finns några i frysen för oss... skickar dem bara brev och när isf.?
Hej alla! Har varit lite frånvarande då jag blivit sjuk. Är överstimulerad och går på kontroller med blodprover, Vul & UL varannan dag då jag har en hel del vätska i buken samt att jag är lite uttorkad. Magen är konstant hård och svullen och det gör ganska ont. Men det positiva i det hela är att jag testade positivt för graviditet i torsdags och räkan verkar trivas fortsatt bra där inne trots vätskan. Började med fragmin igår så att man minskar riskerna för blodpropp. Nu hoppas jag att räkan vill stanna kvar hos oss bara :)
Oj, vad mycket ni har skrivit!
Det har gått 6 dagar nu sedan insättningen. Imorse fick jag kraftig mensvärk och var så rädd att mensen skulle komma. Tog ett test med clearblue och det står Gravid 1-2 veckor.
Kan jag lita på det?
Jag vet inte hur jag ska må nu, har ju tre missfall i baggaget...
Den här är vår sista chans med ivf i Sverige, inga embyro i frysen heller.
Va jobbigt det här.
Nu har jag nästan läst ikapp hela tråden (har tagit några dagar.. ) och känner att det är dags att joina er!
Lång historia kort, skulle få IVF i januari, men lyckades bli gravid precis innan. Första och enda gången jag har lyckats bli gravid. Slutade med MA i v. 10.
Gick 9v. med HCG i kroppen efter det. Tog paus från Familjeliv innan sommaren och samlade krafterna och njöt av en lugn sommar. Vi har kämpat på och försökt på naturlig väg (gick det en gång så kan det gå igen tänkte vi!), men tiden går och ingenting händer så nu är det IVF som gäller.
Ska börja med Puregon injektioner runt 20/10.
Äggplock i Uppsala v. 44.