Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017

GrönaDruvan skrev 2017-07-23 10:19:26 följande:

Inatt sov Olle bättre igen. Skönt!

Somnade 23.30 och sov nästan till 2.30...ammades och somnade om till 5.30...ammades och sedan blev han pigg. Då gick mannen upp med honom och vid 7 la han honom vid mig igen och så somnade vi om till 9.

Började med minifom igår kväll, kanske hjälpte?

X

Vad skönt att du fick en bra natt! Hoppas det fortsätter så:)
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-07-23 12:20:07 följande:

Här är lilla Olle!

Vad fin han är!
  • Treansresa
    Summerchild skrev 2017-07-24 20:42:58 följande:

Angående minskad risk för spädbarnsdöd ....rekomenderat är att barnet ska ligga på rygg och inte på magen eller sidan. Men jag vill ha mitt barn på sidan ..för det har varit naturligt för alla mina 4 barn att ligga så. Är det fel det ?

Hur ligger ditt barn?

En till rekommendation att inte sova med sitt barn.

Sover du med ditt barn?

Jag lägger han på rygg, men han vänder sig själv nästan direkt till sidan. Ibland samsover vi och ibland inte:)
  • Treansresa

Igår fick han ta premiären med fyrhjulingar! Han trivdes bra:) sambon har byggt ett speciellt fäste för bilstolen så han ska kunna åka med:) ( är inte samma som han har i bilen)

Tycker man ser på bilderna hur gul han är fortfarande

• Treansresa
    Summerchild skrev 2017-07-25 21:46:16 följande:

Ja jag tänkte va gul han e innan jag läste.... bra då att han får vara ute i ljuset :)

Ja det är tur vi fick lite sol här uppe så han kunde "sola"
  • Treansresa

Här är den första riktiga Stockningen på besök. Febern vägrar ge med sig och är den jag tycker är värst! Smärtan tycker jag man får bort lite då och så. Tur jag har sambon hemma som kan göra allt annat hemma.

Annars går allt bra här hemma! Har svårt att förstå att han blir en månad snart! Tycker de var igår han kom:)

• Treansresa
    Bimbim79 skrev 2017-07-27 22:36:31 följande:

Ring vårdcentralen eller Bvc å få nässpray utskrivet så släpper det fort! Oxytocin spray, då lossar stockningen på ett dygn!!

Tack för tipset! Ska kolla upp det!
  • Treansresa
    Delilah2001 skrev 2017-07-29 19:08:19 följande:

Grattis till alla nya bebisar!

Hur mår ni?

Jag känner fortfarande att det är upp och ner.

Sambon och alla barnen plus bebis är hemma i flera veckor, vilket innebär konflikter..

Mysigt, men alla går varandra på nerverna känns det som!

Jag svajar fortfarande i humöret men i stort är det bra.

Jag känner dock som dig. Sommarlovet, alla är hemma och det blir påfrestande. Massa måsten och barn som ska underhållas vad det än är för väder.

Nu blir vi dock syskonfri en vecka så vi funderar på att åka på semester i några dagar och andas lite.

Lilleman har äntligen fått ett namn också. Det blir en Lucas. "tyvärr" är namnet snott härifrån, är det kanske tom från dig delilah? Hoppas inte du tar illa upp isåfall, det är ju ett så fint namn!
  • Treansresa
    Delilah2001 skrev 2017-07-30 01:22:15 följande:

Vad roligt med en till Lucas, klart jag inte tar illa upp! :)

Visst är det fint

Vad skönt att höra! Trotts att det ligger på topplistan och vi har läst den många gånger hade vi aldrig reflekterat över namnet. Men sedan låg han i min famn när du skrev att din lucas var född och då fastnade jag och sambon direkt och vart chockad att det låg på topplistan! Det är riktigt fint! Så ståtliga, coola men endå gulliga!
  • Treansresa
    Summerchild skrev 2017-07-30 13:05:57 följande:

Ska jag ringa sjukhuset? Vart ska jag ringa?

Det är oerhört svårt sen i fredags (vägde på sjukan å allt var toppen) och skulle hämta min son. Jag var stressad över dom 3 timmar det tar att hämta honom... och efter det rinner inte mjölk till som det ska ... verkade som Elvin fick i sig mindre mat.... ja ju mer tiden gick förstog jag att det var så...men ville vänta in maten om det skulle komma mer... lördag. Ingenting... matar med semper.....han kräks av maten. Mina tidigare barn är mjölkallergiker och laktos .... så det med semper gillar jag inte....han får inte i sig tillräckligt. Får koppmata tar 100 år... oregelbundet med tider... allt är förstört...han sover konstant.... vill ha hjälp. Nu lr imorgon?

Om han sover konstant hade jag ringt direkt idag
Svar på tråden Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017