Inlägg från: GrönaDruvan |Visa alla inlägg
  • GrönaDruvan

Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017

Då har vi varit på BVC på kontroll. Oskar är idag 2 månader 26 dagar gammal och väger 6935 och är 59 lång!
    Fick sina första vaccinationer idag, och tur att mannen var ledig idag och kunde gå med. Jag klarade inte att vara med när sprutorna togs...

• GrönaDruvan
    Summerchild skrev 2017-09-14 12:50:10 följande:
    Tog ni rotarix oxå nånting?

Hans kurva pekar väl rätt upp som för min kille... han är så tung nu på armen. 2 mån nästa vecka 5570gr 58 lång. Ammar du än? Går det bra hela tiden?. För mig så får han ta igen sig i maten om nån dag är dåligt matad. Rätt som det är minskas mängden och han är störthungrig. Men går fint upp på kurvan.
    Nä, tog inte rota vaccin och det är inget jag vill ta heller.

Jag ammar bara litegrann nu. Brukar amma nästan varje gång innan ersättning och sedan brukar jag kunna amma på morgonen en full måltid.
    Det funkar bra med maten annars. Han äter ungefär var tredje timma på dagen och en gång på natten.
  • GrönaDruvan
    Vet hur det känns skrev 2017-09-14 13:12:37 följande:
    Vilken stor kille. Mys!!! Ammar du helt? Har nyss läst ikapp alla sidor och inlägg jag missat. Hoppas det är bra med killen nu!!

Vi ska nog inte ta rotarix. Känns lite osäkert.. ingen av mina barn har varit magsjuka som bebis.. vi tog inte vaccin mot fågelinfluensa när den gick heller.. bra så här efterhand då vissa blev livslångt sjuka pga den. Rotarix är ju fortfarande under granskning och erbjuds inte i alla. Landsting än.. är inte farligt alls men upplever den som överflödig och inte viktig.

Min lilla gosse väger 5100 och är 57,5 lång.. han är 6 veckor. Är väldigt gnällig om jag inte bär han i bärsjjalen hela tiden. Bär han typ 13 timmar om dagen om inte mer.. hela tiden! Skit drygt!! Han kan inte somna om jag inte har han i sjalen. Tack o lov så sover han bra på natten.. utan skrik osv. Skönt!! Jag ammar inte alls ger bara ersättning och det funkar bra.

Vi har bokat dop nu, 25 november så här hemma börjar jag smått planera lite.. har idag skickat iväg inbjudningskort till alla.
    Jag ammar väldigt lite, men så gott det går iaf!

Usch vad jobbigt att behöva bära så mycket! Jag bär mycket på Oskar också, men det är oftast frillivigt, men min rygg blir ju helt pajj, så jag har fått dra ner på bärandet...köpt en bra sele också som är superskön som jag har när vi går ut!
  • GrönaDruvan
    Vet hur det känns skrev 2017-09-14 19:42:41 följande:
    Gud va skönt!!! Vakna 1 gång på natten.. min giss
    GrönaDruvan skrev 2017-09-14 16:19:19 följande:

Jag ammar väldigt lite, men så gott det går iaf!

Usch vad jobbigt att behöva bära så mycket! Jag bär mycket på Oskar också, men det är oftast frillivigt, men min rygg blir ju helt pajj, så jag har fått dra ner på bärandet...köpt en bra sele också som är superskön som jag har när vi går ut!

Åååh så skönt att bara gå upp en gång på natten. Min Lelle vill ha mat var tredje timme typ dygnet runt.. äter 120-150 ml varje gång.

Jaa nu när han passerat 5 kilo så känns det i ryggen.. är väldigt mysigt med sjalen men det skulle vara skönt att inte ha han på mig hela tiden.. 1 timme där han ligger brevid eller i vagnen vore fantastiskt. Han kan inte somna i vagnen eller bilen.. skriver så han kanot kan andas och när man sätter han i sjalen somnar han på 30 sek. Han kan somna i famnen ibland om jag har tur.

Tur att inte detta varar i evigheter :)

Hur känner ni andra för mer bebisar? Själv så skulle jag gärna vilja ha en till om något år. Men det vill inte manen.. ialf säger han så nu. Men 4 barn är väldigt många!! Får ju inte plats varken i bilen eller huset.. känns som det är gjort för 3 st. men tiden får utvisa hur det blir :)
    Ja, väldigt skönt att han sover så bra på natten just nu.
    Vi har haft nån vecka när han ätit vid 21-22 och sovit till 4.30-5...ätit och somnat om till 7-8.
    Senaste två nätterna har han varit svårare att lägga, men somnar iaf vid 22 och har vaknat runt 2 och ätit, och sedan vaknat vid 6-6.30...då har jag lyft över honom till mig och så sover han vidare ett tag till.

Här blir det inga fler barn. Hade jag varit yngre hade jag kunnat tänka mig ett till om 4-5 år, men nu är jag för gammal. Vill inte göra "misstaget" att skaffa tätt igen, då det var en hemsk tid för oss med de andra två när de var små... nu vill jag bara njuta av min lilla Oskar.
    Vet heller inte om min kropp orkat en till graviditet och om mitt psyke klarat det.
  • GrönaDruvan
    Vet hur det känns skrev 2017-09-15 09:33:45 följande:

Nyss hemkommen från BVC. Exakt 6 veckor och väger 5500g och är 58,6 lång.. stor kille! Vad vägde era i samma vecka?

Vid 6 veckor vägde Oskar 4210 och var 52.5 lång.
    Efter det satte det fart, haha
  • GrönaDruvan

Äldsta storebrodern vägde vid 6.5 vecka 4080 och var 55 lång.

Mellan brodern vägde 5070 och var 57.5 lång.

• GrönaDruvan

Idag är Oskar 3 månader redan!
    Enklare och goare bebis har jag aldrig vart med om!
    Det är så kul att följa honom varje dag och se hur han utvecklas. Det blir många leenden nu och han följer så bra med blicken. Ler stort åt pappa när han kommer hem från jobbet och alltid ett leende när han vaknar.
    Har ett tag varit lite "rädd" mot andra personer, men det ska tydligen höra till det som händer i utvecklingen just nu.
    Han har hittat sina händer ordentligt nu och de är för det mesta inne i munnen!
    Vill helst stå upp all vaken tid, eller flyga flygplan! Haha

• GrönaDruvan

Vad roligt med bilder på era bebisar! Åh vad söta alla är!! Jag bjuder också på en bild, eller två, på min lille tjockis Oskar!

Den vänstra tog jag i förrgår och den högra igår. Där provade vi kläder som en kund på mitt jobb stickat till honom! Så gullig present!

• GrönaDruvan
    Summerchild skrev 2017-09-21 15:04:11 följande:

Nu gjorde jag collage av le-bilder ....nån som har instagram kan vara kul att följa alla om nån vill :)

Jag har insta! SaraMaria1978
    Vill du följa så skriv det här först, jag godkänner inte annars, om jag inte vet vem det är! Följer gärna dig också!
  • GrönaDruvan
    Summerchild skrev 2017-09-21 16:03:19 följande:

Jag har bara 3 följare då jag använde det som collage för mina bilder... :) tog bort konto på fejan och allt för att det kändes som strunt alltihop vem som får mest likes och nä var inte min grej... har fejan hemligt för bilder nu bara

Jag följer gärna ändå, men förstår om du inte vill. Skickade en förfrågan iaf, hihi
Svar på tråden Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017