• Sara2017

För oss med bim JULI 2017

Fick min mens 28/5 och när jag kollade min NC app insåg jag att min nästa bim beräknas till 7/6, lång väntan. Men välkomna!

• Svar på tråden För oss med bim JULI 2017
  • Hansson88
    Sommaren12 skrev 2017-06-19 14:07:47 följande:

Ni som får ÄL-flytningar, när i förhållande till ägglossningen brukar ni få det? Jag brukar börja få det ett par dagar innan ÄL men nu borde jag ha ÄL idag eller imorgon och de glidiga flytningarna glänser med sin frånvaro. Kanske inte har ÄL denna månaden? :(

Jag har inte heller mina rikliga äggviteflytningar men har öppen, mjuk och högt placerad tapp. Fick fullt utslag på ägglossningstesterna idag.

Jag rekommenderar aldrig clearblues digitala ägglossningstest. Jag fick blinkande gubbe i 5 dagar när jag försökte bli gravid med min son och den visade aldrig en fast glad gubbe, men jag blev gravid.

Skippa clearblue!!
  • Hansson88
    Hansson88 skrev 2017-06-19 23:03:35 följande:

Jag har inte heller mina rikliga äggviteflytningar men har öppen, mjuk och högt placerad tapp. Fick fullt utslag på ägglossningstesterna idag.

Jag rekommenderar aldrig clearblues digitala ägglossningstest. Jag fick blinkande gubbe i 5 dagar när jag försökte bli gravid med min son och den visade aldrig en fast glad gubbe, men jag blev gravid.

Skippa clearblue!!

Eller rättare sagt, lita på kroppens signaler, inte digitala tester.....
  • Belliiz

Hej! Skulle haft ägglossning i helgen den 16/6 men ägglossningstesterna har visat negativt enda sedan tisdag förra veckan.. Äggvitsliknande flytningarna började komma torsdagkväll och har fortsatt hela helgen så förhoppningsvis har jag haft ägglossning ändå, även en molande värk i magen har jag haft.
    Har testat med både clearblue och graviditetskollens "vanliga" stickor, bara negativt resultat. Skönt att jag inte är ensam om detta! Får hoppas att det har tagit sig ändå.

• Jooosen
    Hansson88 skrev 2017-06-19 23:03:35 följande:

Skippa clearblue!!

Fick denna månad oxå endast blinkande! Har

Fått fast andra månader dock. Testade i lördags kl 13 och hade dock druckit mycket innan. Fick blinkande. Varpå typ 8 timmar senare få sjuk äl värk.... så litar på kroppen!!
  • Jooosen
    Belliiz skrev 2017-06-19 23:53:53 följande:

Hej! Skulle haft ägglossning i helgen den 16/6 men ägglossningstesterna har visat negativt enda sedan tisdag förra veckan.. Äggvitsliknande flytningarna började komma torsdagkväll och har fortsatt hela helgen så förhoppningsvis har jag haft ägglossning ändå, även en molande värk i magen har jag haft.

Har testat med både clearblue och graviditetskollens "vanliga" stickor, bara negativt resultat. Skönt att jag inte är ensam om detta! Får hoppas att det har tagit sig ändå.

Samma här. Negativa trots äl väl några timmar senare. Antar att man borde lita på kroppen!! När i förhållande till värken hade ni sex då?
  • miimee
    Jooosen skrev 2017-06-20 06:17:11 följande:
    Samma här. Negativa trots äl väl några timmar senare. Antar att man borde lita på kroppen!! När i förhållande till värken hade ni sex då?
    Jag fick som knivskarp smärta i först ena sen andra och sen första äggstocksregionen igår på jobbet och några timmar senare äggvitesekret så jag tror hoppas att det är mitt äl-dygn nu, igår till idag~..
    Hade haft mol och mensvärk ca 2 dagar innan och ökade flytningar. Brukar vara ungefär samma process varje månad. Drömde att jag hade feber inatt så jag går på att kroppen sa förhöjd temp, haha!
  • Belliiz
    Jooosen skrev 2017-06-20 06:17:11 följande:

Har haft molande värk i magen lite till och från under hela helgen. Vi myste på tors, fre och söndag.
  • Sommaren12

Igår kom ÄL-flytningarna till slut men idag visade CB fortfarande en tom cirkel. Jag använder inte de testerna med dubbel hormondetektor utan den som bara ger utslag för de två mest fertila dygnen. Som ni säger så borde jag nog dumpa de testerna nu. Jag har lite småmolande i nedre regionerna som började lite grann igår och håller på nu på dagen med så nog är ÄL på G. 

Nu till nåt trist. Min sambo har inte varit så pepp på ett barn till men efter fem år där jag mått dåligt över detta så har han sagt att vi kan försöka igen eftersom jag så gärna vill. Observera detta är kortversionen, vi har stött och blött det här i evigheter och kommit fram till att försöka igen. Så vårt första försök kom han i mig varje gång vi sexade. Men igår drog han sig ur innan han kom. Jag blev så snopen att jag inte kom mig för att säga nåt om det. Jag kan ju knappast tvinga karln att komma i mig. Blev bara ledsen och orolig nu för att han får panik och inte vill igen. :( Så det blir väl nåt vi får fortsätta diskutera ikväll. Fan, vill inte älta, vill bara på att'! :/ 

• Jsundberg

Hoppar in här jag med! Hade beräknad mens igår, men den har inte kommit men räknar med att den kommer så vi kan köra igång igen. Äl 28/6 och bim 12/7!

• Hansson88
    Sommaren12 skrev 2017-06-20 10:02:57 följande:

Igår kom ÄL-flytningarna till slut men idag visade CB fortfarande en tom cirkel. Jag använder inte de testerna med dubbel hormondetektor utan den som bara ger utslag för de två mest fertila dygnen. Som ni säger så borde jag nog dumpa de testerna nu. Jag har lite småmolande i nedre regionerna som började lite grann igår och håller på nu på dagen med så nog är ÄL på G. 

Nu till nåt trist. Min sambo har inte varit så pepp på ett barn till men efter fem år där jag mått dåligt över detta så har han sagt att vi kan försöka igen eftersom jag så gärna vill. Observera detta är kortversionen, vi har stött och blött det här i evigheter och kommit fram till att försöka igen. Så vårt första försök kom han i mig varje gång vi sexade. Men igår drog han sig ur innan han kom. Jag blev så snopen att jag inte kom mig för att säga nåt om det. Jag kan ju knappast tvinga karln att komma i mig. Blev bara ledsen och orolig nu för att han får panik och inte vill igen. :( Så det blir väl nåt vi får fortsätta diskutera ikväll. Fan, vill inte älta, vill bara på att'! :/ 

Så gjorde min gubbe också en gång i förra cykeln. Han fick kalla fötter, sen pratade vi om det.

Vill inte han så vill ju inte jag heller, egentligen. Det är ett stort beslut som båda måste vara med på.

Vi pratade om det en hel kväll sen tyckte han att det var synd att han drog ur och ville en gång till men då nekade jag. Jag gav honom tid att fundera och nu är han på hela tiden istället.

Jag blev också snopen när han gjorde så men det var viktigt att prata om det direkt. Bättre att vara eniga!
Svar på tråden För oss med bim JULI 2017