• Kiim0

Fler?

Halloj, hoppar också in här om det är okej.

Gjorde första ivf i juni månad fick ut 12 stycken ägg men ingen av dem blev tyvärr befruktade. Är nu på andra försöket och började med nässpray den 19 juli som jag ska ta fram till 16 augusti och sen börja med sprutorna.

• Kiim0
    Karins08 skrev 2017-07-21 14:46:01 följande:
    Självklart, välkommen!

Vad många ägg du fick, men tråkigt att inget befruktades :( Har de angivit någon orsak till detta? Och ska ni testa något annorlunda denna gång?
    Nej dem sa att allting såg fint ut, både äggen och spermierna så dem visste inte varför inget befruktades.

Denna gången ska vi testa icsi därav långa protokollet. Förra gången fick jag börja med sprutorna på en gång.

När får du börja med ditt tredje försök?
  • Kiim0
    Karins08 skrev 2017-07-21 15:16:01 följande:
    Ah, jag förstår. Men bra att du kom igen så snabbt igen. Har man många ägg så kan ibland kroppen nästan låsa sig, så har det blivit för mig :( Har en cykel på typ 40 dagar just nu.. Så det är det jag väntar in..

Fick precis mens, så efter nästa så tror jag att jag är klar att köra igen :)
    Så FET borde bli nångång vid slutet av augusti början av september. Känns som en evighet tills dess :)

Hur gammal är du och var bor du förresten?
    Och har de hittat en orsak till varför ni har svårt att bli med barn?
    Jag är 30 och min sambo är 32. Vi bor i Malmö. Ni då?

Nej dem hitta inget fel på mig och inget fel på honom så det var därför jag blev så chockad över att det inte blev några befruktade ägg.
    Har dem hittat något fel på er? Eller är de som för oss?
  • Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-07-21 18:35:27 följande:

Hej Kiim0. Tråkigt att höra att det inte lyckades.

Är också igång med nedreglering. Ska förhoppningsvis börja stimulera på måndag. Lite konstig process det här. Ibland önskar man inget hellre än att mensen inte ska komma. Ibland inget hellre än att den ska komma. Den här månaden var jag orolig att de n inte skulle komma vilket ju skulle innebära längre nedreglering, men nu har den börjat!

Hej Längtar17

Men visst är det, själv är jag också orolig över att mensen inte ska komma denna månaden.

Är det första försöket med ivf för dig? Hur länge har ni försökt om jag får lov att fråga.

Kram
  • Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-07-22 14:53:13 följande:

Hej!

Om du nedreglerar borde dom väl sätta igång mensen annars? Min kom idag på 15:e nedregleringsdagen. Som tur är har jag vul först dag 17.

Jag är ensamstående så gör processen själv med donator på klinik i Danmark. Jag gjorde 4 inseminationsförsök, sen opererade jag bort ett myom, gjorde två försök till. Alla utan ett plus. Gjorde ett ivf-försök i juni men fick inget att sätta tillbaka (bara två ägg var mogna; det ena skadat och det andra delade sig inte). Nu kör jag långa med förhoppning att de blir mer jämnmogna. Första fle

Dem har ju sommar stängt nu så jag har inte pratat med dem. Dem har bara skickat en massa papper hem till mig där de står vad jag ska göra.

Såg att det stod får du ingen blödning så får du inte börja med sprutorna. Ska börja med dem den 16 augusti och samma dag ska jag även till RMC och lämna blodprov. Håller tummarna att mensen kommer.

Vi har försökt i ca 16 månader. Först fick jag testa pergotime i ett antal månader, efter det gjorde vi en insiminering som inte lyckades. I juni gjorde vi vårt första ivf och jag fick 12 ägg men ingen av dem befruktades. Så nu har vi börjat på andra försöket.

Varför valde du Danmark?
  • Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-07-22 18:33:25 följande:

Då har du nedreglering en vecka mer än mig så tror säkert att blödningen hinner komma. Vad jag förstår måste slemhinnan blödas ut innan stimuleringen börjar för att det sen ska kunna fästa vid återinsättning.

I Sverige är det väldigt dyrt att göra privat med donation. Och dessutom är svensk vård oerhört normativ så orkade inte bli ifrågasatt.

Jag åker på semester nu den 31 så det är därför jag får spraya en vecka extra. Dem trodde att det skulle vara bra för mig att lämna Sverige ett tag. Hoppas dem har rätt.

Har en kompis som också gjorde ivf i Danmark, idag har hon en liten flicka. Jag hoppas att det går lika bra för dig också och att vi båda plussar denna gången.
  • Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-07-22 19:51:37 följande:

Tror också att det är bra att du åker på semester! Får lite energipåfyllnad.

Ja, hoppas verkligen på plus för oss alla!

Har ni några bra tips på hur man kopplar bort tankarna och låter tiden gå?

Nä jag har tyvärr inga bra tips, alla säger försök att inte tänka på det slappna av men det är omöjligt. Det är typ de enda jag tänker på. Och att vänner och familj frågar är det inte daga för er att skaffa barn, gör inte saken bättre.
  • Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-07-22 21:19:05 följande:

Förstår att det är en extra press när omgivningen frågar om det inte är dags. Ni vill inte berätta att ni försöker för de närmaste?

Blir lite provocerad att det är många som säger att *om du slappnar av kommer det säkert att fungera*. Hur lätt är det liksom?

Dem vet att vi försöker dem vet bara inte att vi har gått vidare till ivf.

Ja men eller hur, för mig känns det som att det är omöjligt att slappna av.

Hur är det att gå igenom allt själv? Tycker det är starkt av dig. Jag hade nog gjort samma sak om det hade tagit slut mellan mig och min sambo.
  • Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-07-22 23:00:00 följande:

Jag bestämde mig innan jag gjorde första försöket för att berätta för mina närmaste vänner, hela min familj och för min chef. Dom är alla väldigt stöttande.

Tänker att jag gärna hade haft någon att dela processen med. Men bara om det varit ett bra förhållande. Ett ok eller dåligt förhållande hade nog tärt på mig ännu mer än att göra det själv.

Vad skönt att dem är stöttande. Man behöver verkligen någon när man går igenom en sån här sak. Tack och lov så har jag min underbara sambo. Det är skönt att ha honom vid min sida varje gång jag måste åka till rmc för ultraljud eller något annat.

Jag hade nog inte skaffat barn om vårt förhållande hade varit dåligt. Det blir ju bara en massa problem om förhållande hade tagit slut.

Vart bor du? Var de Stockholm?
  • Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-07-23 13:02:11 följande:

Skönt med stöd från sambon. Tänker att det borde vara självklart då ni gör det tillsammans och är lika delaktiga även om det påverkar din kropp mycket mer.

Men kan tänka mig att det för många par är slitsamt för relationen eftersom båda har det tufft.

Ja, jag bor i Stockholm.

Ja det är jätte skönt att ha hans stöd men det är nog lite slitsamt för relationen också då han blir så ledsen varje gång mensen kommer. Tror han tar de lite hårdare än vad jag gör om jag ska vara helt ärlig. Men tyvärr så finns det inget vi kan göra förutom att kämpa vidare.

Gör du ultraljud i Stockholm eller åker du till Danmark för de också?
Svar på tråden Fler?