Vet hur det känns skrev 2017-09-14 19:42:41 följande:
Gud va skönt!!! Vakna 1 gång på natten.. min giss
GrönaDruvan skrev 2017-09-14 16:19:19 följande:Jag ammar väldigt lite, men så gott det går iaf!
Usch vad jobbigt att behöva bära så mycket! Jag bär mycket på Oskar också, men det är oftast frillivigt, men min rygg blir ju helt pajj, så jag har fått dra ner på bärandet...köpt en bra sele också som är superskön som jag har när vi går ut!
Åååh så skönt att bara gå upp en gång på natten. Min Lelle vill ha mat var tredje timme typ dygnet runt.. äter 120-150 ml varje gång.
Jaa nu när han passerat 5 kilo så känns det i ryggen.. är väldigt mysigt med sjalen men det skulle vara skönt att inte ha han på mig hela tiden.. 1 timme där han ligger brevid eller i vagnen vore fantastiskt. Han kan inte somna i vagnen eller bilen.. skriver så han kanot kan andas och när man sätter han i sjalen somnar han på 30 sek. Han kan somna i famnen ibland om jag har tur.
Tur att inte detta varar i evigheter :)
Hur känner ni andra för mer bebisar? Själv så skulle jag gärna vilja ha en till om något år. Men det vill inte manen.. ialf säger han så nu. Men 4 barn är väldigt många!! Får ju inte plats varken i bilen eller huset.. känns som det är gjort för 3 st. men tiden får utvisa hur det blir :)
Ja, väldigt skönt att han sover så bra på natten just nu.
Vi har haft nån vecka när han ätit vid 21-22 och sovit till 4.30-5...ätit och somnat om till 7-8.
Senaste två nätterna har han varit svårare att lägga, men somnar iaf vid 22 och har vaknat runt 2 och ätit, och sedan vaknat vid 6-6.30...då har jag lyft över honom till mig och så sover han vidare ett tag till.
Här blir det inga fler barn. Hade jag varit yngre hade jag kunnat tänka mig ett till om 4-5 år, men nu är jag för gammal. Vill inte göra "misstaget" att skaffa tätt igen, då det var en hemsk tid för oss med de andra två när de var små... nu vill jag bara njuta av min lilla Oskar.
Vet heller inte om min kropp orkat en till graviditet och om mitt psyke klarat det.