• Murvelns

På gränsen att sjukskriva mig pga kollega

Hej!
    Har en kollega som jag träffar väldigt sällan då vi arbetar på olika enheter men ibland händer det att vi ses och arbetar ett pass ihop.
    Av någon anledning har hon plötsligt börjat behandla mig som luft.
    Hon ger mig "the silent treatment" när vi ses dvs jag finns inte.
    Hon pratar högt och ljudligt och skrattar med alla andra men sitter vi t.ex runt ett bord hoppar hon över att se eller tilltala mig.
    Ses vi korridoren tittar hon bort och hälsar på personen bakom eller framför mig.
    I vårt arbete måste vi samarbeta och imorgon ska vi alltså träffas för att jobba.
    Vi är 4 st som jobbar ihop.
    Jag vet liksom inte hur jag ska bete mig :(
    En del säger att man ska konfrontera, en del att jag ska fortsätta vara trevlig och andra att jag ska bete mig likadant.
    Är oerhört konflikträdd så alternativet att sjukskriva mig känns som en flyktväg samtidigt som jag innerst inne vet att jag bör gå och ta tag i detta.
    Hur gör man?
    Hur hade ni gjort?

Kramar från en ledsen :(

• Svar på tråden På gränsen att sjukskriva mig pga kollega
  • Lena

Kontakta din chef eller HR, det är inte okej att bete sig så.

• Mirja von Beau

Ska du sjukskriva dig nu för att någon random anställd inte hälsar på dig? Vad tänker du berätta för läkaren då? 

• viseversa

Kontakta chefen. Fan vilket vidrigt beteende. Är hon 13år eller? Det är ju mobbing.

• viseversa
    Mirja von Beau skrev 2017-06-07 11:39:34 följande:

Ska du sjukskriva dig nu för att någon random anställd inte hälsar på dig? Vad tänker du berätta för läkaren då? 

Ta menar nog det pass hon ska jobba med denna bitch inte sjukskriven på heltid.
  • Mirja von Beau

Kanske en dum fråga, men vad tänker du göra efter sjukskrivningen då? Pressa honom att hälsa på dig, anmäla honom, uppsäga dig?

Varför är du så fokuserat på just honom?

• viseversa
    Mirja von Beau skrev 2017-06-07 11:51:17 följande:

Kanske en dum fråga, men vad tänker du göra efter sjukskrivningen då? Pressa honom att hälsa på dig, anmäla honom, uppsäga dig?

Det står ju HON så varför upprepar du HONOM? Och det är inte okej beteende det måste du väl hålla med om eller?
  • Murvelns
    Mirja von Beau skrev 2017-06-07 11:51:17 följande:

Nu ses vi ju inte så ofta då utan det händer kanske några ggr i månaden att vi måste arbeta ihop.
    Skulle önska att jag visste varför det gör mig så ledsen när hon beter sig så här.
    Skulle också önska att jag var så stark att jag inte brydde mig.

• Mirja von Beau
    viseversa skrev 2017-06-07 11:56:21 följande:
    Det står ju HON så varför upprepar du HONOM? Och det är inte okej beteende det måste du väl hålla med om eller?
    Vet inte var ni lever någonstans, men knappast skulle jag sjukskriva mig för att hon eller han inte hälsa på mig.
Svar på tråden På gränsen att sjukskriva mig pga kollega