Inlägg från: poppa01 |Visa alla inlägg
  • poppa01

varför anser feminister att bara vita kan vara rasister?

motargument.se/2017/06/18/icke-vita-rasistiska-bildtyper-se/

läs den.

och araberna, turkarna och asiater har sysslat med slavhandel och imperalism:

en.wikipedia.org/wiki/Arab_slave_trade
    chickgeek.org/wp-content/uploads/2013/07/105.jpg
    en.wikipedia.org/wiki/Mongol_invasions_and_conquests

kan någon feminist visa mig någon vetenskaplig fakta som visar att vita är mer rasistiska än andra?

• Svar på tråden varför anser feminister att bara vita kan vara rasister?
  • poppa01
    Glinda från Oz skrev 2017-06-19 05:21:43 följande:

Du behöver läsa på om vad feminism är istället för att hitta på dina egna tolkningar.

Jag har redan läst på vad feminismen handlar om. Och feminister anser att det bara är vita som kan vara rasister och att det bara är vita som bedrivit slavhandel och imperalismen. Detta påpekar ni gång på gång världen över. Aldrig sett någon feminist varken i usa, turkiet eller egypten som påpekat att icke-vita kan vara rasister och att icke-vita har haft slavar och bedrivit imperalism.
    Carambolan skrev 2017-06-19 06:45:33 följande:

Känner inte igen mig i din bild av feminism. Källa?

www.metro.se/artikel/det-finns-ingen-rasism-mot-vita-xr

petterssonorg.files.wordpress.com/2014/08/skc3a4rmklipp1.png

toklandet.files.wordpress.com/2014/06/vpalm6.jpg

www.metro.se/artikel/feminismen-m%C3%A5ste-fatta-att-vita-m%C3%A4n-inte-alltid-har-mer-makt

www.facebook.com/granska.fi/posts/676329532434557
  • poppa01
    Lena skrev 2017-06-19 06:54:18 följande:

Nej de anser bara att andra grupper inte kan vara det mot vita pga historien med förtryck från vita mot färgade.

fast det där är ju en riktigt fel och pinsam analys av feministerna eftersom turkar och araber och mongoler har ett historiskt förtryck mot vita, varför läser inte ni feminister en historia-bok?
  • poppa01
    äldreochklokare skrev 2017-06-19 09:19:24 följande:
    Nu tycker jag din TS är oerhört enkelspårig men ok, I'll bite:

Här har du några exempel på vad vita gjort mot andra: 

Ska vi börja med Hitler och andra världskriget? Om du åker till tex Auschwitz får du i detalj veta att man såg fångarna som "material", inte som människor. Man tog deras hår till att väva in i tyger, deras ev. guldplomber i tänderna, och givetvis all tillhörigheter när de kom fram (dessa skickade sedan till tyska familjer som hade flyttat in i tex judarnas tvångsövertagna bostäder). Men, främst var de arbetskraft, tills de dog av svält och det hårda arbetet. De flesta överlevde i ca 2-3 månader, sen orkade inte kroppen mer.

Sedan kan du läsa på om "The stolen generation" i Australien så får du veta vad de vita har gjort mot aboriginerna. Detta är klassat som ett av de grövsta folkmorden i hela världen. 

Håller vi oss fortfarande i äldre tid så är det givetvis slaveriet i USA som är en av de största punkterna. Att åka med stora skepp till Afrika, med våld kidnappa en massa människor och bara se dem som verktyg, skicka dem över havet under otroliga umbäranden och sen hamna i ett liv i slaveri är inte precis vad man kallas humant. 

Eftersom det under 16-1800-talet var Imperialismens tid, hela världen utforskades var det givetvis inte bara vita som försökte roffa åt sig land. Det är tydligen så människan gör, tyvärr. 
    I krigstid vill man givetvis försöka överleva och skydda sig själv och sina närmaste först. Så gör alla, oavsett hudfärg eller religion. 

Det är absolut inte bra eller mera "rätt" för att en viss grupp människor beter sig illa, det är jävligt fruktansvärt vilket som. Därför anser jag att din fråga är felställd, helt enkelt. 
    Tyvärr verkar det som om mänskligheten ibland inte utvecklats  från stenåldern: jakt, överlevnad, fortplantning. 
    turkar dödade 3 miljoner armenier, greker, assyrier år 1915.

100 miljoner indier dog när araberna erövade indiska kontinten.

flera miljoner perser dog när araberna erövade persien.

araberna hade miljoner svarta slavar. turkarna hade 100 000+ vita kvinnliga sexslavar.

osv

du har aldrig läst en historia book precis som alla andra feminister. jag har förövirgt aldrig nekat till att vita är och varit våldsamma,  jag försökte bara bevisa för er att även icke-vita har varit våldsamma, haft slavar etc, vilket gör dig förbannad av någon mycket märklig anledning.
  • poppa01
    Mirja von Beau skrev 2017-06-19 18:14:01 följande:
    Av någon anledning som bara du vet, verkar du väldigt angelägen om vad just feminister tycker och tänker. 
    Med tanke att du kräver "någon vetenskaplig fakta" skulle du kanske resonera kring dina val av källor... till en början.

Är jag inte helt fel ute, så uttalar sig t.ex. F!´s partiprogram mot alla form av rasism. Det uttalar sig inte om att enbart vita, heterosexuella män är rasister. 
    well, feminister påstår ju det jag säger, motbevisa mig. ni påstår också att endast tex kristna kan vara högerextrema vilket du själv skrev i min tråd.

visa mig var F! har tagit upp rasismen när den inte varit från vita? Det handlar inte bara om sverige förövrigt, vänstern världen över demoniserar vita män och kristna.
  • poppa01
    MadHatter skrev 2017-06-19 18:32:36 följande:

Varför tror du att feminister anser det?

Jag är feminist och känner många andra som också är det och har aldrig hört nåt sånt.

Enda sammanhanget jag har hört nåt som liknar ett sånt påstående är här på FL när vissa som röstar oå SD använder som argument för

att SD inte är rasisitiskt att många invandrare också

röstar på dem. (Om dessa sD-are är feminister eller ej har jag dock ingen aning om).

då får du bli mer aktiv på sociala medier, överallt skriver feminister att endast vita kan vara rasister och att bara vita har ett våldsam förlutet. precis överallt är det så. även på deras hemsidor - och på tv - världen över. bli mer aktiv så får du se.
  • poppa01
    CarinaL26 skrev 2017-06-19 18:36:53 följande:

Och varifrån har du fått den idiotiska idén Ts?

feministiska hemsidor.

hur feminister uttalar sig på facebook, forum etc.

tv-debatter.

osv. 
  • poppa01
    BusyBee skrev 2017-06-19 20:05:26 följande:

Har aldrig hört någon säga att bara vita kan vara rasister, har däremot hört många säga att vita inte kan utsättas för rasism. Men det är ju en helt annan sak.

märkligt, varför sitter hela världen och hetsar mot vita då på internet? "white people are opressors and hate black people" osv är ju vanliga kommenterar jag ser dagligen på youtube, al-jaazera, bbc , ja överallt...det är ju fördomar mot vita...

och hur förklarar du att vita oftast blir påhoppade och dödade o kidnappade utomlands i många delar av världen ? "västerläningar" är en måltavla för många extremistiska grupper.

och hur förklarar feministerna det historiska förtrycket mot vita från turkar, araber och mongoler? läs en historia bok för guds skull.
  • poppa01
    Mirja von Beau skrev 2017-06-19 20:29:17 följande:

Du får inte knulla. Förstår det. Men situationen blir inte bättre genom att göra feminister till din personlig måltavla. 

Vad har mitt privatliv med feministers hyckleri att göra? Många som är feminister får förövrigt inte knulla heller och det är därför de är feminister. de bölar om att samhället har orlimliga krav på kvinor bla bla buhu hu . Men att du ens öht tar upp knulla som någon rättighet att få bevisar bara på vilken sexist du är - och många feminister håller på som dig, det finns sexistiska normer bland feminister där ni ser ner på män som inte får ligga och inte når upp till samhällets normer....men när någon hånar kvinnor som har låg social status så blir förbannade...
  • poppa01
    Fennyxx skrev 2017-06-19 21:08:34 följande:

Jag är feminist. Självklart finns det rasister av många färger. Det finns inget i feminismen som förnekar det.

Däremot anser nog många svenska feminister att just rasism riktat mot vita inte är ett stort svenskt samhällsproblem i nuläget, men det är en helt annan sak.

Fast nej, feminister världen påstår att bara vita kan vara rasister och att bara vita är förtryckare och att bara vita har ett historiskt förtryck.
  • poppa01
    Mirja von Beau skrev 2017-06-19 21:04:16 följande:
    Varför i hela friden läser inte äntligen du någon historia bok istället för att starta en massa pinsamma trådar här?

Du vill prata rasism. Okej. Läs om rasism då. Du vill prata feminism. Okej. Läs om feminism då. Och sedan, och bara sedan, starta någon trad här om vita, heterosexuella, rasistiska män. 

Helt ärligt, du är inte bara lite pinsamt du. Du får inte knulla av någon anledning (förstår det). Det är ju synd det, men jag tror knappast att det har med feminism å göra, eller fick du nobben av just den femi kvinnan next door?
    Jag har redan läst på om feminism och rasismen, det enda jag fick reda på är att det bara är vita som kan vara rasister och dåliga människor...

jag har inte skyllt på feminsmen öht när det kommer till mitt privatliv. men eftersom du tagit upp det 2 gånger nu så kanske jag och du ska träffas och köra lite rundor i sängen..
  • poppa01
    Fennyxx skrev 2017-06-19 22:25:23 följande:
    Då tycker jag du ska fråga de där specifika personerna som du lyckats hitta på sociala medier i så fall så får du säkert svar på varför de tycker så.
    De svarar inte eller så förklarar de varför de tycker så - sånt här är norm och sker hela tiden och de får alltid 500 tummar upp, det är ingen "enstaka person" jag talar om om nu norm-åsikter, det är lika vanligt  för en feminist att demonisera vita män som är det är vanligt för en SDare demonisera utlänningar.
  • poppa01
    MadHatter skrev 2017-06-20 06:07:58 följande:
    Jag vet inte om just det är en orsak att bli mer aktiv på sociala medier, att läsa konstigheter och förfalskad historia?

Men du får gärna länka eller citera. Feminism är ju en väldig bred rörelse så jag tvivlar inte att det kan finnas någpn som uttryckt något pt det hållet (en enskild individ då) men att feminismer per se skulle ha en sån märklig inställning får du visa mig många olika belägg för att jag ska tro på.

Jag har som sagt läst flera som säger sig rösta på SD som resonerar åt det hållet, att invandrare inte kan vara rasister, det är det enda hållet jag har hört något sånt från.(däremot har de inte gått så långt som det du hänvisar till och förfalska krigshistorien). Vad tycker du om dessa indivers syn på detta och aegument?
    Alltså, va? Det finns hur många pinsamma uttlande som helst från FI, gudrun, Mona sahlin, Rosanna dinimarca, komiskt hur du och andra igonerar detta. och jag har redan länkat, kolla sida 2.

och nä det är ingen enskild individ, feminister och vänstern påstår det överallt över hela internet hela tiden och irl också, sure jag kan screenshota litegrann nångång när random femnister sitter och hetsar på internet och posta här för att visa dig hur feminister beeter sig generellt sett. att du "sett" hur sdare håller på men inte feminister är ju märkligt , känns som att du ljuger nu. för ni feminiser motargumenterar ju alltid sdare med att säga saker som "nä det är vita som är rasister och är våldsamma inte icke-vita och kristna är dåliga onda människor medans muslimer är jättesnälla och toleranta"...

men iaf så ogillar jag sd och rasister mycket starkt, men jag ogillar vänstern också . vänstern får för lite krititk, därför så siktar jag in mig på dom mest ,,,sd och andra rasister får redan mycket skit och kritik.
  • poppa01
    CarinaL26 skrev 2017-06-20 08:41:32 följande:
    På vilket sätt ljuger jag menar du? Att jag inte sett sådana ställningstaganden som du påstår?

Och vad är poängen med att länka till denna tråd? Den är ju knappast underlag för din TS?

Eller var frågan för svår?
    Det jag påstår finns överallt, räcker med att du pratar med feminister, tittar på den tv-debatt, besöker en feminist-sida, läser vad feminister kommenterar på forum och kommentatorsektioner.

på sida 2 så gav jag länkar, du ville ha "bevis" och fick det.

min ts är att bevisa att icke-vita också haft slavar och gjort imperalism, finns hur mycket källor som helst på det i mina wikipedia länkar - och trots detta så påstår ni att det är bara vita som är rasister, haft slavar och varit imperalister. jag fattar helt ärligt inte hur ni kan vara så här blåsta.
  • poppa01
    fluu skrev 2017-06-20 20:19:00 följande:

Varför anser du att alla feminister är lika?

varför anser feminister och vänstern att alla liberaler och höger är lika? kasta inte sten om du är i ett glashus.
  • poppa01
    MadHatter skrev 2017-06-20 06:07:58 följande:
    Jag vet inte om just det är en orsak att bli mer aktiv på sociala medier, att läsa konstigheter och förfalskad historia?

Men du får gärna länka eller citera. Feminism är ju en väldig bred rörelse så jag tvivlar inte att det kan finnas någpn som uttryckt något pt det hållet (en enskild individ då) men att feminismer per se skulle ha en sån märklig inställning får du visa mig många olika belägg för att jag ska tro på.

Jag har som sagt läst flera som säger sig rösta på SD som resonerar åt det hållet, att invandrare inte kan vara rasister, det är det enda hållet jag har hört något sånt från.(däremot har de inte gått så långt som det du hänvisar till och förfalska krigshistorien). Vad tycker du om dessa indivers syn på detta och aegument?
    om rasismen mot vita inte existerar kan du vara snäll och förklara varför turkar förtryckte vita östeuropeer i flera hundra år?
  • poppa01
    fluu skrev 2017-06-20 22:01:56 följande:
    Jag ställer samma fråga igen, varför tror du att alla feminister är lika? Det är ett brett begrepp. Jag vet inte vilken sten det är du tycker att jag kastar...

// Feminist och någon slags höger-liberal.
    jag syftar på vänster-feminister,,,,,feminister som är liberaler eller höger är tyvärr väldigt ovanligt
  • poppa01
    Digestive skrev 2017-06-21 16:54:24 följande:
    Nja, men det senare skapar givetvis problem för feminister på högerkanten.

Det som dock gör mest skada för den feministiska opinionen - de feminister som är emot exempelvis kvotering (läs: statliga styrmedel) och som inte anammar tesen om "patriarkatet" med allt vad det innebär, som att skuldbelägga specifikt vita män (radikalfeminism) - är folkets skeva och förvirrade kamp emot all feminism.

Det är omöjligt att förändra ett politiskt område genom att försöka ta bort det och politikerna/feministerna i opinion behöver folkets stöd.
    problemet är 99 % av all feminism idag är kapad av vänsterfeminism
Svar på tråden varför anser feminister att bara vita kan vara rasister?