AishaK skrev 2017-08-07 13:00:46 följande:
Tänkte bara säga att jag pratat med en super gullig barnmorska nu i förmiddags. Hon sa att eftersom det är så pass tidigt i graviditeten så är det ingen risk att alkoholen kan påverka själva bebisen. Om det är så att graviditeten har tagit illa vid av alkoholen så kommer det att visa sig genom ett missfall. Får jag inte missfall så är det ingen fara. Fick inskrivningssamtal om 2 veckor med. Så nu är det bara att hålla tummarna att den lilla vill stanna kvar. Kan fortfarande inte förstå att jag är gravid.. känns som att jag går runt och är pirrig och vet något som ingen annan vet haha. Mina symptom är ömma/ kliande bröst och illamående. Har mått illa sen jag vakna imorse och känner mig inte sugen på något. Grattis till alla andra som plussat och all lycka till er som försöker <3
Nej vad skönt att få lite klarhet. Bara att hoppas på det bästa. Jag tror att de flesta är rädda för missfall oavsett om man har druckit/rökt innan. Det är ju så pass vanligt. Jag skulle vilja ha lite siffror på ungefär hur många graviditeter som fullföljs UTAN missfall? Det känns ju som var och varannan får det, vilket gör mig jätterädd. Samtidigt känner jag (om du såg mitt senaste inlägg :)) att nu vet jag att jag KAN bli gravid och att inget är fel med mig eller killen. Det gick på första. Och det är värt väldigt mycket!
Vad roligt med inskrivningssamtal, men är det inte väldigt tidigt?? inte för att det är nåt fel, jag hade gärna gått snart jag med, ser så mkt fram emot det hehe