LinaMartina skrev 2017-08-07 13:35:03 följande:
Nej vad skönt att få lite klarhet. Bara att hoppas på det bästa. Jag tror att de flesta är rädda för missfall oavsett om man har druckit/rökt innan. Det är ju så pass vanligt. Jag skulle vilja ha lite siffror på ungefär hur många graviditeter som fullföljs UTAN missfall? Det känns ju som var och varannan får det, vilket gör mig jätterädd. Samtidigt känner jag (om du såg mitt senaste inlägg :)) att nu vet jag att jag KAN bli gravid och att inget är fel med mig eller killen. Det gick på första. Och det är värt väldigt mycket!
Vad roligt med inskrivningssamtal, men är det inte väldigt tidigt?? inte för att det är nåt fel, jag hade gärna gått snart jag med, ser så mkt fram emot det hehe
Jag skulle också vilja veta sånt, fast frågan är om man ska ta reda på såna saker eller om man bara stressar upp sig och skapar ännu mer oro?
Jag är också jätteglad över tanken att det gick att bli gravid, så mycket oro när man slutade med p-piller över om man ens kan bli gravid när man aldrig varit det innan. En sån sak man tar förgivet innan man börjar försöka. Vet inte om det är olika i olika städer, men hörde fel de är informationssamtal jag ska gå på och sen brukar dom boka inskrivning 2-3 veckor efter det. Nu till ännu ett dilemma. Jag ringde den barnmorskemottagning som låg närmast mig det är där jag har fått tid, har inte hört något dåligt om den men googlade runt lite och hörde att en privat ca 7 km ifrån mig ska vara super bra, den är jättepopulär och alla verkar nöjda. Problemet är bara att de verkar lite osäkert med privat eller är det bara jag som är töntig? Tänkte på att dom ändå är ett företag, som måste gå runt och få tillräckligt med pengar och bidrag för att konkurrera med andra. Man betalar alltså inget som privat person för att gå dit. Vad tycker ni? Nån som har nån åsikt?