Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017
Åh vad dagarna springer iväg! Hinner ju knappt vakna på morgonen förräns det är kväll igen!
Vad våra små växer! För 1 år sedan var det plus på stickan och nu är han över 4 månader! Galet!
Hade dop för Oskar i söndags och det var mysigt och fint. Han skötte sig såklart exemplariskt och var tyst som vanligt. Skrattade när prästen lyfte upp honom.
Våran goe unge!!
Tände ett ljus för Edvin också, det kändes bra.
Här har vi låtit Oskar smaka lite allt möjligt som vi äter..havregrynsgröt, mannagrynsgröt, omelett, morot, potatis med sås, grädde (!!!), yoghurt, tomatsås, spagetti....
idag gjorde jag barngröt som han fick några skedar av faktiskt. Han vill verkligen äta!
Han sitter och skäller på oss om han inte får smaka nu och gör smack ljud med munnen, haha
Han blir väl lika matglad som sina bröder!
Annars märks det rätt väl att han är inne i nån fas nu. Ingen rutin med mat alls. Äter allt från var 3e timma emellan målen upp till 6h!! Han känns aldrig riktigt hungrig och äter mindre än han brukar. Bara bra, eftersom BVC sa att vi skulle försöka ge mindre och glesa ut målen, men det fixade han bra själv!
Han sover också lite mer oroligt. Rör sig mycket i sömnen. Fast han är så otroligt mysig, lugn och nöjd mest hela dagarna, så får väl ta att nätterna är lite jobbigare nu även om han sover hela nätter....mest jag som är vaken!
Fortfarande 68 i kläder, vissa 62. Han är ju lite kortare än medel, så känns som han kommer ha storleken ett tag.
Storlek 4 på blöjor... köper libero toutch och blev så besviken när jag kom hem senast och märkte att 4:an har blivit byxblöjor!! Tycker jag inte alls om på så här små bebisar. Superbra på äldre barn, men innan de kan gå är de bara jobbiga.
Får köpa vanliga libero istället, eller om touch finns i två varianter kanske? Nån som vet?