Inlägg från: Summerchild |Visa alla inlägg
  • Summerchild

Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017

Bimbim79 skrev 2017-08-11 23:41:11 följande:

Oj hur man maraton ammar? :) båda tjejerna och nu Dexter har varit väldigt snuttiga. Även om de somnar ifrån så vaknar de inom 5-10 min och vill fortsätta. Och har jag inte fått igång ordentligt så är de ju bara mätta i 30-60 minuter och då bara fortsätta amma. Min äldsta använde mig som napp dessutom så hon suttade i sömnen! Typ hela nätterna. Dexter somnar ju när han är mätt och nöjd och då behöver jag ju inte fortsätta för då är ju produktionen rätt! Hade jag velat öka då hade jag pumpat efter :)

Ja och dricka massor hjälper för mig tror jag... verkar så.... ibland dricker jag dåligt å det verkar påverka mjölken
  • Summerchild

Jag funderar på när man kan ha sex efter förlossningen och om man måste använda kondom?... avslag är möjligen borta nu för mig efter 3 veckor. Det luktar inte illa och blöder lite då å då. Kan vi vara utan kondom tro? Vi har inga problem att bli gravida igen även om vi inte planerar det nu direkt. Men vore inte najs med kondom :)

• Summerchild
    sobrio88 skrev 2017-08-12 18:49:44 följande:

Vi hade sex första gången efter ca 2.5 v. Avslaget hade slutat ett par dagar tidigare så vi använde inte kondom utan körde avbrutet. Vi är klara med barn så det är meningen att sambon ska sterilisera sig så om han lyckas görs mig på tjocken igen innan han har varit där så har jag sagt att då kastrerar jag honom själv, haha ;) Jag har gjort mitt med p-medel för jag funkar inte med hormonerna så nu är det hans tur..

Det låter bra... vill oxå att han gör det när vi är klara med barn :)
  • Summerchild

Det med avslag. Är det även fast jag blöder pyttemängder och har en blödfri dag för att nästa dag komma spottings?

• Summerchild
    GrönaDruvan skrev 2017-08-13 16:24:28 följande:

Härligt att ni har sex igen allihop! Haha...jag o min man har inte haft sex sedan Oskar blev till!!! Det är 11 månader det... men vi kommer nog igång snart!

Hehe ja det kommer nog igång när nästa ska till ... vill du ha mer barn ? Inte så att man planerar att skaffa direkt efter en ny kommen bebis... känns lite knasigt.... men jag har sagt att jag är öppen för tanken.

Nu ligger vi inne på barnavdelningen för att Elvin har haft kramp liknande vid 3 tillfällen och vi får göra eeg imorgon bitti. kolla hjärnverksamheten. Han stelnade till i några minuter och ögonen i kors. Hoppas att det inte är nåt allvarligt :(

Tror att d-vitamin dropparna aco är boven till hans extrema gaser och han är ledsen och spänd :(

Förslag på andra droppar? Har du aco?
  • Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-08-14 03:20:19 följande:

Kan man ändra på större barn med? Skulle så gärna vilja lägga till ett namn (mellan namn) men dottern är nu 7 år.. detta namn har jag velat haft sedan vi skickade in papperna när hon var bebis

Som vuxen kan man ändra namn 1 gång... men som barn tar inte vårdnadshavare bort den möjligheten. Jag ändrade mitt namn som barn och samt vuxen men som barn handlar det bara om stavning och om jag ville ha 2a namn som tilltalsnamn. Som vuxen bytte jag mitt mellannamn helt. :)
  • Summerchild
    sobrio88 skrev 2017-08-14 05:55:57 följande:

Ja dom ändrade lagen 1 juli så nu får man ändra förnamnen hur många ggr man vill. Innan lagen ändrades fick man ändra 1 ggr men inte mer.

Ja just det så var det och flera efternamn oxå vilket ogillas från mig... det låter krångligt och bara jobbigt om man redan har 4 förnamn som min dotter och pappan vill ha med sitt efternamn och jag vägrade. Då la han det som mellannamn istället så hon har egentligen 1 förnamn och 4 mellannamn och 1 efternamn ...lol älskat barn
  • Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-08-14 09:28:01 följande:

Nu är vi överens här hemma med namnet. Här har vi då Victor, Andreas, Falke med Victor som tilltalsnamn.

Vilken glader... elvins framtida polare :) .... Elvin heter Viktor i andra namn sen har han ett tredje oxå
  • Summerchild

Elvin har fått utskrivet lanzo för sura uppstötningar. Känner mig skeptisk att ge den medicinen dels eftersom han verkar ha så lite besvär av det och att det står på att denna tablett inte får ges till barn. Och att det är en tablett som jag måste dela fast det står ej krossa. I vatten och sen spruta. Svår delat.måste köpa en tablettdelare.

Vi slapp eeg. Dom tycker att vi ska prova det här först och se om han blir bättre. Konstigt. Köpte aco vattenlösliga d vitamin. Men smakar läskigt illa. Tyckte Elvin oxå. Ush finns det inget bättre neutralt :(

• Summerchild
    Bimbim79 skrev 2017-08-14 18:53:42 följande:

Märkligt att de inte skriver ut flytande zantac istället. Dexter får 0,25 ml 3 gånger om dagen. Det smakar nog sött o gott för han smaskar i sig glatt. :)

Jag vill inte ens ha det längre... det är ju inga större problem för oss... han äter sover som han ska...lite bubblig i magen och små kräk som för vanliga bebisar och sen illamående minen ofta men det kan den lille stå ut med... jag vill säga den läkaren att vi skippar medicin för tillfället och fokuserar på kramperna. Men är det ok att tycka nåt? Gå emot läkarens vilja?
Svar på tråden Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017