Inlägg från: Lykkeliv |Visa alla inlägg
  • Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Va kul att läsa om alla positiva vul här i gruppen

Grattis till er alla <3

Jag väntar på mitt ul (kub) om 3 veckor.... nervös och orolig att de inte ska hitta nån levande bebis. Känns som en evighet dit....

• Lykkeliv
    Sofiamy skrev 2017-08-03 08:15:26 följande:

jag såg ju ett positivt vul men oroar mig för KUB, med tanke på åldern kan det ju slå illa, jag ska dit den 23/8 känns som en hel evighet dit! när ska du dit?

Samma dag som du 23/8 och jag har också åldern emot mig....
    Hoppsan2016 skrev 2017-08-03 10:38:05 följande:

Hur gammal är du om man får fråga? Är inte heller superung, på pappret iaf haha

Just därför ska vi göra både kub och nipt.

Jag är också kommen lite till åren, 38 år. Hur gammal är du?
  • Lykkeliv
    hggeli skrev 2017-08-03 11:45:36 följande:

Jippi. Vul idag. Såg hjärtat. Såg superfint ut. Vecka 7+0 exakt som beräknat. Så glad :D

Nu kan vi slappna av och veta att just nu är allt bra iaf !

Så skönt! Grattis
  • Lykkeliv
    Ab86 skrev 2017-08-06 11:11:42 följande:

Jag har bf 10 mars kan jag lägga till mig själv i den gruppen eller ?

Om du menar gruppen på fb så nej, den är hemlig så du måste bli vän och sedan tillagd. Skicka PM till mig med ditt namn och var du bor, ev beskrivning på din profilbild så hjälper jag dig.
  • Lykkeliv
    Zaxika skrev 2017-08-06 11:14:41 följande:

Hej, hade inskrivningsamtal i onsdags. Lämnade blodprover inför kub. Mår rätt så bra, men funderar väldigt mycket. Ultraljud/kub måndag 14/8, börjar äntligen närma sig. Men tiden går så sakta, sakta. Borde hitta på saker så tiden går fortare. Men har svårt att sluta fundera och vänta :)

Känner igen mig! Tiden går långsamt.... försöker göra lite olika saker om dagarna för att få tiden att gå fortare. Har kub den 23/8.... evigheter dit!
  • Lykkeliv
    Pirog skrev 2017-08-06 16:39:17 följande:

Hej.fanns det någon hemlig fb grupp man kunde vara med i? Bf 29e mars, två barn sen tidigare. Men vill vänta så länge som möjligt att "gå ut" med den här graviditeten pga mitt jobb ????

Skicka PM till mig så lägger jag till dig. Behöver ditt namn, var du bor och ev beskrivning av din profilbild
  • Lykkeliv
    Ab86 skrev 2017-08-07 09:53:38 följande:

Okej vad heter du på Facebook ?

Skicka pm här på familjeliv
  • Lykkeliv
    Lullabay skrev 2017-08-07 13:19:06 följande:

Jag tänker såhär...eftersom frågan om hur man blir medlem i FB gruppen kommer upp i ungefär var tredje post som görs så kanske man kan förtydliga den infon uppe i trådstarten? Står ju redan en del om det men det verkar inte fungera :P.

Jag håller med! Tycker det står tydligt, men antagligen inte tillräckligt. Ska försöka utveckla det! Eller så läser de inte hela texten??!!
  • Lykkeliv

Gomorron allihopa!

Hur mår ni idag?

Själv sover jag som en kratta, sista nätterna endast mellan 02-05 Sover ju bort hela fm sen när jag väl lyckas somna igen.... Mindre kul!

• Lykkeliv
    Moorii skrev 2017-08-14 17:51:38 följande:

Och där kom embryot ut :( jag får önska alla er andra lycka till med era graviditeter! <3 Jag lämnar tråden.

Nej! Beklagar verkligen
  • Lykkeliv
    Hoppsan2016 skrev 2017-08-10 21:29:31 följande:

5:te för mig :) Har en 00,05,07,16 här :) Äldsta hinner fylla hela 18 år innan bebisen kommer :)

Min äldsta blir 17 år några veckor efter bebisen är född
  • Lykkeliv
    Hoppsan2016 skrev 2017-08-17 00:28:14 följande:

Vad kul med fler som har äldre barn. Min hinner fylla 18 innan bebisen kommer (OMG, jag är ju typ 25 själv ju haha)

Japp jag med!! 25 år :-P

Hur känns det tycker du med det stora spannet på åldern? Jag tycker det är enbart positivt. Dottern vet om graviditeten och hon längtar massor
  • Lykkeliv
    Ekgren123 skrev 2017-08-17 17:08:27 följande:

Kan vi inte slänga upp lite magbilder?

Bf:3mars

V. 11+3

4 barnet

Är så kul och se hur andra utvecklas. Vissa blir stora och vissa blir små. Men alla har lika underbara magar endå:)

Kul med foton jag är i v 11+4 på bilden. Bf 1/3
  • Lykkeliv
    KarinIngrid skrev 2017-09-08 11:01:37 följande:

Förlåt men nu kommer ett riktigt jäkla gnällinlägg!

Jag är SÅ less på att må såhär!!!

Jag går in i v 16 imorgon. Så det borde enligt alla och överallt man läser ha blivit bättre.. men..

Jag mår konstant illa, varje vaken minut. Äter lergigan comp.

Kan inte äta nåt kött alls. inga korvar, inte dricka kaffe, inte äta nåt starkt, inget med kryddor..

lever på att jag lyckas peta i mig lite vitt bröd, nån frukt då o då, ett glas blåbärssoppa ibland får jag behålla, ibland inte.. som tur är får jag oftast behålla vatten..

jag står på minusvikt sen inskrivningen och är konstant matt, yr och svimmar då o då.. jag har ingen som helst energi och ork. Jag klarar knappt av att vara social. Det är med nöd o näppe jag kan jobba. Tackar för att jag har en underbar chef som tillåter att jag jobbar hemma ibland och får komma senare när det behövs och som skickar hem mig om eftermiddagarna då jag är vit i ansiktet..

Jag spyr 5-6 ggr varje dag.

Så blir jag så less när man läser om de olika perioderna i graviditeten. Välkomen till trimester två , den gyllene perioden då man känner sig pigg o stark och full av energi... jäkla skitsnack!!! Förlåt..

Jag är bara så så less nu..

har pratat med min BM så många gånger och jag får mer lergigan så fort de jag har är slut, nåt annat kan hon inte rekomendera annat än att småäta och peta i mig det lilla som går. Det viktigaste är vätska.. om du inte får behålla vätska så åk in till akuten och få dropp.. mm det har jag också gjort ett par ggr.. de ger dropp suckar lite, tycker jag är gnällig och skickar hem mig.. jag får ju behålla vatten.. oftast.. så jag är inte uttorkad.

Men jag har näringsbrist och energibrist!

Får råd om att äta de och de pillren hit o dit.. men vad hjälper det när jag spyr upp 90 % av dem..

blääääääääääää vad jag är less... förlåt förlåt för gnäll..

Jag är så otroligt tacksam för denna graviditet men jag vet inte hur länge jag orkar må såhär.. vid ett riktigt mörkt tillfälle förra veckan då jag svimmat och låg på badrumsgolvet och kräktes så önskade jag mig nästan missfall för att börja må bättre..

jag behöver inte ens säga vilka samvetskval jag fick efter... självklart vill jag inte förlora barnet...

Men jag då ? hur jag ska jag orka på såhär nån längre stund..

är det nån mer eller är jag helt ensam om att ha det såhär ?

vänner och släkt förstår inte.

"det är lite jobbigt att va gravid men det går över"

"du mår snart bättre"

"så illa kan det ju inte va"

"jag har fött fem barn o aldrig mått illa" eh nä vad bra för dig då.. suck..

Som tur är har jag världens bästa sambo, annars hade jag aldrig stått ut.

Han gör i princip allt hemma nu för jag orkar ingenting.. men jag märker ju att det tär på honom också. och på vår relation.. närhet och sex... haha eller hur.. inte när man mår såhär, känner mig som en urvriden disktrasa som stinker kräk konstant.. suck..

Fy vad jag lider med dig!!! Låter ju som en form av hg. Har en vän som drabbades hårt av det och fick hjälp med näringsdropp pga hon blev undernärd. Först fick hon det på sjukhuset sen hemsjukvård så hon slapp ligga inne.

Vill bara skriva det för att det finns mer hjälp att få än vanligt dropp och Lergigan. Även en medicin mot illamående som är bättre än Lergigan, minns Dick inte vad den heter nu!

Hoppas dock att det vänder för dig <3
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?