Inlägg från: Maggie24 |Visa alla inlägg
  • Maggie24

Bf mars 2018 följas åt?

Hoppar gärna in här jag med!

Plussade "ordentligt" idag med Clearblue Digital på ÄL+12. Testade i lördags (ÄL+10) och fick svagt plus, men vågade inte tro på det. Är enligt min app i v 3+6, men vet inte till 100% om det stämmer.

Känns helt sjukt, det här blir första barnet om allt går vägen!

• Maggie24
    hggeli skrev 2017-07-11 05:42:36 följande:

Fråga till allesammans!!!!!!!??????!!!!!! :D

Hur har ni tänkt berätta??? Berätta gärna om tidigare vad ni gjort och vad ni tänkt nu, så vi kan få tips.

Vår förra grav så skickade vi ett kort från utanför vår lägenhet, där vi skrivit på marken med kritor. Vi skrev  'Coming soon: 27 April 2015' 

sen hade vi lite söta babyskor bredvid och nån annan detalj typ nappar =) så skickade vi kortet till familj och skrev 'grattis faster', 'grattis mormmor' osv. 

Hur gjorde ni? Hur ska ni göra??

kram alla blivande mammor och små pyren vi bär på :D

Jag ska överraska mina föräldrar på mammas födelsedag när hon fyller år om ungefär två veckor med att lägga ett blåbär (enligt gravidappen är bebisen ungefär lika stort som ett blåbär då) i en liten ask och skriva "Det här är storleken på ditt barnbarn just nu" på insidan av locket! Tycker det är superbra att hon fyller år då jag kan använda det som en bra cover up för att ge henne en present, päronen skulle bli suuupermisstänksamma annars haha!

Sambons pappa ska vi bara åka till och berätta rakt ut för då min sambo inte riktigt tycker att det är nödvändigt att hitta på "massa trams" när man ska berätta haha!

Shit, jag är skitnervös redan nu!
  • Maggie24

Jag mår inte illa än, har bara lite molvärk då och då samt lite ömma tuttar haha. Önskar verkligen att jag slipper illamående och kräkningar, jag har århundradets spyfobi. Dock är det väl sånt man får räkna med som gravid, så jag kanske ska se det från den ljusa sidan: börjar jag spy under denna graviditet så kanske jag blir av med spyfobin (plus att jag får någonting fantastiskt i slutändan såklart haha)!

Jag är nu i vecka 5 (4+1) så jag tror jag kan förvänta mig att fler symtom dyker upp snart!

• Maggie24

Jag ringde MVC idag, fick inskrivningstid den 9 augusti, då kommer jag gått in i vecka 9 precis om jag räknat rätt hihi.

Är det någon som vet om man brukar få VUL så tidigt, eller beror det på var man bor? Antar att man får VUL tidigt också om man fått missfall innan, men det har ju inte jag fått så..

• Maggie24
    idisslaren skrev 2017-07-13 09:44:47 följande:

Tror det skiljer sig mycket mellan olika län! Här är dom väldigt restriktiva på mvc med att använda ultraljudsmaskinen och det är tio mil till sjukhuset så det är där dom gör vul i så fall. Misstänker det har att göra med att det inte är några läkare på mvc så om nåt ser misstänkt ut kan de inte bara kalla in en läkare. Trist bara när grejerna finns och det ändå är svårt att få det.:)

Tack för svar!

Det var det jag misstänkte haha! Hade gärna velat ha VUL bara för att det ska bli mer verkligt, då det inte känns som om jag är gravid. Å andra sidan är jag bara i v 5, så det hinner nog komma symtom tills v 9!

Tänkte iallafall fråga på MVC sen om det finns möjlighet till VUL, finns det inte det - nej men då får jag gott vänta några veckor till UL!

Är så nervös att något ska vara fel (som säkert alla andra gravida är haha), jag är så otursförföljd så det skulle inte förvåna mig om något skulle vara knas. :-/
  • Maggie24
    MistyM skrev 2017-07-15 20:59:25 följande:

Är det bara jag som inte har några symptom alls i princip? min temp är hög och jämn i NC, brösten är större, annars ingenting. V.4+2

Jag har precis samma som du, förutom att jag inte vet om min temp är hög då jag inte tempar Brösten är större och ömmar, men annars ingenting :-P Känns inte ens som om jag är gravid, hoppas det håller sig såhär! Min största mardröm är illamående och kräkningar så det kan jag gärna klara mig utan! Vill inte behöva berätta på jobbet innan v 12 att jag är gravid då min chef är lite känd för att skvallra, men börjar man spy framför kunderna och inte kan jobba så får man väl berätta det iallafall haha..

Jag är i v 4+5 nu
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?