Inlägg från: Anonym (L) |Visa alla inlägg
  • Anonym (L)

Så sjukt...

Mina hyresvärdar är inte kloka, jag hyr ett hus där allt ingår. Jag har påpekat att de förvarar grejer i mitt enda förråd på gården. Jag lessnade en dag och plockade ut saker som kan stå ute för att få in mina saker. Hyresvärden är till gården under dagen och ser att jag lagt ut sakerna, skickar då ett sms till mig att jag beter mig förjävligt. Jag åker hem till hyresvärden och frågar vad det är frågan om varpå han kastar sig över mig och knuffar ut mig, har blåmärken på armen efter honom. Han ber mig dra åt helvetet osv? Här sitter jag och kan välja mellan att konfrontera och bli bostadslös eller tiga och lida! Jag känner mig så kränkt och ledsen! Och lagarna är så tragiska att jag måste tiga och lida! Det här är så fruktansvärt så jag finner inga ord!

• Svar på tråden Så sjukt...
  • Anonym (L)

Jag var i kontakt med dem i dag och det enda jag kan göra är att ta upp problemen lite snällt, vilket är helt otänkbart efter den här händelsen. Eller så väljer jag att gå all in och räknar med att jag blir av med kontraktet. Jag är livrädd då det ej går att få tag på ny bostad inom närmaste året!

• Anonym (L)

Om jag har påpekat problemet och inga åtgärder vidtas så kanske det är enda utvägen för mig. Eller ska jag hyra till fullt pris och mina hyresvärdar ska förvara sina grejer på min gård. Då får de betala hyra till mig eller ge mig hyresavdrag!

• Anonym (L)

Dessutom var det gamla plaströr som hörde gamla avloppet till och de behöver knappast ligga under tak. Är man rädd om sina saker så tar man rätt på dem och förvarar det kanske inte på den fullt betalande hyresgästens enda förvaringsbod. Det är väl helt vanligt sunt förnuft.

• Anonym (L)

Fastighetsbetäckningen är skriven på kontraktet och då utnyttjar jag hela gården. Har pratat med advokat. Jag har påtalat problemet ett antal gånger men inget händer, de struntar i det.

• Anonym (L)

Förrådet är med i avtalet som jag sa, jag har pratat med advokat. hyresvärden har även vart in i mitt hus utan att tala om dag och tid. Vad säger ni om det? Då kanske man inte är så jätteglad på dem? Det är ett allvarligt brott!

• Anonym (L)

Så det är alltså helt ok att för hyresvärden att förvara sina verktyg och massa skit i mitt förråd som JAG betalar hyra för att få ha?

• Anonym (L)

Avloppsrör som legat i jorden i 20 år ska väl slängas. Man gräver väl inte ner dem igen, då kunde man ju lika gärna ha struntat i att byta ut dem? Då är de ju brukbara för mitt avlopp också! Nä köper inte det där.

• Anonym (L)

När man ber om att de ska rensa förrådet och inget händer på 6 månader och jag har saker som måste in för annars blir de förstörda. Och jag betalar min hyra. Då måste man tulldistrikten göra något? Dom struntar ju i mig och då kanske det blir att jag struntar i dem.

• Anonym (L)

Hyresvärden har rätt att ha nyckel till bostaden, men även skyldighet att tala om exakt när han ska beträda huset. Så jag kan anmäla för hemfridsbrott om jag vill men då åker jag ut med huvudet före! Man ska inte hyra av privatpersoner för lagarna är så tragiska för hyresgästen så jag spyr!

Svar på tråden Så sjukt...