• Anonym (L)

Så sjukt...

Mina hyresvärdar är inte kloka, jag hyr ett hus där allt ingår. Jag har påpekat att de förvarar grejer i mitt enda förråd på gården. Jag lessnade en dag och plockade ut saker som kan stå ute för att få in mina saker. Hyresvärden är till gården under dagen och ser att jag lagt ut sakerna, skickar då ett sms till mig att jag beter mig förjävligt. Jag åker hem till hyresvärden och frågar vad det är frågan om varpå han kastar sig över mig och knuffar ut mig, har blåmärken på armen efter honom. Han ber mig dra åt helvetet osv? Här sitter jag och kan välja mellan att konfrontera och bli bostadslös eller tiga och lida! Jag känner mig så kränkt och ledsen! Och lagarna är så tragiska att jag måste tiga och lida! Det här är så fruktansvärt så jag finner inga ord!

• Svar på tråden Så sjukt...
  • Carambolan

Ta hjälp av hyresgästföreningen, om du är medlem där.

• Anonym (L)

Jag var i kontakt med dem i dag och det enda jag kan göra är att ta upp problemen lite snällt, vilket är helt otänkbart efter den här händelsen. Eller så väljer jag att gå all in och räknar med att jag blir av med kontraktet. Jag är livrädd då det ej går att få tag på ny bostad inom närmaste året!

• Anonym (L)

Om jag har påpekat problemet och inga åtgärder vidtas så kanske det är enda utvägen för mig. Eller ska jag hyra till fullt pris och mina hyresvärdar ska förvara sina grejer på min gård. Då får de betala hyra till mig eller ge mig hyresavdrag!

• Minimalen

Står det specifikt i kontraktet att förrådet ingår? Dock så kan de anmäla dig för egenmäktigt förfarande. Du skulle gått direkt till hyresgästföreningen innan du började plocka ut deras grejer.

• Anonym (L)

Dessutom var det gamla plaströr som hörde gamla avloppet till och de behöver knappast ligga under tak. Är man rädd om sina saker så tar man rätt på dem och förvarar det kanske inte på den fullt betalande hyresgästens enda förvaringsbod. Det är väl helt vanligt sunt förnuft.

• Anonym (L)

Fastighetsbetäckningen är skriven på kontraktet och då utnyttjar jag hela gården. Har pratat med advokat. Jag har påtalat problemet ett antal gånger men inget händer, de struntar i det.

• Anonym (..)

Du kunde ju ha meddelat hyresvärden att jag ställer ut era saker som tål att stå ute för att få plats med mina. Att bara slänga ut dom var ju kanske lite onödigt

• Anonym (------)
    Anonym (L) skrev 2017-05-31 11:19:33 följande:
    Fastighetsbetäckningen är skriven på kontraktet och då utnyttjar jag hela gården. Har pratat med advokat. Jag har påtalat problemet ett antal gånger men inget händer, de struntar i det.
    Nja, det är en sanning med modifikation. Fastighetsbeteckningen står för att precisera fastigheten. Men kika på kontraktet hur det är skrivet. Har man undantagit förrådet kanske? Och man FÅR inte slänga ut någons grejor på det sättet som du gjorde, det kallas för egenmäktigt förfarande och är de facto ett brott.
  • Anonym (L)

Förrådet är med i avtalet som jag sa, jag har pratat med advokat. hyresvärden har även vart in i mitt hus utan att tala om dag och tid. Vad säger ni om det? Då kanske man inte är så jätteglad på dem? Det är ett allvarligt brott!

Svar på tråden Så sjukt...