För oss med bim AUGUSTI 2017
Nån som ser? Tror ni det är spök? Så himla orolig då det inte ser rosa ut i verkligheten. Men det syns i alla vinklar om än mkt svagt. Vill så otroligt gärna bli gravid ;(
Nån som ser? Tror ni det är spök? Så himla orolig då det inte ser rosa ut i verkligheten. Men det syns i alla vinklar om än mkt svagt. Vill så otroligt gärna bli gravid ;(
Hjälp... kunde inte hålla mig och tog ett nytt test idag (igår extremt svagt, knaaappt synbart fast ändå mer synligt när man öppnade). Idag var det obeskrivligt mycket tydligare, jag behöver inte anstränga mig och jag ser att det är rosa. Jag vågar inte ta ut något ännu, har bim den 9:e plus minus någon dag och det är första försöket, inte en chans att det gått så snabbbt. Är också orolig då jag inte har ett enda symptom. Vet inte hur det ska kännas att vara gravid iofs. Det enda jag har känt är mensvärk till och från i några dagar men det kan ju lika gärna vara mensen. Vad tror ni, vågar jag hoppas? Ger apoteket spök? Ska jag prova digitalt i dagarna kanske?
Mitt första test var nästan lika svagt som ditt andra är :) Jag tror definitivt det är ett plus! Vi plussade också på första försöket så visst kan det gå snabbt ;) Ta ett digitalt test om någon dag så ska du nog se att det blir positivt :D
Grattis! ;)
Klart du ska våga ta digitalt! Men du kan ju vänta till mån, tis eller onsdag då om du är rädd att det inte ska visa positivt :) Jag tog 2 av apotekets som båda visade väldigt svagt. Sen tog jag det digitala direkt morgonen efter för jag var helt bombsäker på att jag var gravid :) Och då stod det Gravid 1-2 veckor :D
Ja ditt digitala kommer säga Gravid! Ditt senaste streck är för starkt för att vara spök och jag har inte sett att någon få spökstreck med apotekets? :D
Tjejer! Jag behöver er hjälp. Har sån sjuk ångest. Jag firade min kusin i fredags, hon fyllde 30 så det blev en hel del alkohol. Champagne, drinkar osv.. Jag hade äl den 27e juli. Alltså för 10 dagar sen. Jag har väldigt kort lutealfas och om jag inte är gravid borde jag fått min mens igår/idag. Nu till mitt problem. Jag har haft molvärk till och från dessa 10 dagar, ömma bröstvårtor o dom kliar som bara den. Jag vill mer är gärna vara gravid nu men jag är jätterädd för det tagit skada om jag nu är gravid. Kan alkoholen påverka graviditeten om det nu bara gått 10 dagar sedan äl (om jag nu är gravid, jag vet inte än). Vad säger ni? Jag tog ett test för 3 dagar sen som var negativt men antar att det också kan bero på att de är alldeles för tidigt för att visa. Nu har mina förhoppningar inför att jag kanske är gravid förvandlats till ångest. Jag dricker aldrig i vanliga fall, endast vi sådana speciellt tillfällen, jag röker inte heller, därför känner jag mig så dum. Har googlat runt i timmar och alla säger olika. Vissa säger att det inte påverkar någonting alls de första veckorna och andra säger att det är farligt med alkohol från dag 1. Snälla hjälp!
Jag har ett RFSU test hemma. Tycker du att jag borde ta det nu eller ska jag avvakta till imorgonbitti?
Okej tjejer.... jag kunde inte hålla mig med att testa. Och jag är gravid!!!! De blev två tydliga streck. Jag åkte och köpte ett digitalt med och där stod det gravid 1-2veckor. Fan jag som drack igår :( på riktigt nu tjejer. Tror ni det kan ha tagit någon skada? Är super glad för graviditeten med super ledsen för alkoholen igårkväll. Jag är alltså på äl+10.
Tack fina! Jag är så glad. Jag berättade för min man precis och han blev helt tårögd av lycka. Det är vårt första barn och jag slutade med p pillerna 3 juni i hopp om att inom det närmsta året skulle ta sig! Jag kan inte ens förstå att jag är gravid. Helt sjukt men sån lycka. Tyvärr ligger ångesten över fredagskvällen kvar men jag var som sagt bara på äl+8 eller äl+9 då. Ska ringa bm imorgon eller kanske gå på drop in för att rådgöra. Hoppas bara den lilla mår bra och vill stanna kvar nu!! O all lycka till dig <3
Vill bara att det ska bli imorgon nu så att jag kan få ringa barnmorskan och prata med dom. Men tror inte att jag kommer få så mycket sömn inatt om jag ska vara ärlig haha. När har du bim?
Dagens test, båda bilderna är från idag. Skrev i den andra tråden också och undrar: kan man verkligen få falskt positivt två dagar i rad eller kan jag tolka detta som en graviditet nu? Varför är inte strecket starkare sen igår?
Kan inte fatta det!!!!!!!! Hur sjutton ska jag kunna hålla mig från att berätta för min sambo? Han är iväg några dagar och jag vill inte berätta det på telefon eller sms! Ahhh flera dagar kvar tills vi ses. men jag vill så gärna överraska honom öga mot öga. Är det dumt av mig att hålla inne på det några dagar till? :D hoppas nu att allt går vägen bara... nu börjar en ny sorts oro. Tack för all pepp och för att ni fick mig att våga testa med digitalt :)
Tänkte bara säga att jag pratat med en super gullig barnmorska nu i förmiddags. Hon sa att eftersom det är så pass tidigt i graviditeten så är det ingen risk att alkoholen kan påverka själva bebisen. Om det är så att graviditeten har tagit illa vid av alkoholen så kommer det att visa sig genom ett missfall. Får jag inte missfall så är det ingen fara. Fick inskrivningssamtal om 2 veckor med. Så nu är det bara att hålla tummarna att den lilla vill stanna kvar. Kan fortfarande inte förstå att jag är gravid.. känns som att jag går runt och är pirrig och vet något som ingen annan vet haha. Mina symptom är ömma/ kliande bröst och illamående. Har mått illa sen jag vakna imorse och känner mig inte sugen på något. Grattis till alla andra som plussat och all lycka till er som försöker <3
Grattis! Vilket försök tog d dig på??
Men ååå vilken lyckans ost!!! :D
Precis man tänker ju så! Första barnet? Kommer till försök 5 strax (äl i dagarna) och barn nr 1!! Orkar inte vänta mer ...
Åh tack va gullig du e!! Ja klart du kan fråga! Vi har varit särbo de första försöken så då blev d typ bara en gång runt äl. Nu bor vi ihop så senaste gångerna har det blivit kanske 4 dar innan och sen på äl dagen samt dagen efter. I början sa ja inte att ja hade ägglossning men nu säger ja det. Är dock rädd att han ska få prestationsproblem då. Men känns ändå bättre än om vi skulle missa liksom! Äl beräknad om 3 dagar och vi låg senast i lördags. Så nu
Måste vi försöka få till det iaf 2 ggr!! Ursäkta detaljerna haha...
Det är nog ett dilemma många har. Tjejen vet exakt var man är i cykeln men känns ibland påtvingat på nåt vis att tala om typ "nu måste vi ligga massa" :)
Är så orolig. Fick ju "gravid" på cb igår och imorgon ev torsdag är bim. Är så rädd att få en blödning. Vad gör jag om det kommer något imorgon eller övermorgon? Är det någon här inne som varit gravid tidigare och vet om det kan blöda vid tiden för mens? Är det alltid klumpar vid missfall eller vad för slags blödning bör man vara uppmärksam på? Vill bara att allt ska gå vägen. Så sjukt dumt att man testar före bim egentligen...
Nu kom bekräftelsen på det suuuuupersvaga streck jag fick igår!! :D Är typ mållös.
Åh tack så mycket! :D Ja det är första.. Håller verkligen tummarna för att allt går vägen!
Åh vad kul!! :) Hur berättade du för din partner? Jag vill göra nåt kul men samtidigt så sjukt nervös. Vi firar tre år tillsammans på lördag, så passande är det ju iallafall!!