• Anonym (Nyfiken)

Hur lång 'ska' en tjej va?

Undrar om längden spelar någon roll för er killar. Ex att eran tjej måste va under 170cm lång. Själv är jag runt 180. Spelar det någon roll och isf hur lång ska hon va?

• Svar på tråden Hur lång 'ska' en tjej va?
  • Anonym (Jön)

Jag tippar på att snittlängden på de kvinnor jag "varit med" (både förhållande och one-nightstands) är runt 1.80.

Jag är av någon anledning totalt ointresserad (attraktionsmässigt) av kvinnor som är under 1.75.

Inget jag aktivt valt och kan inte förklara varför det är så, det bara är det. Är själv 1.83

Övriga attribut är jag inte särskilt noga med,

Bryr mig ganska lite om kroppform (så länge de inte är anorektiska eller smällfeta). Stora eller små bröst kvittar. Likgiltig inför hårfärg. Den enda aspekt förutom längd jag kan komma på är att jag föredrar, är möjligen långt hår framför kort, men det är inget som det står och faller på.

• Anonym (Nej tror inte det)

Är det många tjejer som har den uppfattningen att killarna helst vill ha långa tjejer

• Anonym (1.80)

Jag är tjej, 1.80 cm och jag känner mig fantastiskt oattraktiv! Jag har aldrig fått känslan av att män tycker att det är snyggt. Jag är en tjej som annars får en del komplimanger för mitt utseende, men när det kommer till längden så känns det som att många backar. Försöker bära upp min längd och vara stolt, men majoriteten av mina vänner är ca 10 cm kortare än mig. Känns som jag har dvärgar brevid mig och då känner jag mig sjukt obekväm haha.

Anonym (1.80) skrev 2018-04-27 21:39:31 följande:

Jag är tjej, 1.80 cm och jag känner mig fantastiskt oattraktiv! Jag har aldrig fått känslan av att män tycker att det är snyggt. Jag är en tjej som annars får en del komplimanger för mitt utseende, men när det kommer till längden så känns det som att många backar. Försöker bära upp min längd och vara stolt, men majoriteten av mina vänner är ca 10 cm kortare än mig. Känns som jag har dvärgar brevid mig och då känner jag mig sjukt obekväm haha.

1.80 är väl en bra längd så känner du att män inte är intresserade av dig och att det oftast har med din längd att göra?
  • Anonym (Tallwoman)

Jag har bara fått positiva kommentarer och beundrare pga min längd :D Sträck på dig och visa att du äger din längd, DET gör dig mer attraktiv än att du försöker krympa ihop för att passa in mer med dina polare!
    Anonym (Tallwoman) skrev 2018-04-27 22:07:20 följande:
    Jag har bara fått positiva kommentarer och beundrare pga min längd :D Sträck på dig och visa att du äger din längd, DET gör dig mer attraktiv än att du försöker krympa ihop för att passa in mer med dina polare!
    Hur lång är du själv 
  • Anonym (Grr)

Fan vad ytligt att bry sig om partners längd.. Inte som att det är nåt jävla problem i ett förhållande.

• Anonym (Jön)

Tvärtom, män föredrar långa kvinnor överallt. Jag tycker det är en trolltråd dock. Vem gillar inte långa kvinnor egentligen? 165 eller 180, välj själv.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Jön) skrev 2018-04-27 23:42:49 följande:
    Tvärtom, män föredrar långa kvinnor överallt. Jag tycker det är en trolltråd dock. Vem gillar inte långa kvinnor egentligen? 165 eller 180, välj själv.
    Jag föredrar en liten och nätt kvinna på 165 före en som är 180. Det är sexigare med kvinnor som är mindre, i synnerhet om de är smala och i form.
  • Anonym (trolltråd?)

Jag känner faktiskt ingen kille som inte föredrar långa tjejer runt din långd. Det finns andra faktorer som är viktigare men självklart långa tjejer > medellång tjejer.

För mig längden är ganska avgörande. Inte för att det skulle vara pinsamt att vara tillsammans med henne för att hon är kort, utan helt enkelt för att jag inte attraheras av korta tjejer. Har till och med svårt för tjejer av genomsnittlig längd och dras alltid till tjejer som (bland annat) är långa, runt 175 och uppåt. Jag känner MÅNGA som mig.

Sen vet jag om att korta kvinnor och killar ofta har komplex eller mår dåligt över sin längd och har det svårare på både dejtingmarknaden och samhället i stort. Så en annan anledning är att jag vill öka chansen (vet att man inte kan garantera något) att eventuella framtida barn blir långa.

Svar på tråden Hur lång 'ska' en tjej va?