Vi styvmammor som kämpar med att gilla styvbarnen.
Som det låter!
Hur många med mig ogillar sina styvbarn och varför? Hur mycket får ni kämpa? Kämpar ni eller gett upp? Kan vi utbyta erfarenheter för att få lite trix och idéer?
Som det låter!
Hur många med mig ogillar sina styvbarn och varför? Hur mycket får ni kämpa? Kämpar ni eller gett upp? Kan vi utbyta erfarenheter för att få lite trix och idéer?
Hej, här är en till styvmamma som kämpar för att gilla livet varannan vecka, även om jag skyller på situationen, inte på styvbarnet.
Jag har läst alla inlägg i den här tråden och något som slår mig är att många verkar leva som olyckliga Styvmammor i ÅRATAL, utan att lyckas hitta trix som funkar för att göra situationen bättre. Sedan blir det separation. Jag har själv inga bra tips, förutom att ventilera med andra utanför familjen, ständigt kommunicera med sin partner och ha ett eget liv, vid sidan av.
Är myten om den elaka styvmodern ingen myt? Det verkar vara så många av oss som vantrivs.
Fast du kan ju inte påstå att ni kan grundläggande artighet när du säger tvärtemot? Att säga till när man går/kommer är ju grundläggande artighet. Inte springa runt i hela huset och säga till alla, men åtminstone låta folk veta att man fått/är hemma. Att tacka för maten är ju också för mig något man lärde sig typ när man började prata. Rent hyfs alltså. Precis som man ber partnern/barnen/föräldern om hjälp med något så tackar man såklart efter.
Att ta folk för givet är ju oförskämt om något.
Sen vill jag bara säga till dig SMULPAJ att tråden heter VI STYVMAMMOR SOM KÄMPAR och innebär att stötta varandra. Är du inte det, sök annan tråd! Annars kallas det faktiskt för trakasserier och det är straffbart. Med # meetoo kampanjen just nu, skulle det inte bli jättesvårt att straffas för mobbing.. Klappar händer och säger bra jobbat girl, feel proud ????
?Ni vuxna? som inte klarar av att leva med andras barn ska hålla er till barnfria partners!
Har jag fattat dig rätt. Din brist på acceptans över något du inte har haft med å göra öht i hela detta barns liv innan du kommer in och lägger näsan i blöt är värt att grina som en tonåring utan bekräftelse över ?
I min familj sa vissa tack för maten, vissa inte, vissa tackar när man skickar salt, vissa säger bara "ge mig saltet"
Vissa ropar "Hallå är hemma!" Vissa säger ingenting.
I min familj, är det ingen översittar-Diva som kräver att alla ska fungera likadant, efter hennes bordsskicksregler, i min familj , så finns det en inre respekt, och den är att man inte sitter och pekar på folk, för att de är egna individer och inte värderar detta löjliga "artiga" du kanske tycker artighet är viktigt,
Men alla håller inte med, jag tycker artigt är falskt, det ska ge intrycket att man menar väl och är tacksam, oj vad du menar väl och är tacksam, nej tack, jag tar hellre folk som smäller i dörren och går när de vill men som inte kommer och säger att de inte gillar mig, för att jag inte säger "tack" när jag får saltet.
Behandla andra som du själv vill bli behandlad, den etiketten verkar din uppväxt ha skippat? eller gillade ni att kränka varandras integritet och yttrandefrihet?
De som klagar mest har oftast smutsigaste händerna.
Jag har haft NOLL respekt för dig och istället för skylla på att det är barnen det är fel på, fundera någon gång på ditt egna beteende, lösningen kan faktiskt sitta där.
Är det inte stöd att säga att problemet kan ligga i ditt egna beteende och att det är där skon klämmer och att barn behöver trygghet, inte en lättkränkt vuxen som stampar in och tycker synd om sig själv när hon ska agera förebild? No?
Vad vill du säga med ditt svar, vad är syftet och är just du en expert i fråga? Eller bara en av alla styvbarn föräldrar motståndare. Sån som lever i kärnfamilj eller rentav dumpad av dina barns pappa och därför har agg mot alla styvmammor för att du ofrivilligt måste acceptera ditt ex nya!
Här är stödet till dig:
Öppna dina ögon och släpp ut proppen.
Här är stödet:
Förändra det du inte kan acceptera, och acceptera resten som du inte kan förändra.
Jag blir mållös ???? vad är det frågan om, de ska inte flytta ihop. Vad befängt! Hur ställer du dig tilldet?
Obs! Det här är en stödtråd oss styvmammor emellan, inte för alla motståndare att mobbas! Obs!
Har du sett rubriken på tråden?? Gå och finn en annan tråd att trakassera, här är det vi som klagar av oss inte mobbing. Ärligt talat, man joinar trådar man finner intressanta och det rubriken säger om innehållet missar inte ens en idiot.
Obs! Det här är en stödtråd oss styvmammor emellan, inte för alla motståndare att mobbas! Obs!