• Kiim0

Fler?

ijo skrev 2017-08-31 11:10:48 följande:
    Blir så ledsen att läsa att ni inte fick något befruktat! Hoppas så att utfallet blir annorlunda om ni kör en tredje sväng! Tredje gången gillt <3
    Tack så mycket, det hoppas jag också <3
  • Kiim0
    Karins08 skrev 2017-08-31 15:07:11 följande:
    Går du via landstinget? Det gör ju jag med, men jag valde en privat läkare ändå. Det kan man göra via vårdvalet.
    Ja jag går via landstinget. Har hört ganska bra saker om Nordic Ivf center så jag funderar på att kontakta dem.
  • Kiim0
    Karins08 skrev 2017-08-31 17:27:21 följande:

Gör det!

Kanske dina två försök inte ens räknas eftersom det inte blev något?

Jodå visst räknas dem, det var hon noga med att berätta. Hon sa ni har en chans kvar och sen kan vi inte hjälpa er mer.
  • Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-08-31 20:58:57 följande:

Låter bra att testa något annorlunda. Du kanske kan ringa till den andra kliniken och berätta om er situation för att höra om dom skulle ha en plan för att göra på något annat sätt?

Ja jag tänkte ringa dem imorgon och höra vad dem har att säga. Vill inte betala 60.000 kr i onödan om det ändå inte kommer att funka.
  • Kiim0
    ijo skrev 2017-09-01 13:03:11 följande:

Testdag idag. Visade gravid 3+ :) Hoppas så att liten vill stanna denna gång <3 Vågar knappt gå på toa, så rädd att se blod. VUL inbokat 28 sep :)

Grattis, hoppas att allting går bra <3
  • Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-08-31 20:58:57 följande:

Låter bra att testa något annorlunda. Du kanske kan ringa till den andra kliniken och berätta om er situation för att höra om dom skulle ha en plan för att göra på något annat sätt?

Längtar vart i Danmark går du? Har mailat stork och cfc och båda tycker att vi ska komma till dem och försöka med ivf.
  • Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-09-07 07:48:14 följande:
    Hur mår du nu Kiim?
    Jag mår fortfarande skit, har nog aldrig mått så dåligt i hela mitt liv. Vet inte hur jag ska ta mig ur den här situationen. Känns som att allting har blivit mycket sämre mellan mig och min sambo också..
  • Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-09-08 11:37:34 följande:
    Är väl inte så konstigt varken att du är nere eller att er relation slits! Har tänkt mycket på dig och hoppas att du hittar hur du vill gå vidare.

Stor kram!
    Tack så mycket fina du. Har tänkt på er också. Går in här lite då och då för att kolla hur det går för er. Jag håller tummarna att du får ett plus denna gången.
  • Kiim0
    ijo skrev 2017-09-28 14:10:59 följande:
    Idag fick vi se en liten krabat med tickande hjärta som rörde på sig <3 Så overkligt och något jag aldrig trodde jag skulle få vara med om. Är ju några kritiska veckor kvar innan missfallsrisken sjunker men hoppas så att den vill stanna!! :)
    Grattis <3
  • Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-10-01 13:23:58 följande:
    Hur mår du Kiim?
    Jag mår väl så bra som det går. Ska börja med vårt tredje ivf försök nu så fort att min mens kommer. Dem sa att dem skulle lägga till några extra vitaminer eller något för att se om spermierna lyckas befrukta några ägg. För mig känns det helt hopplöst, tror inte att det kommer att funka så jag vet inte ens om jag vill börja med allt igen.

Hur mår du själv? Hur långt har du kommit?
  • Kiim0

Hur går det för alla? Ingen har skrivit här på ett tag ser jag.

• Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-11-15 08:23:35 följande:
    Hur går det för dig Kiim01?

Kul Ijo! Låter spännande ändå!

Jag kämpar vidare. Är inne på mitt 3:e ivf men tror inte det lyckas. Fick inte så många ägg.
    Samma här, är på mitt 3:e ivf och ikväll börjar jag med sprutorna. Har tagit Synarela sen den 27/10.

Har inga förväntningar alls, kommer inte bli något denna gången heller.
  • Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-11-15 18:26:44 följande:
    Håller verkligen tummarna för att det går bra! Ska ni förändra något inför den här omgången? Usch vad det är slitsamt det här! Vi är verkligen hjältar som orkar.
    Läkaren pratade om att dem skulle tillsätta några vitaminer eller något. Minns inte riktigt vad dem så då min hjärna hade stängt av efter att hon berättade att vi inte hade fått några befruktade ägg.

Ja det är verkligen slitsamt, är så trött på allt detta. Alla mina vänner blir gravida höger och vänster och sen hör man dem klaga på hur jobbig det är. Men vi då? Vi som måste kämpa månad efter månad men inget händer. USCH är så trött på allt bara.

Hur gick det för dig? Blev det några befruktade ägg?
  • Kiim0
    ijo skrev 2017-11-14 23:33:23 följande:
    Jag är i v.16 nu :) Just nu går jag mest och längtar till RUL som är om 3 veckor. Om det ser bra ut då hoppas jag att jag kan slappna av mer och njuta. När man velat detta så länge är det svårt att förstå att det skulle vara min tur nu. Hoppas som sagt det fortsätter gå bra så jag får släppa lite av oron i alla fall och känna mig gravid <3

Hur går det för er alla? :)
    Är så glad för din skull ijo <3
Svar på tråden Fler?