• Cheerful

Oss med BIM 20-30 JULI

Min mens kom denna månaden också, så tänkte att en grupp för oss med bim den 20-30 juli.

Skriv gärna förvantad BIM, ÄL och vilket försök ni är på i första inlägget, och kanske en liten presentation? :)

Jag är 22år och försöker med nummer 1, blir 9e försöket för oss. P-tracker och NC spår äl den 7/7 och BIM 22/7.

Lycka till!

• Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI
  • Iris88
    Milou3 skrev 2017-07-19 15:46:00 följande:

Ja jag tycker värken känns lite olika. Varit gravid 10 ggr nu så känner verkligen igen graviditetsmolvärken som känns mer bred och mer en utdragande känsla. Inte så centrerad som mensmolvärk. Inför mens kan jag iaf även känna hur det drar lite i livmodertappen. Det har jag aldrig känt innan BIM när jag varit gravid.

Okej :/ i see!

För mig är det mer stickande nu. Och så är det dagarna innan mens så jag antar att det inte är något annat än det på g.
  • Anonym28
    Snowflingan skrev 2017-07-19 18:09:55 följande:

Hej!

Min mens är två dagar sen och tänkte ta ett test imorgon om den håller sig borta. Har haft molvärk i några sekunder åt gången och tänkt att nu kommer mensen men icke. Varit väldigt trött de senaste dagarna och haft såna cravings idag på mat och allt möjligt, nu på eftermiddagen har jag mått illa och bara velat äta massa sötsaker!

Vad tror ni? :)

min mens är också 2 dagar sen, tog ett cb plus igår men de var blankt, lr jag inbillar mig att jag såg något på de. Har köpt ett till men inte vågat ta idag, väntar till imon lr fredag. Rädd att jag har tänkt o oroat mig för mkt på hela det här med graviditet så det har gjort så mensen inte vill komma, rent psykiskt. Försökt i 9 mån.
  • Milou3
    Sere skrev 2017-07-19 17:15:48 följande:

Iris88 och Milou3:

Tack för era svar! Verkar som att det finns en hel del olika symptom man kan få om man läser på. Ang min värk i magen -mensvärk brukar komma senare för mig, och den brukar vara kraftigare, mer huggande och kommer precis före mens eller samma dag. Håller i sig Max 3 dar. Det jag känner nu är en mycket dovare värk som hållt i sig sen bara några dar efter ÄL.

Hur känner man att det "drar i livmodertappen"? Är det inte svårt att lokalisera? Så imponerad över att många här verkar känna sin kropp så bra!

Jag känner det väldigt tydligt timmarna innan mens. Kanske beror på att jag redan fött två barn? Men tänk dig känslan att du har en tyngd i livmodertappen typ.

Är säkert olika för alla. Eller så har jag nåt fel eller nyomvända eller nåt. Inväntar fortfarande den dragande känslan men graviditetstesterna visar blankt :(
  • Ciconiidae

ÄL+6 idag. Vaknade med ont i nedre delen av ryggen. Lunchtid hade jag rätt så ont i vänstra sidan av nedre magen son höll sig en stund. Efter det har jag haft dov mensliknande smärta, yrsel och som ett dovt illamående. Hoppas ägget fäste idag, men det kan ju vara vad som helst. Med första barnet kände jag likadant med just smärta i nedre magen en av dagarna ägget fäster och kände på mig att nu satte den sig. Tycker denna väntan är så jobbig. Sen är det en evig väntan till vecka 12 och sedan till RUL för att se att allt ser bra ut.

• Iris88
    Milou3 skrev 2017-07-19 20:09:47 följande:

Jag känner det väldigt tydligt timmarna innan mens. Kanske beror på att jag redan fött två barn? Men tänk dig känslan att du har en tyngd i livmodertappen typ.

Är säkert olika för alla. Eller så har jag nåt fel eller nyomvända eller nåt. Inväntar fortfarande den dragande känslan men graviditetstesterna visar blankt :(

Okej, inger jag känner igen!.

Det kanske kommer på testerna med. Jag håller tummarna! :)
  • Mudcakemonster

Har bim den 30/7 men idag har jag varit alldeles otroligt kissnödig väldigt ofta. Kan det bli så såhär tidigt?

• pärlaan
    Mudcakemonster skrev 2017-07-19 23:33:43 följande:

Och nu har jag förhöjd temp också, det lär väl vara ett bra tecken?

Tempen ska stiga 1-2 dygn efter ÄL sedan ligga kvar högt vid eventuell graviditet. För att kunna "lita" på eller använda sig av tempen är det viktigt att man tempar innan man lämnar sängen vid samma tidpunkt varje morgon.

Håller tummarna för dig :)
  • LovisaTilda

Nu råder det inga tvivel längre. Liten stegring på testlagrets sticka, och på det digitala står det svart på vitt. BIM -3 idag (eller blir det BIM 12?! Om jag skulle haft mens på söndag?). Känner inga symptom, än. Kan inte riktigt fatta det bevisen till trots. Tredje försöket med tredje barnet. Nu är det bara att hålla tummarna för att det håller hela vägen! :D

• Chrwife
    HannaPanna92 skrev 2017-07-19 14:56:25 följande:

Jag fick tyvärr två spökstreck med de förra månaden :( Blev också helt chokad då det var vårt 14.e försök men jag var inte gravid.

Ok, så trist! Tog ett nytt idag och det var betydligt starkare. Tror du ett spök in vara så här starkt med? :S
Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI