• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • hggeli

Guuud vad jag har ömma bröst. Nån som har det ?? Bra jag snuddar i dem så gör det ont. Nästan jobbigt när jag rör mig.

:)

• LP0
    hggeli skrev 2017-07-11 05:09:44 följande:

Guuud vad jag har ömma bröst. Nån som har det ?? Bra jag snuddar i dem så gör det ont. Nästan jobbigt när jag rör mig.

Jag har haft ömma bröst sen några dagar efter ÄL. Mest ont i högra! Kan knappt röra bröstvårtan haha..
  • LP0
    hggeli skrev 2017-07-11 05:09:44 följande:

Jag har haft ömma bröst sen några dagar efter ÄL. Mest ont i högra! Kan knappt röra bröstvårtan haha..
  • hggeli
    LP0 skrev 2017-07-11 05:23:52 följande:
    För mig är det mer inne i brösten ajajaj är det som är konstigt för läste att bröstvårtorna kan bli ömma. Känns som träningsvärk eller nått haha vet inte hur jag ska beskriva det. Kommer inte ihåg att jag hade såhär ont min förra graviditet. Men alla grav är ju olika =) kan knappt röra mig klä på och av mig , eller typ springa utan att jag får ooont. Sen kan jag inte låta bli att känna då det gör ont hahaha. Typ som när man har öroninflammation och det gör ont när man trycker på örat , och då trycker hela tiden bara för att.Gör ni så??? hahaha så dumt!!! :D
  • hggeli
    Linkaa skrev 2017-07-10 23:15:14 följande:
    oj nej va tråkigt! Då håller vi tummar och tår att det vill stanna och gå bra denna gången! Detta är ju första gången jag ens är gravid och tror nog jag har gått in med inställningen att det värsta kommer hända när man egentligen bara borde njuta och vara lycklig över att man ens kan bli gravid jag har då inte ens Facebook men väldigt prat glada vänner så när det kommer ut så vet nog hela världen
    Det kommer säääkert gå bra :D i de allra flesta fall så gör det ju det. Vi är lite rädda men försöker samtidigt tänka att det ofta inte händer igen det vi varit med om för de har ju ej hittat nått fel utan det var antagligen en infektion.
    Det händer 1 på 1000. Har ingen i min bekantskapskrets som råkat ut för nått sånt. Så det är väldigt ovanligt . 
    Tidiga missfall är ju lite vanligare, men som du säger. Ingen ide oroa sig. Är bättre att försöka tänka att vi är gravida och vara glad, såklart kan ju saker hända, men då får man ta det då tycker jag. Inte förvänta sig det. =) men det är svårt att inte tänka alls. lite gör man nog det. ja jag är nog rätt rädd emellanåt fast samtidigt som jag också är jäkligt glad. och jag hoppas och tror nog ändå det ska gå vägen nu och gör det inte det så precis som du säger, vi kan ju bli gravida. Då försöker vi bara igen ju :D
  • hggeli
    soffe skrev 2017-07-10 23:36:55 följande:
    Vi berättade för min killes syskon ikväll, låtsades ta ett kort men filmade och sa "säg marsbebis" istället :) väldigt kul!
    hehe vad kul. vi ska nog också göra nått kul för att berätta sen.  om vi inte måste säga innan då vi ska upp och hälsa på familj =) beror på hur jag mår däruppe om vi ska säga nått. om jag måste ligga i sängen och kräkas typ hela/halva dagarna då måste vi nog berätta.
  • hggeli

Fråga till allesammans!!!!!!!??????!!!!!! :D

Hur har ni tänkt berätta??? Berätta gärna om tidigare vad ni gjort och vad ni tänkt nu, så vi kan få tips.

Vår förra grav så skickade vi ett kort från utanför vår lägenhet, där vi skrivit på marken med kritor. Vi skrev  'Coming soon: 27 April 2015' 
    sen hade vi lite söta babyskor bredvid och nån annan detalj typ nappar =) så skickade vi kortet till familj och skrev 'grattis faster', 'grattis mormmor' osv. 

Hur gjorde ni? Hur ska ni göra??

kram alla blivande mammor och små pyren vi bär på :D

• Maggie24
    hggeli skrev 2017-07-11 05:42:36 följande:

Hur har ni tänkt berätta??? Berätta gärna om tidigare vad ni gjort och vad ni tänkt nu, så vi kan få tips.

Vår förra grav så skickade vi ett kort från utanför vår lägenhet, där vi skrivit på marken med kritor. Vi skrev  'Coming soon: 27 April 2015' 

sen hade vi lite söta babyskor bredvid och nån annan detalj typ nappar =) så skickade vi kortet till familj och skrev 'grattis faster', 'grattis mormmor' osv. 

Jag ska överraska mina föräldrar på mammas födelsedag när hon fyller år om ungefär två veckor med att lägga ett blåbär (enligt gravidappen är bebisen ungefär lika stort som ett blåbär då) i en liten ask och skriva "Det här är storleken på ditt barnbarn just nu" på insidan av locket! Tycker det är superbra att hon fyller år då jag kan använda det som en bra cover up för att ge henne en present, päronen skulle bli suuupermisstänksamma annars haha!

Sambons pappa ska vi bara åka till och berätta rakt ut för då min sambo inte riktigt tycker att det är nödvändigt att hitta på "massa trams" när man ska berätta haha!

Shit, jag är skitnervös redan nu!
  • Lullabay

Vi lär nog inte göra något "särskilt" på så sätt utan bara berätta helt enkelt. Vet dock inte när...tror jag vänyar till efter v12. Eller....så säger jag inget. Kan bli intressant att se hur tidigt mamma kan se det på mig (hon vet nämligen om att vi försökt med tredje barnet här nu)...hon kanske listar ut det själv xD
  • LP0

Haha så fint sätt! Ska berätta för min familj i helgen. Kommer antagligen bara va min mamma, pappa och mormor där. Eventuellt mina 2 bröder men inte säkert! Ska ge ett kort till min mormor för hon fyllde år i juni. Skrev till mamma och sa att vi hade beställt en present till min mormor som kom nu och undrade om vi kunde ge den i helgen. I kortet står det en liten dikt som avslöjar rätt tydligt att vi är gravida =) till sambons familj vet jag inte, vi kommer nog bara säga det!
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?