• waldesten16

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hade testat i går på morgonen och fick en nästan obefintlig nyans av ett streck, positivt ?? Funderade över dagen och kom på att man kan använda och testa med ägglossningstest för att mäta hcg (de ska vara ännu mer känsliga). När jag kom hem från jobbet testade jag med ägglossningstest och vanligt. Starkt streck på ägglossning och en nyans till streck på gravte st. Vad ska man tro ? Igår var ruvardag 7 med blasto.

• waldesten16
    authentic skrev 2017-12-02 09:34:43 följande:

Jag kan ingenting om detta men du har ju abosolut ett svagt graviditetsstreck :D känns ju extremt lovande! Eftersom jag är en dag efter dig så var jag tvungen att testa med ett ägglossningstest jag med, två fina streck nu på morgonen. Har inget graviditetstest till övers riktigt så det får vänta. 

Väldigt spännande detta. Men försöker ta det lugnt ännu har jag inte passerat bim och testdag den 9/12. Men känner mig lite glad ändå fast jag anser inte vara "gravid" än. Hoppas det är positiva besked för oss båda ????
  • waldesten16
    Tesora skrev 2017-12-04 23:34:01 följande:

Efter en lång tystnad så ska jag äntligen få sätta in mitt FET imorgon är super taggad och hoppas att den vill stanna kvar. Gick ju inte riktigt som vi tänkt oss med att ägglossning aldrig kom så nu stoppar jag in ägget utan en ägglossning får hoppas på det bästa.

Håller tummarna för dig att det går vägen ! Kommer du få ta lutunius då eftersom det är ostimulerat?
  • waldesten16
    EmmaB1988 skrev 2017-12-04 20:39:41 följande:

Uppdatering efter några månaders tystnad. Gravid efter första IVFen :) Fick ut 7 ägg, 5 befruktade och 1 såg bra ut efter 5 dagar. Den sattes tillbaka och plussade kvällen innan testdag. Teststrecket kom före kontrollstrecket :) Är idag i v7. Ska på vul på tors för å se om hjärtat slår <3 Lycka till alla!

Grattis till dig ! Måste kännas underbart :) Hoppas allting syns tydligt på torsdag :)
  • waldesten16
    stellanocte skrev 2017-12-04 18:09:13 följande:

Känner att det är dags att skriva en uppdatering om läget för oss. Vi började spraya med Synarela den 27 oktober. Vad vi inte visste då var att jag troligtvis redan då var precis i början av en graviditet. Vi lyckades alltså på vårt sista försök innan IVF:en. 

Den mens som skulle komma kom aldrig och den 10 november fick vi till vår stora chock veta att vi väntade barn. Lyckan var total men tyvärr kortlivad. På ett tidigt ultraljud förra veckan - då vi beräknades vara i vecka 7+2 - hittades till vår sorg inget foster. Bara en tom hinnsäck. Troligtvis har jag haft en så kallad missed abortion. Vi ska tillbaka nästa vecka för att bekräfta detta.

Det första beskedet vi fick var att vi inte skulle få fortsätta med IVF men nu verkar det trots allt som att vi har fått tillåtelse att fortsätta efter nyår. 

Så troligtvis börjar vi med Synarela igen när kliniken öppnar efter jul. 

Vårt julmirakel blev till sorg men vi får kämpa vidare. 

Beklagar, måste kännas väldigt tungt. Ge inte upp snart är det er tur. Ta hand om dig. Kram
  • waldesten16
    lyckobubblor skrev 2017-11-30 07:13:23 följande:
    Ja, då är det nog för tidigt bara och hoppet lever lika starkt som innan! Hjärta

Kanske man vågar testa på tisdag då, då är jag på rd9 och det är två veckor efter ÄL. Så det kanske blir då, eller åtminstone nästa fredag innan julfesten med jobbet. rd12.
    Hur har det gått med testandet :) Är nyfiken ?
  • waldesten16
    lyckobubblor skrev 2017-12-05 09:59:35 följande:

Fick mens imorse så testade aldrig. Tråkigt men känns ok ändå, är ju ändå första försöket och vi har tre i frysen efter den här omgången. Så på?t igen så snart vi kan!

Åh. Tråkigt! Men skönt att ni har i frysen redo att sättas in snart ???? kommer det bli stimulerat eller ostimulerat ?
  • waldesten16
    Tesora skrev 2017-12-05 14:16:00 följande:

Tack snälla :)

Aa precis har kört Progynon i lite mer än 2 veckor. Och Lutinus sen den 1 december och ska använda det fram till vecka 10.

Hur känns det efter idag ? När blir din testdag ?
  • waldesten16
    Tesora skrev 2017-12-06 00:28:31 följande:
    Tack jo men det känns bra, hur går det för dig?

Jag har testdag 16 :) så ganska snart men tänker att jag kommer köra ett test på lördag redan så får vi se. Har ju haft 5 dagars
    Jag satte in en blasto den 25/11 och har testdag den 9/12. Jag tjuvtestade redan på ruvardag 5 fem tror jag. På ruvardag 6 kunde jag se en svag nyans av ett streck, väldigt svag. det har ökat och ökat och nu är det ingen tvekan om att det är ett stort plus :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017