• Anonym (Känslig?)

Snål fest eller överreagerar jag?

På midsommardagen är vi bjudna på 30årsfest hos en av mina gamla barndomskompisar.

På inbjudan står ungefär såhär;

Välkomna på fest hos oss klockan 12.

Vi kör lite knytis så var och en får ta med något men vi återkommer närmare med vad. (Vi fick potatis, läsk och prinskorv). På kvällen grillar vi och var och en tar med det som ska grillas.

Er anmälningsavgift är 50:- som ni swishar till 07xxxxxxx.

Istället för present, lägg gärna ett litet bidrag till julresan.

Vi är ungefär 40 personer som är bjudna

Det står naturligtvis mer i inbjudan men det är dessa tre rader jag funderar över.

Kan man både ta betalt för en fest, önska sig pengar och även be gästerna ta med sig mat!? För mig känns det helt orimligt men jag kan ha fel. Vad tycker ni ?

• Svar på tråden Snål fest eller överreagerar jag?
  • Anonym (:P)

Men varför göra jordgubbstårtorna så krångliga? Fixa några tårtbottnar, åk till närmsta mataffär och köp en flaska spraygrädde och en burk jordgubbssylt, bre på sylten och spraya på grädden. Klart!

• 100kgpappa

Eftersom värdparet inte verkar ha för avsikt att fixa nånting, så kan ni väl kontakta övriga "inbjudna" och ordna en fest utan dem. Dels sparar ni lite pengar, och festen blir säkert roligare också.

• Anonym (B)
    1234568 skrev 2017-06-21 19:27:08 följande:

Som att gå på fest hos Ove Sundberg

Oj, ditt inlägg var verkligen nytt bland alla andra ;) herregud.
  • Anonym (B)

Alla som upprepar gamla inlägg, ansträng er istället och diskutera kring ämnet istället för att skriva "OMG VAD SNÅLT!!! typiskt Ove sundberg!!"

Så jävla tråkigt att läsa.

• Anonym (TR)
    Anonym (B) skrev 2017-06-21 21:50:58 följande:

Alla som upprepar gamla inlägg, ansträng er istället och diskutera kring ämnet istället för att skriva "OMG VAD SNÅLT!!! typiskt Ove sundberg!!"

Vad är det med dig?
  • Phillippa

Hoppsan!? Ditt inlägg är ju tråkigast av alla!
  • pix
    ventilera mera skrev 2017-06-20 21:15:03 följande:
    Tryffelsallad! Skrattande
    Stopp o belägg! Jag har levt som tryffelletare o säljer nu tryffel i Sverige så jag måste bemöta detta! Tryffel till en riktigt smakrik sallad till 40 pers hade bara gått på 896 SEK! Och pasta/Bulgurvete, tomater, olivolja o grönsallad kan ju knappast kosta 1 500 SEK. Måste vara nåt värre än tryffel de planerar!  

TS jag hade sj inte gått på den festen. Men jag hade förklarat varför för dem. De kanske helt enkelt haft en "tankesnurra" som de inte ens har fattat själva. Och har de fattat så säger jag som någon annan sa "Är en typisk Ove Sundberg bjudning!"
  • LillaJag06
    såkalladbonusmamma skrev 2017-06-20 23:02:32 följande:
    5kr per besök, och man får inte hålla upp dörren åt den som står näst på tur
    Släcks lampan efter att man gjort sitt och spolat? Haha jag dör.
    Är det roligare jag läst på länge.
    Jag hade inte gått dit. Sååå snåla människor.
    Och present? Ge dem toarulle för att ni använt deras papper.
    Det är ert bidrag.
  • Anonym (Jösses!)

Det är ju dina inlägg som stör diskussionen mest.

Och nu stör jag genom att störa mig på den som stör sig he he
Svar på tråden Snål fest eller överreagerar jag?