• poppa01

varför anser feminister att bara vita kan vara rasister?

motargument.se/2017/06/18/icke-vita-rasistiska-bildtyper-se/

läs den.

och araberna, turkarna och asiater har sysslat med slavhandel och imperalism:

en.wikipedia.org/wiki/Arab_slave_trade
    chickgeek.org/wp-content/uploads/2013/07/105.jpg
    en.wikipedia.org/wiki/Mongol_invasions_and_conquests

kan någon feminist visa mig någon vetenskaplig fakta som visar att vita är mer rasistiska än andra?

• Svar på tråden varför anser feminister att bara vita kan vara rasister?
  • poppa01
    Mirja von Beau skrev 2017-06-19 18:14:01 följande:
    Av någon anledning som bara du vet, verkar du väldigt angelägen om vad just feminister tycker och tänker. 
    Med tanke att du kräver "någon vetenskaplig fakta" skulle du kanske resonera kring dina val av källor... till en början.

Är jag inte helt fel ute, så uttalar sig t.ex. F!´s partiprogram mot alla form av rasism. Det uttalar sig inte om att enbart vita, heterosexuella män är rasister. 
    well, feminister påstår ju det jag säger, motbevisa mig. ni påstår också att endast tex kristna kan vara högerextrema vilket du själv skrev i min tråd.

visa mig var F! har tagit upp rasismen när den inte varit från vita? Det handlar inte bara om sverige förövrigt, vänstern världen över demoniserar vita män och kristna.
  • Mirja von Beau
    poppa01 skrev 2017-06-19 20:51:48 följande:
    fast det där är ju en riktigt fel och pinsam analys av feministerna eftersom turkar och araber och mongoler har ett historiskt förtryck mot vita, varför läser inte ni feminister en historia-bok?
    Varför i hela friden läser inte äntligen du någon historia bok istället för att starta en massa pinsamma trådar här?

Du vill prata rasism. Okej. Läs om rasism då. Du vill prata feminism. Okej. Läs om feminism då. Och sedan, och bara sedan, starta någon trad här om vita, heterosexuella, rasistiska män. 

Helt ärligt, du är inte bara lite pinsamt du. Du får inte knulla av någon anledning (förstår det). Det är ju synd det, men jag tror knappast att det har med feminism å göra, eller fick du nobben av just den femi kvinnan next door?
  • poppa01
    MadHatter skrev 2017-06-19 18:32:36 följande:

Varför tror du att feminister anser det?

Jag är feminist och känner många andra som också är det och har aldrig hört nåt sånt.

Enda sammanhanget jag har hört nåt som liknar ett sånt påstående är här på FL när vissa som röstar oå SD använder som argument för

att SD inte är rasisitiskt att många invandrare också

röstar på dem. (Om dessa sD-are är feminister eller ej har jag dock ingen aning om).

då får du bli mer aktiv på sociala medier, överallt skriver feminister att endast vita kan vara rasister och att bara vita har ett våldsam förlutet. precis överallt är det så. även på deras hemsidor - och på tv - världen över. bli mer aktiv så får du se.
  • Fennyxx

Jag är feminist. Självklart finns det rasister av många färger. Det finns inget i feminismen som förnekar det.

Däremot anser nog många svenska feminister att just rasism riktat mot vita inte är ett stort svenskt samhällsproblem i nuläget, men det är en helt annan sak.

• poppa01
    CarinaL26 skrev 2017-06-19 18:36:53 följande:

Och varifrån har du fått den idiotiska idén Ts?

feministiska hemsidor.

hur feminister uttalar sig på facebook, forum etc.

tv-debatter.

osv. 
  • Mirja von Beau

Glöm inte slakten år 9 e.kr. i Teutoburger Wald. Du vet Germanier mot Romare. Germanier vann och hade en massa feministiska groupies efter segern.

• poppa01
    BusyBee skrev 2017-06-19 20:05:26 följande:

Har aldrig hört någon säga att bara vita kan vara rasister, har däremot hört många säga att vita inte kan utsättas för rasism. Men det är ju en helt annan sak.

märkligt, varför sitter hela världen och hetsar mot vita då på internet? "white people are opressors and hate black people" osv är ju vanliga kommenterar jag ser dagligen på youtube, al-jaazera, bbc , ja överallt...det är ju fördomar mot vita...

och hur förklarar du att vita oftast blir påhoppade och dödade o kidnappade utomlands i många delar av världen ? "västerläningar" är en måltavla för många extremistiska grupper.

och hur förklarar feministerna det historiska förtrycket mot vita från turkar, araber och mongoler? läs en historia bok för guds skull.
  • poppa01
    Mirja von Beau skrev 2017-06-19 20:29:17 följande:

Du får inte knulla. Förstår det. Men situationen blir inte bättre genom att göra feminister till din personlig måltavla. 

Vad har mitt privatliv med feministers hyckleri att göra? Många som är feminister får förövrigt inte knulla heller och det är därför de är feminister. de bölar om att samhället har orlimliga krav på kvinor bla bla buhu hu . Men att du ens öht tar upp knulla som någon rättighet att få bevisar bara på vilken sexist du är - och många feminister håller på som dig, det finns sexistiska normer bland feminister där ni ser ner på män som inte får ligga och inte når upp till samhällets normer....men när någon hånar kvinnor som har låg social status så blir förbannade...
  • poppa01
    Fennyxx skrev 2017-06-19 21:08:34 följande:

Jag är feminist. Självklart finns det rasister av många färger. Det finns inget i feminismen som förnekar det.

Däremot anser nog många svenska feminister att just rasism riktat mot vita inte är ett stort svenskt samhällsproblem i nuläget, men det är en helt annan sak.

Fast nej, feminister världen påstår att bara vita kan vara rasister och att bara vita är förtryckare och att bara vita har ett historiskt förtryck.
Svar på tråden varför anser feminister att bara vita kan vara rasister?