• poppa01

varför anser feminister att bara vita kan vara rasister?

motargument.se/2017/06/18/icke-vita-rasistiska-bildtyper-se/

läs den.

och araberna, turkarna och asiater har sysslat med slavhandel och imperalism:

en.wikipedia.org/wiki/Arab_slave_trade
    chickgeek.org/wp-content/uploads/2013/07/105.jpg
    en.wikipedia.org/wiki/Mongol_invasions_and_conquests

kan någon feminist visa mig någon vetenskaplig fakta som visar att vita är mer rasistiska än andra?

• Svar på tråden varför anser feminister att bara vita kan vara rasister?
  • poppa01
    Mirja von Beau skrev 2017-06-19 21:04:16 följande:
    Varför i hela friden läser inte äntligen du någon historia bok istället för att starta en massa pinsamma trådar här?

Du vill prata rasism. Okej. Läs om rasism då. Du vill prata feminism. Okej. Läs om feminism då. Och sedan, och bara sedan, starta någon trad här om vita, heterosexuella, rasistiska män. 

Helt ärligt, du är inte bara lite pinsamt du. Du får inte knulla av någon anledning (förstår det). Det är ju synd det, men jag tror knappast att det har med feminism å göra, eller fick du nobben av just den femi kvinnan next door?
    Jag har redan läst på om feminism och rasismen, det enda jag fick reda på är att det bara är vita som kan vara rasister och dåliga människor...

jag har inte skyllt på feminsmen öht när det kommer till mitt privatliv. men eftersom du tagit upp det 2 gånger nu så kanske jag och du ska träffas och köra lite rundor i sängen..
  • Mirja von Beau
    poppa01 skrev 2017-06-19 21:19:51 följande:
    Jag har redan läst på om feminism och rasismen, det enda jag fick reda på är att det bara är vita som kan vara rasister och dåliga människor...

jag har inte skyllt på feminsmen öht när det kommer till mitt privatliv. men eftersom du tagit upp det 2 gånger nu så kanske jag och du ska träffas och köra lite rundor i sängen..
    Tack, men nej tack. Så förtvivlad är jag inte.
  • Fennyxx
    Mirja von Beau skrev 2017-06-19 21:08:38 följande:

Glöm inte slakten år 9 e.kr. i Teutoburger Wald. Du vet Germanier mot Romare. Germanier vann och hade en massa feministiska groupies efter segern.

????
  • CarinaL26
    poppa01 skrev 2017-06-19 21:08:35 följande:

feministiska hemsidor.

hur feminister uttalar sig på facebook, forum etc.

tv-debatter.

osv. 

Kan du länka? Har aldrig sett det själv men vill gärna se var du sett detta.
  • Bullimor
    CarinaL26 skrev 2017-06-19 21:52:13 följande:

Kan du länka? Har aldrig sett det själv men vill gärna se var du sett detta.

Bara att joina apgruppen på fb.
  • 100kgpappa
    BusyBee skrev 2017-06-19 20:05:26 följande:

Har aldrig hört någon säga att bara vita kan vara rasister, har däremot hört många säga att vita inte kan utsättas för rasism. Men det är ju en helt annan sak.

På vilket sätt är det skillnad, det är ju bara två sidor av samma mynt.

Om en vit person blir misshandlad av ett gäng mörkhyade pga sin hudfärg, så är det ett rasistiskt motiverat brott, och således är förövarna rasister.

Nu är ju svensk lagstiftning inte lika för alla, ovan exempel klassas inte som hatbrott, vilket är ganska märkligt.

Så rent formellt är det korrekt, vita människor kan inte utsättas för rasism. Enligt svensk lag. Helt sjukt.
  • CarinaL26
    Bullimor skrev 2017-06-19 21:58:09 följande:

Bara att joina apgruppen på fb.

Vilken apgrupp?

Det finns inga offentliga hemsidor att länka till?
  • Fennyxx
    poppa01 skrev 2017-06-19 21:06:22 följande:

då får du bli mer aktiv på sociala medier, överallt skriver feminister att endast vita kan vara rasister och att bara vita har ett våldsam förlutet. precis överallt är det så. även på deras hemsidor - och på tv - världen över. bli mer aktiv så får du se.

Då tycker jag du ska fråga de där specifika personerna som du lyckats hitta på sociala medier i så fall så får du säkert svar på varför de tycker så.
  • poppa01
    Fennyxx skrev 2017-06-19 22:25:23 följande:
    Då tycker jag du ska fråga de där specifika personerna som du lyckats hitta på sociala medier i så fall så får du säkert svar på varför de tycker så.
    De svarar inte eller så förklarar de varför de tycker så - sånt här är norm och sker hela tiden och de får alltid 500 tummar upp, det är ingen "enstaka person" jag talar om om nu norm-åsikter, det är lika vanligt  för en feminist att demonisera vita män som är det är vanligt för en SDare demonisera utlänningar.
Svar på tråden varför anser feminister att bara vita kan vara rasister?