• waldesten16

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Har precis varit på första vul hos Gallerian för att se hur jag svarar på menopuren (sprutdag 6) och det blev inget roligt alls. Från att förra gången med Gonal F var överstimulerad med närmare 60 äggblåsor till att det inte har hänt något mer än att två äggblåsor är ca 10 mm. Hade cirka 35 stycken som var små, som de trodde inte kommer växa något mer utan mer ligger och stör stimuleringen. Slemhinnan var inte heller tillräckligt tjock.

Blir så ledsen varför kan det inte bara vara enkelt. De trodde att RMC Linköping kommer besluta om doshöjning och fler sprutdagar. Jag tillhör tydligen skaran med kvinnor som är svår att välja dos på. Nu får jag vänta tills de ringer i morgon och berättar om fortsatt behandling.

Någon som har erfarenhet av att inte svara på behandlingen utan fått justera med doshöjningar och fler sprutdagar?

• waldesten16
    Tiinuli skrev 2017-09-19 16:15:06 följande:

Jobbigt när det inte går som man vill! Men kanske det kommer bli bra ändå med dos ändring och några extra dagar?

Det är just det man är mest orolig just nu, man man svarar inte på behandlingen som man ska.

Styrke kramar

Tack !! Känns inte alls bra att det inte var fler. Hade hoppats på att det skulle gå smidigare denna gången då jag hade sådan otur sist.

Hur går det med din förkylning?
  • waldesten16
    Anki7 skrev 2017-09-19 21:41:11 följande:
    Känner så igen frustrationen. Mitt första försök fick avbrytas för att det på första vul syntes en stor cysta som stört ut tillväxten av äggblåsor. Den punkterades men jag var orolig över att nästa försök också skulle behöva avbrytas för att det hänt för lite. Som tur var hade jag en modigare sköterska vid det besöket som insåg det och höjde dosen på Menopur. Min första läkare verkade tveksam till att det varit bra men visade sig vid nästa vul att det varit helt rätt. Med lägre dosen hade inget hänt, med den högre var det precis tillräckligt. Fick spruta någon extra dag för att de skulle växa till sig mer.
    Åh va skönt att du säger det. Hoppas verkligen att de höjer dosen nu, väntar på att de ska ringa idag. Får försöka trycka på om de inte själva föreslår det. Vill inte gå igenom en misslyckad ivf igen.

Vilka doser hade du med menopur från början och sedan efter att de höjde?
  • waldesten16
    Tiinuli skrev 2017-09-19 22:53:31 följande:
    Ja det är många hinder på denna väg :(
    Men kanske det kommer räcka ändå, det behövs ju bara ett som ska befruktas och sättas tillbaka, men förstår din oro.

Jag är fortfarande krasslig men mest på kvällen, ingen feber dock så hoppas blir inte värre än såhär. Vill ju inte kasta bort tiden och börja om!

Imorgon vul kl.7 så fortsättning följer
    Hoppas att det blir ett glada besked nu på morgonen för er :)
    Hur har du upplevt orgalutranen ? Denna gången tycker jag den svider så mycket efter att man har sprutat in den, det tyckte jag inte förra gången.
  • waldesten16
    Tiinuli skrev 2017-09-20 07:17:58 följande:
    Go morgon :)

Varit på vul nu och äggen är allt emellan 12-17mm? Ska igen på blodprov och sen ringer läkaren vid kl.16 för vidare instruktioner. Han sa att kanske vi kommer få veta datum för äggplock idag :)
    Förkylning hänger kvar dock :(

Orgalutran har inte känts annorlunda är menopur förutom att hade svårt att punktera huden med den och efter första sticket va huden lite röd, svider eller kliar inte. Tycker dem båda svider om sprutar in medicinen för snabbt bara.
    Härligt att du får besked idag :) hur många äggblåsor var det?
    Hoppas du förkylningen ger med sig, du får dricka massa te och äta många apelsiner för att boosta upp med vitaminer.
  • waldesten16
    Mira6 skrev 2017-09-20 13:36:46 följande:

Hej alla fina!

Nu så e vi klara med insättningen av 3 ägg blev två befrultade en 4-cell och en 6-cell så nu e dom i magen så hoppas vi nu på världens bästa nyheter. TD är 6/10

Åh grattis till dig. Håller tummarna att det går kanon ????
  • waldesten16

Fick besked nu att jag ska öka dosen från 112,5 e med menopur till 150 från idag. Nytt blodprov i morgon och nytt vul på fredag. Mitt värde låg endast på 63 vilket är väldigt lågt. Hoppas verkligen att doshöjningen gör susen. Känns så konstigt att från förra gången fanns det massa blåsor i rätt storlek och nu endast två som visar tendens till att svara på behandlingen. De säger att jag är svårbehandlad/speciell, varför kan man inte vara normal ?

Kan inte hjälpa att vara så ledsen. Är trött på motgångar och hinder hela vägen. Hopplösheten är så stor just nu. Vet att jag inte är ensam i detta att många har samma problem men när ingen i ens närhet förstår vad man pratar om känner jag mig så ensam.

• waldesten16
    Pigall skrev 2017-09-21 00:57:46 följande:
    Jag vet hur du känner. Man vill liksom bara för en gångs skull att något ska gå ens väg. Att det ska gå lätt nån gång iallafall. Och så tittar man runtomkring sig och ser bara andras lycka och de problemfria liv som dyker upp i nyhetsflödet på facebook. Känns orättvist och oförtjänat att man själv ska kämpa.sen vet man ju logiskt sett att alla bär på sina egna problem men det hjälper ju inte hur man känner.
    Nä jag vet ingen människas liv är perfekt. Hade en väldigt dålig dag igår. Vakande på bättre humör och taggar nu inför fredag och hoppas på att doshöjningen har väckt blåsorna till liv :)

Väntade du på att få börja med ditt andra försök?
  • waldesten16
    BinniBoo skrev 2017-09-21 00:07:29 följande:

Även i morse lös ägglossningen med sin frånvaro.. Dag 18 i cykeln så känns som att det inte blir nån ägglossning denna gång. Börjar självklart fundera om det blivit nåt fel på mig nu och klandrar mig själv. Tänkt att dessa resor och väntan kan trycka ner oss kämpar så mycket.
    Har två ägglossningstester kvar så har jag inte fått utslag efter dessa får jag ringa kliniken och meddela att det inte blir nåt denna gång Rynkar på näsan Vette sjutton om jag ens vågar mig på ett nytt försök nästa månad då detta tagit väldigt hårt på mig. Nu har ju jag ändå den "enkla" vägen med ostimulerad FET men tycker detta är jobbigare än sist då vi gick igenom hela IVF karusellen. Då blev det ju ägglossning etc för man tog en massa sprutor hit å dit. Nu får man mer "klara sig själv" och det verkar ju inte gå av nån anledning. Rynkar på näsan

Tråkigt att höra Hoppas du får utslag nu på förmiddagen. Kanske bara dröjer lite extra för att du går och väntar på den.

Får man inte tabletter t.ex. Letrozol för att ägglossningen garanterat ska komma (har aldrig kommit till så långt i processen, har lite dålig koll).
  • waldesten16
    Tiinuli skrev 2017-09-20 23:12:32 följande:

Uppdatering från läkaren efter nytt vul och blodprov idag blev att sänka från 225 till 150 och fredag nytt vul för han tyckte att nått värde va lite högt... dum som va frågade inte mer specifikt, vad kan det va då?
    Iaf. Prel. ÄP på måndag :)

Värdet han pratade om är östradiol, det tar dom och jämför med antal blåsor samt storlek för att se hur långt mogna äggblåsorna är lite kort förklarat, sa han vilket värde du hade? Jag hade endast 63 på sprutdag sex vilket betyder att inget har hänt och därför höjde de dosen på mig.

Nu är det inte många dagar kvar för dig :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017