• Mor till Ella

Någon som planerar barn nr 4?

Vi kommer att börja försöka få till ett syskon till våra barn födda 04,09 och 10.

Någon annans som också ska försöka sig på barn nr4

• Svar på tråden Någon som planerar barn nr 4?
  • Annam85

Ja vi planerar och hoppas på en fyra inom kort. 5, 4 och 1.5 är barnen

Här Bim inom en vecka. Men tror vi missade äl denna gång...:/

• skorpio

Har barn födda -02, -04, -12 , å ska plocka ur kopparspiralen den 18e har tidigare sagt att 3 barn inga fler Meeen hihi ack va man kan ändra sej

• mycat81

Ja vi har också börjat smida planer för en nr4 (eller just nu är det mest jag som smider haha)
    Våra tre barn är födda 04, 07, 08 De två första är min sambos och 08:an är min. Så det blir en liten sladdis

Vi körde igång bebisverkstaden förra sommaren, tog ut spiralen i juni och blev gravid i juli. Så det gick JÄTTEFORT, lite för fort... Vi var beredda på att få kämpa för ett plus eftersom vi är lite till åren (44 och 36 år). Men kroppen ville annorlunda
    Och när vi väl satt där med vårt positiva grav-test så var inte sambon lika positiv längre, han fick lite kalla fötter och massor av frågor hopades i hans huvud... Hur blir det med bil, utbygge, de andra barnen, hans ålder osv osv. Det hade ju gått så fort. Jag var desto gladare, ett barn till står högt på önskelistan.
    Vi bestämde oss för att landa i det och låta nyheten smälta.

I vecka 6 började jag må illa. Och då talar vi inte om lite morgonillamående utan om RIKTIGT JÄVLA ILLAMÅENDE! Jag fick inte ens behålla vatten utan spydde konstant. Fick Lergigan utskrivet, men det hjälpte inte alls. Gick ner 6 kg på 2,5 vecka...
    Så om sambon var tveksam till graviditeten innan så var han helt livrädd nu! 
    Jag sökte och fick ytterligare nån annan medicin utskriven, men inte heller den hjälpte.

Så det hela slutade med en abort i v.9
    Just då var jag inte så svårövertalad eftersom jag mådde så överjävligt. Men efteråt kom känslorna. Har gått hos psykolog och pratat. Mina drömmar om ett barn står fortfarande fast och sambon vill också. Men han är jätterädd att jag ska må så dåligt som jag gjorde senast. Jag är ju givetvis också lite rädd för det, men samtidigt vet jag ju att jag inte mådde alls så i min första graviditet. Så jag skulle verkligen våga igen.

Tanken är att jag ska ta ut spiralen efter sommaren :)

• skorpio

Men fy så tragiskt , hoppas de blir bättre denna gång för dej! De kanske va "ödet" att du ej skulle behålla de barnet .. håller tummarna för dej nu Har haft illamående oxå (för mig fruktansvärt) men inte så som dej :( .. jag e 36 oxå vet inte hur de kommer gå, tänker att de kan bli svårare, eller ta längre tid, med 3an plussa vi ocå på första försöket Meen som sagt de va 5 år sedan haha

• Mor till Ella
    mycat81 skrev 2017-07-11 15:15:53 följande:

Ja vi har också börjat smida planer för en nr4 (eller just nu är det mest jag som smider haha)

Våra tre barn är födda 04, 07, 08 De två första är min sambos och 08:an är min. Så det blir en liten sladdis

Vi körde igång bebisverkstaden förra sommaren, tog ut spiralen i juni och blev gravid i juli. Så det gick JÄTTEFORT, lite för fort... Vi var beredda på att få kämpa för ett plus eftersom vi är lite till åren (44 och 36 år). Men kroppen ville annorlunda

Och när vi väl satt där med vårt positiva grav-test så var inte sambon lika positiv längre, han fick lite kalla fötter och massor av frågor hopades i hans huvud... Hur blir det med bil, utbygge, de andra barnen, hans ålder osv osv. Det hade ju gått så fort. Jag var desto gladare, ett barn till står högt på önskelistan.

Vi bestämde oss för att landa i det och låta nyheten smälta.

I vecka 6 började jag må illa. Och då talar vi inte om lite morgonillamående utan om RIKTIGT JÄVLA ILLAMÅENDE! Jag fick inte ens behålla vatten utan spydde konstant. Fick Lergigan utskrivet, men det hjälpte inte alls. Gick ner 6 kg på 2,5 vecka...

Så om sambon var tveksam till graviditeten innan så var han helt livrädd nu! 

Jag sökte och fick ytterligare nån annan medicin utskriven, men inte heller den hjälpte.

Så det hela slutade med en abort i v.9

Just då var jag inte så svårövertalad eftersom jag mådde så överjävligt. Men efteråt kom känslorna. Har gått hos psykolog och pratat. Mina drömmar om ett barn står fortfarande fast och sambon vill också. Men han är jätterädd att jag ska må så dåligt som jag gjorde senast. Jag är ju givetvis också lite rädd för det, men samtidigt vet jag ju att jag inte mådde alls så i min första graviditet. Så jag skulle verkligen våga igen.

Tanken är att jag ska ta ut spiralen efter sommaren :)

Jag hoppas du kommer må bättre i nästa graviditet <3

Kram kram.
  • mycat81

Tack så mycket scorpio och Mor till Ella Jag hoppas också att jag ska må lite bättre nästa gång.
    Vet ni om det finns något man kan göra i förebyggande för att inte få det så överjävligt? Jag vet ju att graviditetsillamående beror på hormonerna, finns det då något tillskott man kan ta innan för att ha hormonerna någolunda i balans? 
    Man kanske kan prata med barnmorskan om att få Lergigan tidigare, så det inte hinner bli så illa som sist?

När jag väntade sonen för 9 år sedan mådde jag också illa, men jag kunde fortfarande äta och kräktes inte en enda gång. Nu senast fick jag inte ens behålla vatten eller vätskeersättning....

• skorpio

Ja prata med Bm om de finns nå i förebyggande, själv har jag bara köpt upp mif på åksjuke tabletter , sen nå som innehöll ingefära , i hopp om att de ska hjälpa mig OM jag lyckas plussa igen har börjat med folsyra oxå nu, ivrig på tisdag åker spiralen Ut , har bim idag som ej kommit igång, hoppas de ej e rama flod lagom till tisdag :-O Hahaha

• skorpio

Spiral utplockad igår, mens nu, den drog igång 16e sen fit for fight

• Annam85

Kul att vi är ett gäng ?

Vi hoppas på Bim någonstans i mitten på aug.

Juli försöket gick inte....

Äl stickor beställda och hoppas kunna få lite extra vägledning med dem, även om jag i regel känner av de ändå...

Svar på tråden Någon som planerar barn nr 4?