• waldesten16

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Tesora skrev 2017-12-06 00:28:31 följande:
    Tack jo men det känns bra, hur går det för dig?

Jag har testdag 16 :) så ganska snart men tänker att jag kommer köra ett test på lördag redan så får vi se. Har ju haft 5 dagars
    Rättelse, tror det var på ruvardag 6 jag fick det första svaga strecket
  • waldesten16
    Tiinuli skrev 2017-12-10 11:06:43 följande:

Nån som vet om man får bada bastu och jacuzzi under hormonbehandling eller kan det göra skada?

Jag vet att du inte ska bada efter äggplock eller återföringen. Men vet tyvärr inte vad som gäller om du endast håller på med sprutor.
  • waldesten16
    Tiinuli skrev 2017-12-11 07:49:10 följande:

Mm det har jag också för mig så gjorde det och badade igår. Senare fick som ägglossningsvärk och nu precis varit på andra vul där läkaren inte hittade några äggblåsor på ena äggstocken :( så jag ägglossade igår, helt sjukt kommer få avbryta behandlingen , så jävla surt, alltid nått är det! Ska bara lämna blodprov och få det bekräftad...

Attans vad tråkigt ! Jobbigt att behöva avbryta. Vart är du i behandlingen? Återföring ?
  • waldesten16
    Tiinuli skrev 2017-12-11 12:38:38 följande:

Ja är schokad :( och läst att det är väldigt ovanligt. Var på mitt andra vul i morse, ÄP skulle varit i veckan. Tagit menopur 225 i 9 dagar plus orgalutran 3 dagar

Väldigt tråkigt. Förstår att du måste känna dig snuvad på denna omgången. Kliniken kan väl inte räkna detta som ett försök?
  • waldesten16
    Tiinuli skrev 2017-12-11 21:36:50 följande:
    Ja riktigt tråkigt då det är 2 ivf försök och va nästan i mål med sprutor o skit :(

Pratade med läkaren tidigare och frågade om bad jazuci bastu sex mm men han sa det är inte möjligt med yttre våld att framkalla ägglossning så dem kinde verkligen inte ge mig nått svar varför det blev på detta vis :(

Som sagt ena sidan släppte, högra äggstock men inte vänster, har 5 blåsor kvar men han tyckte att skulle avbryta men att fick välja. Så vi valde avbryta då bara hälften va kvar och det räknas inte som förbrukat ivf försök.
    Skönt att det inte räknades som ett försök en liten tröst i detta :)

Vid min första ivf omgång tömde de mig på över 40 äggblåsor men ingen av dem innehöll ett ägg. Jag kom ihåg känslan av förtvivlan och kan tänka mig att det var samma för dig. Min klinik var snälla med den gången och inte räkna det som ett försök.

Ska du vänta in nästa mens eller kommer du att få tabletter och framkalla den?
  • waldesten16
    Tiinuli skrev 2017-12-12 09:32:00 följande:
    Typiskt, skrev o allt försvann när skulle posta

Det va en väldigt massa :o

Men kan tänka mig att känslan är det samma, man är nästan i mål men ändå inte! Surt!

Snällt att dem inte räknade det som ett försök men inte mer än rätt tycker jag. Tycker också att det suger att det är bregränsad med försök, en stress moment!

Har dem ändrat nånting med mediciner till nästa gång? För min del blir det orgalutran tidigare men annars samma eftersom jag svarade bra annars på behandlingen. Menopur 225.

Eftersom det är julstängd så måste vänta till januari, ska ta lunitus nu i 10 dagar och sen få mens enligt läkaren, suger att ta dem också varför liksom.
    Vid mitt andra försök med äggplock fick jag ut ca 16 ägg. Ett av dem fick jag tillbaka men det blev tyvärr inget. Två överlevde till frysen.
    Den 25 nov satte jag in en blasto och hade testdag den 9 dec. Redan den 1 dec fick jag pluss på stickan :) Den 19 ska jag på mitt första vul för att se om graviditeten sitter rätt. Har haft utomkveds tidigare och då finns det ökad risk att man får det igen. Men försöker hålla modet uppe :)

Hoppas nästa försök blir bättre för dig. Hatade Lutunis det var hemska
  • waldesten16
    barnlangtanivf skrev 2017-12-15 09:01:45 följande:

Hej! Jag och en vän har startat en podd - "ruvarpodden" om barnlöshet, barnlängtan och IVF där vi pratar fritt om vår resa mot barn - Ruvarpodden har premiär idag och finns på Itunes och soundcloud, och snart även på Acast. Nytt avsnitt kommer varje fredag!

vad roligt :) Vet ni när det släpps på Acast?
    Kommer självklart att lyssna.
  • waldesten16

Hej alla hoppar tillbaka till denna tråd. Gjorde en fet den 25 nov i Linköping och till min lycka blev jag gravid. I vecka 6 var jag på första vul och fick se ett litet hjärta slå. Igår slogs min dröm i tusen bitar. Sambon och jag skulle på nytt vul och var så glada över att få se vad som gömde sig i magen. Har haft massa gravidsymtom så var väldigt lugn. Men tyvärr så såg jag fort på bilden att det inte stämde såg bara en tom säck. Läkaren letade och letade och sa tillslut tyvärr finns det inget foster kvar. Jag hade fått ett sk missed abortion kroppen tror att jag fortfarande är gravid men det finns inte längre något liv. Ska tillbaka om en vecka för nytt vul och har inte blödningar börjat då ska jag få tabletter. Smärtan är olidlig och har googlat ihjäl mig för att finna ett svar. Någon här inne som har varit i samma situation?

• waldesten16

Hej alla! En uppdatering från min sida. Gjorde fet den 25 nov och lyckan var total blev gravid. Första vul 6+0 (tidigt pga av tidigare utonkveds) såg jag ett hjärta picka på så fint. Hade starka gravidsymtom som illamående och fick söka hjälpa och få läkemedel utskrivet mot det. Vid andra vul i torsdag i 8+3 fick jag det hemska beskedet att fostret inte längre fanns utan att jag hade fått ett fördröjt missfall. Kroppen och livmodern tror fortfarande att jag är gravid fast det inte finns något liv. Fick en tid om en vecka för att se om kroppen tar hand om det själv. Helt förstörd gick sambon och jag hem för att vänta.

På söndagen fick jag svåra smärtor och åkte in akut. Där såg de fostret men det hade dött i 6+3. Läkaren ville ge mig abortpiller så jag skulle stötta ut allt men jag vägrade. Skulle inte klara det psykiskt att se allt, mår fortfarande dåligt över mitt utomkveds och det hände för ett år sedan. Hade en underbar läkare som förstod mig som skrev upp mig på en akuttid måndag morgon kl 08. M0ndag morgon fick jag träffa en till underbar läkare som bekräftade samma hemska nyhet. Hon frågade om jag inte ville göra medicinsk abort men jag förklarade hur jag mådde så hon avbröt mig och sa du behöver inte säga mer jag ringer ner direkt. Kl. 9 rullade jag ner på dagkirurgin och vid kvart i tio gjorde de en skrapning. Allt gick bra och är glad att den delen är över. Är hemma idag från jobbet för att samla ihop mig lite. Ringde och pratade med rmc och de gav klartecken att köra ny frys på nästa mens så det känns skönt. Så om allt går som det ska bli det nytt försök i februari för oss

• waldesten16
    barnlangtanivf skrev 2018-01-08 13:26:07 följande:

Hej! Jag och en vän har startat en podd - Ruvarpodden - om barnlöshet, barnlängtan och IVF där vi pratar fritt om våra känslor kring IVF och barnlöshet och vår resa mot barn - podden finns på Itunes, soundcloud, och Acast, och överallt där poddar finns. Vi tycker att det är så viktigt att det börjas prata om barnlöshet, som är så vanligt - även bland unga par! Vi skulle bli hemskt glada om ni ville lyssna och rekommendera till andra. Nytt avsnitt kommer varje torsdag! kram

Hej! Har lyssnat på de två första avsnitten och känns skönt o lyssna på andras erfarenheter. Särskilt när ens egna väg inte är spikrak och motgångar efter motgångar.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017