• Kiim0

Fler?

Längtar17 skrev 2017-08-25 22:05:33 följande:

Håller tummarna! 15 är ju bra och visst skulle dom hjälpa befruktningen?

Fick svar idag och kan göra ett fet den här cykeln :)

Ja denna gången ska vi göra icsi eftersom att inga ägg blev befruktade förra gången.

Vad skönt att du slipper vänta. Håller tummarna att det går bättre för dig också denna gången.
  • Kiim0
    ijo skrev 2017-08-27 21:04:19 följande:
    Det låter ju jättebra! Den här gången får ni nog befruktade! :)
    Jag hoppas att du har rätt.

Hur mår du? Hur har det gått? Har pluset blivit starkare?
  • Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-08-28 20:56:02 följande:

Jag är på cykeldag 6 bara. Har ägglossning på dag 13-17 vanligtvis så tror fredag (dag 10) är lite tidigt att avgöra när det är dags. Vi får se. Hoppas att min läkare också tycker det är bättre utan Lutinus, vore skönt att slippa!

Kiim: Håller tummarna imorgon!

Tack så mycket, det gick ganska bra. Blev 12 ägg denna gången också så nu får vi vänta och se om det blir några befruktade ägg.
  • Kiim0
    ijo skrev 2017-08-28 19:53:54 följande:
    Kiim0 skrev 2017-08-27 21:18:12 följande:

Jag hoppas att du har rätt.

Hur mår du? Hur har det gått? Har pluset blivit starkare?

Jag mår bra! Inga speciella symptom än vilket gör mig lite nervös. Samtidigt är det ju så tidigt än. Plusset har blivit starkare, fick 2-3 på cb digital i lördags också :) Inget blod ännu, hoppas det håller sig borta. Har testdag på fredag!

Lycka till med plocket imorgon!! :)
    Är jätte glad för din skull, hoppas att allting går bra denna gången.

Tack så mycket, det blev 12 ägg denna gången också så nu är det bara att vänta till imorgon och se vad dem har att säga.
  • Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-08-30 13:23:34 följande:
    Kiim: har du hört nåt idag?
    Blev inga befruktade ägg denna gången heller. Vet inte vad jag ska göra eller vad jag ska ta mig till. Hon sa fundera på om du vill gå vidare med donerade spermier.

Men det kommer min sambo aldrig att gå med på. Så jag kommer aldrig att bli mamma. Vill bara gömma mig någonstans och aldrig komma fram.
  • Kiim0
    Karins08 skrev 2017-08-30 18:12:25 följande:
    Åh nej! Stora, stora kramar!

Tycker läkaren var lite okänslig Tycker de borde erbjuda mer info än så.. för visst har din sambo också lämnat spermaprov?
    Ja han har lämnat spermaprov och allting såg bra ut enligt dem. Jag fattar inte varför det inte blir några befruktade ägg. Hon sa hör av er om ni vill testa en tredje gång..
  • Kiim0
    Karins08 skrev 2017-08-30 19:16:04 följande:
    Men äh, var går ni egentligen? Tycker det låter hemskt oproffsigt. Ni borde ju få en förklaring och inte bara få höra att hör av er igen om ni vill pröva.
    Vi går på rmc i Malmö. Är helt slut i huvudet så jag har ingen aning om hur jag ska gå vidare.
  • Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-08-30 19:27:10 följande:

Ja, det var ju inte alls hjälpsamt! Var går ni? Kan ni be om ett extrasamtal för att ställa frågor om vad det beror på och vad dom bedömer?

Känner verkligen med dig!

Jag frågade henne men hon sa bara ring mig om du har fler frågor.
  • Kiim0
    Karins08 skrev 2017-08-30 23:10:39 följande:
    Ja, det hjälper ju inte direkt. Men om alla era värden var bra så tycker jag de borde kunna förklara mer..
    Jag skrev till dem att jag vill testa en tredje gång, även om dem anser att det inte är lönt. Det är som du säger, om allting ser bra ut så borde de ju funka. Jag vägrar ge upp.
  • Kiim0
    Karins08 skrev 2017-08-31 13:58:55 följande:
    Ta reda på om man kan testa någon annan medicin också. Tycker ni borde kräva att de gör om planen för er så ni får de bästa förutsättningar som finns.
    Tror inte dem bryr sig så jätte mycket tyvärr. Funderar på att gå till någon privat istället.
Svar på tråden Fler?