På gränsen att sjukskriva mig pga kollega
Ska du sjukskriva dig nu för att någon random anställd inte hälsar på dig? Vad tänker du berätta för läkaren då?
Ska du sjukskriva dig nu för att någon random anställd inte hälsar på dig? Vad tänker du berätta för läkaren då?
Kanske en dum fråga, men vad tänker du göra efter sjukskrivningen då? Pressa honom att hälsa på dig, anmäla honom, uppsäga dig?
Varför är du så fokuserat på just honom?
Nu ses vi ju inte så ofta då utan det händer kanske några ggr i månaden att vi måste arbeta ihop.
Skulle önska att jag visste varför det gör mig så ledsen när hon beter sig så här.
Skulle också önska att jag var så stark att jag inte brydde mig.
Alltså ts, jag vet inte hur gammal du är eller hur många jobb du hade tidigare, men även du borde väl förstår att man inte blir omtyckt av alla.
Jag vet inte varför personalen ignorerar dig, det är väl enbart du som kan komma underfund med det.
Varför skulle skattebetalaren ställa upp varje månad? Det är väl upp till dig att reda ut problematiken.
Narciss much? Vad bra att du kunde säga din mening till mig, ännu bättre skulle det va att läsa andras meningar? Vad är det i ditt skrivande som jag skulle ta åt mig?
Du är tydligen ute efter att ta över tråden, vilket du tydligen lyckats med. Men för att kunna svara adekvat krävs det att läsa någon annans uppfattning. Inte svårare än så.
Inte någon chef bryr sig om arbetsmiljölagen, enbart för att någon arbetstagare känner sig ignorerad än så länge det inte påverkar jobbet.
Det finns många olika anledningar varför folk beter sig som de gör. Även på jobbet. Jag har 2 gånger hamnat i ts situation när jag var ung. Den första hade asperger och den andra kollegan precis missat sin son i suicid. Och varenda gång trodde jag att det var jag som gjort fel.
Läs och lära, lille palestrina som vet så mycket om andra.