Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Skolan - vad händer?

AndreaBD skrev 2023-02-25 11:44:28 följande:

Och jag funderar igen på om jag ska skita i allt svenskt daltande och köra hårt - nu när jag jobbar åtminstone deltid på vanlig skola igen. Om jag t.ex. ska låsa dörren och bara stänga ute dessa slashasar som kommer för sent varje lektion och sen inte kommer in lugnt och tyst, utan högt pratandes med varandra. Och kanske går iväg igen för att hämta böckerna. Jag tror jag gör det...... förvarnar nästa lektion och sen börjar jag. 

Du är anställd för att skapa trygghet, lugn och ro i klassrummet. Vad har hindrat dig från att agera tidigare?

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    AndreaBD skrev 2023-02-25 12:11:54 följande:

Men problemet är ju ofta också att man INTE FÅR göra det som skulle behövas. Det är största problemet. Förut fick man inte ens skicka ut någon ur klassrummet. Och är det inte officiella regler så kan det vara rektorn eller arbetslagsledaren som sätter stopp för vissa åtgärder.

Dessutom är man som lärare ansvarig för att eleverna ska kunna bli godkända. Om man nu låser ut dem från lektionerna..... man kan få problem för det. Det är ju det jag har sagt förut - man HINDRAR lärarna från att kunna skapa ordning. Men jag tänker skita i det nu. 

Vad är det för redskap du saknar,/vad skulle du vilja göra?

Så här säger skolverket.

• KillBill

Det här är bra tycker partier som SD, M, KD och L..

• KillBill

En fristående gymnasieskola får ca 130 000 kr per elev och år. När vinsten uppgår till 41,4% så det att mer än 50 000 kr per elev hamnat rätt ner i fickan på den som äger bolaget som driver skolan (pengar som var tänkta att gå till att utveckla och stödja eleverna).

Även folk som är positiv till positiva till friskolor borde reagera eller tycker ni att det är ok att den skatt ni betalar används på detta sätt?

• KillBill
    Tom Araya skrev 2023-03-12 02:49:08 följande:

Många vill nog skylla avregleringar och privatiseringar på högern, men vilka möjligheter har vänstern haft att påverka och i vilken grad har de gjort det?

Finns det exempelvis något förslag från s att avskaffa den privata skolan?

S har sedan 2014 lagt flera förslag på att reglera möjligheterna till vinster i välfärden men samtliga har stoppats av SD och högerpartierna. 
  • KillBill

Släktbaserat kriminellt nätverk (M) styr  Danderyds kommun..

Släkringen till poltikern fick köpa en skola för 10 000 kr och har sedan tagit ut miljonbelopp ur verksamheten. 

• KillBill

Centerpartiet är på rätt väg i skolfrågan!

Svar på tråden Skolan - vad händer?