Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017

Lucas har avskytt att åka vagn! Max 30 minuter har jag kunnat vara ute om jag fått han att somna och lagt ner honom. I måndags köpte vi ny vagn och nu kan han ligga där länge! Både vaken och sovandes. Undra hur det kan vara så?! Funderar på om det är lutningen på liggdelen som är annorlunda.

Här har Lucas haft sin första semester! Då vi inte hade dom stora barnen så tänkte vi åka på en liten tur denna vecka, men fick veta att min farmor 95 mil bort blivit mycket sämre så vi fick lägga om planera. Ville att hon skulle hinna träffa honom. Han var så duktig ner! Åkte 2 timmar och vilade en. Han klagade bara när han var hungrig. Höll på i 18 timmar.

Hem ville jag inte pressa så så vi har upptäckt norrs Sverige!

• Treansresa

Här börjar min Lucas bli mer och mer med. Han är vaken 2-3 timmar i stöten och bara tittar sig runt flera gånger per dag. Han fick även okej hos BVC idag och det var skönt. Han väger nu 4220 gram och hade gått upp 600 gram på två veckor!

Nätterna vill han inte riktigt sova på, vaknar varannan timme och äter.

Tänk att tiden går så fort nu när han är på utsidan! Redan drygt 5 veckor gammal! Känner dock hur jag tar tillvara på tiden mera denna gång än förut, vill vara med och se alla framsteg på ett annat sätt och är med i nuet.

• Treansresa
    Summerchild skrev 2017-08-12 18:16:03 följande:

Jag funderar på när man kan ha sex efter förlossningen och om man måste använda kondom?... avslag är möjligen borta nu för mig efter 3 veckor. Det luktar inte illa och blöder lite då å då. Kan vi vara utan kondom tro? Vi har inga problem att bli gravida igen även om vi inte planerar det nu direkt. Men vore inte najs med kondom :)

Vi hade sex första gången när han var 1 månad. Då hade jag varit utan avslag och blod i en vecka. Vi körde inte med kondom utan avbrutet. Var noga med att kissa efteråt. Verkar ha gått bra
  • Treansresa
    Delilah2001 skrev 2017-08-18 22:59:56 följande:

Nu är han ordentligt undersökt, och inget fel på honom!

Vad skönt att höra! Jobbigt och läskigt när det blir sådär
  • Treansresa
    Summerchild skrev 2017-08-21 17:15:51 följande:

Inte brock va? När han spänner sig går den in och avslappnad sådär lite bubblig. Min dotter hade likadant men det gick bort några år senare. Fråga aldrig bvc eftersom det såg ut som en utåtnavel. Vad tror ni det är om den går in om några år? Har nån bebis här lika som han?

Sådär har min också, har aldrig reagerat på att det är nå konstigt utan har bara tänkt att det är en utåtnavel. Kanske går kolla med bvc
  • Treansresa

Har en fråga till er som har bedside sängar. Funkar dom bra? Blir det närhet men endå enskilt? Ge mig både ris och ros!

Jag har Lucas mellan mig och sambon nu och det funkar inte riktigt för sömnen, funderar på att köpa en sådan och ha han nära men ändå få sängen själv. Alternativet är att möblera om och ställa våran säng mot väggen så han kan ligga innerst, men det är inte praktiskt ur någon synvinkel.

• Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-08-23 02:33:31 följande:

Vi köpte en sådan för ett tag sedan. Verkligen bästa köpet!!! Ångrar inte en sekund att vi köpte en!!!

Vi har Oskar i nestet i cribben. Han sover kanonbra där och så praktiskt att han är så nära men ändå kan sova på sitt larm och själv.

Låter bra! Är precis så jag hade velat ha det. Tack för svar:)
    sobrio88 skrev 2017-08-23 07:02:41 följande:

Vi har skruvat av ena sidan på spjälsängen så det är öppet mellan mig och Olle så lyfter bara över honom dit när jag har Ammat klart. Funkar jättebra 2-åringen sover fortfarande hos oss så det blir inte bra för nån om vi ska trängas fyra pers i samma säng.

Får ni spjälsängen att vara stadig med en sida borta? Är rädd att den ramlar ihop då.
  • Treansresa
    Leeandra skrev 2017-08-23 07:17:07 följande:

Vi gjorde likadant med barn nr 2, tog av ena sidan på spjälsängen och satte dit en stöttande regel ist. Fungerade hur bra som helst .

sobrio88 skrev 2017-08-23 07:25:16 följande:

Jag har en säng som är gjord för att kunna ta bort sidan så det är ju själva "golvytan" som håller ihop sängen så den blir inte ett dugg ostadig

Då ska ja kolla på det innan jag beställer en! Sambon är rädd att vi förstör spjälsängen dock! Hade ju varit skönt t att spara dom pengarna då han redan är 2 månader snart
  • Treansresa
    Leeandra skrev 2017-08-23 10:09:18 följande:

Blev två extra skruv åk i benen bara, det är förmodligen ingen som bryr sig om ifall ni tänkte sälja den sen. Vi hade kvar vår som soffa i lekrummet .

Försöker övertala honom. För fullt:)
  • Treansresa

Någon mer som blivit överbeskyddande och oroliga ? Det är nästan så det gått över styr. Ingen får röra honom, helst vill jag ha honom i min famn 24/7. Knappt så att pappan får närma sig. Jag har blivit livrädd för psd så köpte precis ett larm. Vågar inte åka till folksamlingar för tänk om han blir sjuk. Såhär kände jag inte för en vecka sedan.

Svar på tråden Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017