Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017

Delilah2001 skrev 2017-08-24 16:34:55 följande:

Jag var nog mer sådan i början... Det har blivit en aning bättre nu. Men jag tycker fortfarande det är obehagligt att åka bil med honom, och gillar inte att gå i affärer och köpcentrum osv.

Är livrädd för psd! Vaknar på nätterna och sekunderna innan jag kollat att han andas är hemska. Förut tyckte jag om att gå och lägga mig på kvällarna, nu drar jag mig för det.

Skönt att inte vara ensam. Nej nätterna är hämska. Hoppas det släpper snart. Kanske får lite trygghet med larmet
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-08-24 22:47:38 följande:

Sådan har jag varit med alla barn. Kanske inte överdrivet överbeskyddande på det sättet att inte andra kan ha honom, men otroligt rädd för psd och jag har än idag inte gått med honom i folksamlingar eller i köpcenter, han är 9 veckor nu.

Kommer bli tvungen att dra med honom till simhallen nu när mannen börjar jobba...känns rätt jobbigt. Jag vill helst att han ska bli 3 månader innan jag drar ut honom till sådana ställen.

Tack vare vårat larm känner jag mig tryggare på natten, men tycker också kvällarna är mindre kul nu...får lätt ångest av att gå och sova. Funderar på om det är därför jag får ont i magen varje kväll. Visst att larmet ger trygghet, men tänk att vakna av det..tänk om han slutar andas ändå och man inte kan göra nåt. Hemska tanke.

Tänk de som får vara med om att hitta sina barn döda, hur 17 klarar man det. Bara tanken på det får mig att vilja kräkas. Jag hade nog aldrig blivit mig själv igen.

Är det fler som tänker mycket på döden nu?

Jag har kommit in i en extrem tänkar period nu. Tänker hela tiden på döden...hoppas det går över..

Vi har varit väldigt aktiva sedan han föddes, men nu får han knappt följa med och handla. På måndag kommer larmet så hoppas verkligen det blir bättre nätter:) inatt inviger vi nya sovsättet så får se hur det går.

Jag tänker inte på döden så som tur är, det måste vara riktigt jobbigt:( kan det hända med din gravidresa att göra?
  • Treansresa

Vi har också varit på bvc nu. 8 veckor gammal 58,5 cm och prick 5 kilo. Han är den minsta av mina barn men följer sina kurvor perfekt:)

Här blir det nog inget dop. Vi hittar ingen tid som passar bra och har noll ork till det.

• Treansresa
    Summerchild skrev 2017-08-31 20:18:34 följande:

Ja han lämnade mig för att vi inte är överens om medicin...

Nä han var inte slö innan medicin...pigg å åt bra...gick upp i vikt

Vad tycker sjukvården om att han blir slö och inte äter av medicinen?
  • Treansresa
    Summerchild skrev 2017-08-31 23:17:36 följande:

Har inte fått tag på den läkaren... ingen annan kan svara på det

Okej det låter så konstigt:( hoppas det löser sig för er
  • Treansresa
    Vet hur det känns skrev 2017-09-06 16:09:58 följande:

Har alla gett sina barn rots rotavirus vaccinatio? Vi funderar på att tacka nej.. fördelarna är så små mot biverkningarna... Men är osäker

Vi har inte gett.
  • Treansresa

Vad tiden springer iväg! Lucas är nu 9 veckor och växer massor! Han är dock en liten bebis om man läser här:) 56 i kläder sitter perfekt och vi har börjat smyga in på 62. Drygt 5 kilo tung.

Denna vecka är första gången jag börjar känna att amningen funkar till 100% trodde aldrig det skulle ta sådan tid.vi kör fri amning och ibland är det mat varje timme och ibland 3 timmar mellan.

Lucas är en väldigt lugn och harmonisk kille. Han ler och är glad för det mesta. Han trivs bäst nära så sjalen är underbar.

Alla syskon har nu accepterat honom helt och det är så skönt!

Hur går det för er andra?:)

• Treansresa

Vad kul att läsa hur det går för alla:)

Vad många vi är som har sladdisar! Här är barnen 7-12

• Treansresa
    Vet hur det känns skrev 2017-09-14 19:42:41 följande:

Gud va skönt!!! Vakna 1 gång på natten.. min gissÅååh så skönt att bara gå upp en gång på natten. Min Lelle vill ha mat var tredje timme typ dygnet runt.. äter 120-150 ml varje gång.

Jaa nu när han passerat 5 kilo så känns det i ryggen.. är väldigt mysigt med sjalen men det skulle vara skönt att inte ha han på mig hela tiden.. 1 timme där han ligger brevid eller i vagnen vore fantastiskt. Han kan inte somna i vagnen eller bilen.. skriver så han kanot kan andas och när man sätter han i sjalen somnar han på 30 sek. Han kan somna i famnen ibland om jag har tur.

Tur att inte detta varar i evigheter :)

Hur känner ni andra för mer bebisar? Själv så skulle jag gärna vilja ha en till om något år. Men det vill inte manen.. ialf säger han så nu. Men 4 barn är väldigt många!! Får ju inte plats varken i bilen eller huset.. känns som det är gjort för 3 st. men tiden får utvisa hur det blir :)

Här är vi färdiga. Jag har fått enormt sug efter en till, men måste vara realistisk. Vårat liv håller inte för fler barn. Sambon har ju 3 sedan innan , jag två och nu har vi Lucas tillsammans. Så varannan vecka är det full rulle med 6 barn. Han ska sterelisera sig så hoppas det blir snart. Är dock dyrt i vårat landsting.
  • Treansresa
    sobrio88 skrev 2017-09-15 05:32:17 följande:

Vad kostar det hos er?

Eller ja dyrt och dyrt, 4700 kostar det här. Men det kommer kännas i plånboken den månaden, så blir först efter julen:)
    Vet hur det känns skrev 2017-09-15 09:33:45 följande:

Nyss hemkommen från BVC. Exakt 6 veckor och väger 5500g och är 58,6 lång.. stor kille! Vad vägde era i samma vecka?

Vilken stor kille :) vad vägde han sin nyfödd?:)

Vid 5,5 vecka var han 54 lång och 4,2 tung. Sedan vid 8 veckor 58,5 lång och 5000 lätt.
Svar på tråden Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017