Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017

Här har vi inte tur med sömnen! Lilleman somnar vid 23-00 och vaknar sedan 3 gånger fram till 06, varje uppvaknande tar 30-45 minuter. Är oftast vaken mellan 06-07 för att sedan sova till 10 med en matpaus. På dagarna sover han bara korta stunder på mig och från 19 är han nästan konstant vaken .

Han skriker dock knappt då jag kör på fri amning och har lärt mig hans signaler på mat, samma på natten vaknar jag av att han söker maten. Känns lite häftigt

Bara hoppas att det ändras snart, jag sover 2-3 gånger på dagen för att orka och då med han på mig. BVC vill att vi ska pröva ersättning på kvällen, men jag är livrädd att förstöra amningen så vågar inte:)

• Treansresa

Vad kul att se era sötnosar:) här kommer två bilder på min Lucas.

• Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-09-21 16:58:07 följande:

Va det du treanstrea?

Jepp var jag. Glömde skriva här:)
  • Treansresa
    Delilah2001 skrev 2017-09-21 17:46:14 följande:

Vilka fina bilder!

Min sambo vill inte att jag lägger ut bilder på Lucas öppet på nätet, så får respektera det...

Hade det bara varit vi i gruppen så hade jag gärna visat upp min underbara lilla kille, men det lär vara andra som följer tråden.

Är inte så känslig själv, men får respektera min sambos inställning.

Tycker det är bra att du respekterar:) frågan är hur bra det är att lägga ut såhär öppet.
  • Treansresa

Idag var det sprutor för Lucas. 2 månader och 26 dagar är han (bvc räknade ut). Han väger 5,8 och är 61,5 cm lång så en lite kille som följer sina kurvor perfekt:)

Jag oroar mig massor för psd, jag har ett larm som man sätter på blöjan och det har hjälp mig mycket psykiskt! Kan ha det i vagnen och bilstolen också samt att han bara vill sova med mig.

• Treansresa

Mitt larm har falsk larmat 2 gånger, men då är det jag som satt fast det dåligt och då förstår jag att den inte får kontakt. Utan den hade jag inte vågat ha han i min säng

• Treansresa
    Delilah2001 skrev 2017-11-03 18:12:51 följande:

Någon som såg dokumentären igår där man fick följa ett par som förlorade sitt barn i psd precis innan hon föddes?

Jag såg början, jag minns inte att jag någonsin gråtit till någon film eller dokumentär tidigare, men det gjorde jag nu. Kunde inte se klart den.

Är samtidigt så oerhört tacksam för Lucas. Var irriterad igår eftermiddag, huset i en enda röra, och Lucas gnällde och hade sig.

Man får verkligen perspektiv på saker ibland..

Jag har missat den, vet du vad den heter?
  • Treansresa

Fick idén av en av er igår att posta en bild hur det ser ut hos oss nu:) ni har ju följ vädret här uppe. I juni gick isen i slutet på maj försvann snön. Såhär ser det ut hos oss nu:) nu ska vi ut och skotta snö:)

• Treansresa
    Vet hur det känns skrev 2017-11-09 18:04:27 följande:

Idag är Victor nästan exakt 3 månader och fick sin spruta idag. Herre gud va han skrek stakarn.. det var nytt nu med två sprutor istället för en som det var med döttrarna.

Han väger 7700g är 65 cm lång o har ett huvud på 43,5 cm så en stor pojke här. Vad vägde era när dom var tre månader?

Lucas vägde 5680 vid 3 månader och 7360 nu vid 4 månader:)

Dom där sprutorna är inte roliga:(
    LeyasMamma skrev 2017-11-09 14:37:00 följande:

Idag är det riktigt tråkigt väder här hemma så vi passar på att bara mysa inne idag :) tänk vad tiden går, nu börjas de snart rullas runt och smakportionerna står runt hörnet och väntar :) bjuder på en liten bild från en glad tjej i hoppgungan :)

Vilken sötnos! Så glad:) är ni nöjd med hoppgungan?:)
  • Treansresa
    Delilah2001 skrev 2017-11-27 17:56:36 följande:

Upptäckte att min mens är försenad med 5 dagar idag..

Har haft mensvärk i flera dagar.

Blir lite nervös, nog för att vi vill ha en till, men helst inte riktigt än!

Oj vad läskigt! När ska du testa?:)
  • Treansresa

Hur mycket sover era små nu, och hur länge är dom vaken varje gång,?

Lucas blir 5 månader på lördag och känns som han sover väldigt mycket! Han är aldrig vaken mer än 1.5-2 timmar åt gången. Sover bara nära oss eller ute i vagnen, annars vaknar han direkt. Han sover oftast i min famn för han blir så grinig om han inte får sova

• Treansresa
    Delilah2001 skrev 2017-11-29 18:46:46 följande:

Min Lucas blir 5 månader nästa vecka, och han sover bra på nätterna, och rätt korta stunder på dagen.

Det jag märker är skillnad mot när han var yngre, är att förut sov han lätt två timmar när vi var ute med vagnen. Nu är det inte alls självklart att han sover i vagnen längre, han kan lika gärna vara vaken under promenaden eller handlingen.

Här har vi fortfarande kaous på nätterna! Kanske är därför han sover mer på dagarna.

Skönt att du fick negativt!
  • Treansresa
    Delilah2001 skrev 2017-11-29 21:06:31 följande:

Nån mer baby som fått tänder?

Vi upptäckte i helgen att Lucas fått sin första tand :)

Vad häftigt, vi har också fått första tanden, i fredags kände vi den

! Känner mig fortfarande lite dum att jag kopierade erat namn! Men det är så fint!
  • Treansresa
    Delilah2001 skrev 2017-12-22 01:39:26 följande:

Inte mycket aktivitet här! Hur mår alla? Snart är det dags för bebbarnas första jul, hur ska ni fira?

Vi ska fira med min släkt. Har tyvärr inte de större barnen i år...

Vi har bara Lucas så dom stora är hos sina andra föräldrar. Vi bestämde därför att ställa in julen nästan helt (två små paket har jag köpt till Lucas). Jag och Lucas ska även gå och äta julgröt hos sambons

släkt på morgonen. Min sambo jobbar hela helgen.

Vi tre far däremot till gran Canaria om en vecka istället! Blir kul att se hur det går med Lucas på flyget:) jag har ledsnat på allt tjafs och tjorv kring julen så vi kommer försöka rymma så ofta vi kan.
  • Treansresa
    Vet hur det känns skrev 2018-02-07 21:34:10 följande:

Snart släpps bogaboos nya vagn Fox. Är så sjukt sugen att köpa den. Men jag funderar på om det är onödigt?! Jag har britax smile nu och den funkar ju kanon.. MEN... är ju inte helt nöjd..

Hur länge åker man i vagn? Mina tjejer åkte tills dom var 2 1/2 år.. kanske dumt att köpa en svindyr vagn som han bara ska ha i 1 -2 år, eller? Funderar så det knackar i huvudet.. dom pengarna kan man kanske lägga på annat..

Är det någon mer som är sugen på foxen?

Åh jag såg den på insta och vart kär direkt!!!! Förstpe att du vill ha den. Mins har åkt till kanske 2.5-3 beroende på vad vi gjorr. Tyvärr vägrar gubben så det blir ingen:( han tycker jag använder vagnen för lite för att det ska vara värt det :(
Svar på tråden Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017