Inlägg från: Treasures |Visa alla inlägg
  • Treasures

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

princess77 skrev 2017-10-14 23:25:06 följande:

Längtar efter den här lilla tjejen nu

Hon kommer att heta antingen,

Ella Sigrid Angelica eller.....

Ebba Sigrid Angelica. Vad tycker ni?

Vi ligger 50/50 just nu och kanske helt enkelt får bestämma oss när vi träffar henne.

Båda är ju jättefina, ñi kommer säkert se vad som passar henne bäst när hon föds!
    ~ ~1:an 09-11-01 ~ ~ 2:an 13-03-16 ~ ~ 3:an BF 17-12-15
  • Treasures
    Familia skrev 2017-10-15 13:39:34 följande:

Vi försöker välja mellan dessa namn:

Emily

Enya

Alice

Lucia

Det är verkligen jättesvårt och vi har olika favoritnamn.

Fina namn allihopa, gillar Enya bäst tror jag...lite mindre vanligt så då får hon nog va ganska unik med sitt namn iaf.
  • Treasures

Kul med allas namfunderingar, här spekulerar och funderar vi endel med. Enligt ultraljudet så väntar vi ju en till tjej, men helt säker kan man ju aldrig vara. Har gått bananas på att köpa rosa söta kläder så om det trots allt är en pojke så kommer han få va lite rosa till en början.

Vi har några namnförslag till flicka men inget känns väl helt hundra, tror iofs inte att vi kommer bestämma oss förrän hon är född. Men vi tar tacksamt emot förslag som ni tycker passar med Alva och Agnes. Vill dock inte ha en tredje som börjar på A och inte nåt väldigt ovanligt namn heller. Så skriv gärna det ni kommer på!

• Treasures
    Nykär15 skrev 2017-10-24 11:28:39 följande:

Idag ska jag träffa en läkare...var hos sjukgymnast förra veckan och hon tyckte jag skulle bli sjukskriven, så hoppas få nån hjälp av läkaren idag...sist jag var gravid tyckte läkaren bara att graviditet är ingen sjukdom, sånt får du ta...så jag tog semester 5 veckor semester och sen 2 veckor fl-ledigt...men vägrar offra min semester på att ligga hemma och ha ont, så kommer försöka slåss lite mer denna gången. Är helt slut på em när jag kommer hem, ont och trött och börjar nästan gråta av att vända mig i sängen eller orka allt jag behöver göra hemma med barnen osv....känner mig usel som bara orkar med soffan efter middagen, helst före middagen med.Utöver det har jag dragits med förkylning i tre veckor nu, den började liksom om i lördags och hostan from hell gör att jag inte sover på nätterna....håll tummarna för mig. Vecka 33+2 idag så ett tag kvar men tiden flyger ändå iväg just nu så känns samtidigt väldigt snart. 

Känner igen det du skriver då jag mådde så för några veckor sedan. Tog upp det med min BM som absolut tyckte att jag skulle prata med en läkare om halvtidssjukskrivning. Fick en telefontid med läkaren några dagar senare och det var inga som helst problem att få ett sjukintyg. Sen ska ju försäkringskassan godkänna det med. Nu jobbar jag förmiddagar 7:30-11:30. Åker sedan hem och vilar fram till ca 15 då jag går och hämtar tjejerna på fritids och förskola.Orkar hålla koncentrationen uppe på jobbet och sen samla ny energi till att orka med barnen och det som ska göras här hemma. Vissa dagar somnar jag en stund, andra vilar jag bara. Hoppas detta ska fortsätta kännas lika bra så jag kan jobba november ut som planerat.

Hoppas du får/fått träffa en mer förstående läkare denna gång som vill sjukskriva dig.
  • Treasures

Vilka fina magar! Många säger att min mage är så stor, men då jag ser er andra som varit gravida några gånger innan så ser min rätt normal ut. De jag känner IRL som är gravida nu väntar alla första barnet så de har väl mer magmuskler kvar som håller emot lite. Sen är ju igen mage den andra lik...

Så här ser jag ut idag, v 33 (32+5)

• Treasures

Grattis Estor och Decembertvillingar! Vilka mirakel och skönt att höra att allt gått bra trots att barnen haft bråttom ut. Lycka till i fortsättningen!

• Treasures
    Normark skrev 2017-10-29 16:19:54 följande:

Börjar växa ur min pyjamaströja.. 

Haha, sådär ser jag också ut i ett par av mina sovlinnen som i normala fall når ner över rumpan.
  • Treasures
    SkogsstjärnN skrev 2017-11-07 13:05:38 följande:

Varit in på ordinarie kontroll och tul+flödesmätning idag. Har sedan i torsdags tyckt att han var lite slö och inte reagerat och sparkat som han brukar. Men allt såg bra ut i fredags hos barnmorskan (trots högt blodtryck). Fick ligga i två timmar med ctg och de tyckte att han var alldeles för lugn, sen upp på ultraljudet som visade att flödet i navelaträngen gått bananas. Snudd på att de snittade mig direkt, fy fan. Nu är jag påväg till närmaste sjukhus med neo, fått första sprutan kortison och får inte äta så vet inte om det blir bebis idag eller närmsta dagarna.

Spännande.

Oj då! Lycka till och hoppas lillen mår bra när han kommer ut.
  • Treasures
    Gurkan25 skrev 2017-11-08 22:50:00 följande:

Ni som fött flera barn, kom era barn innan eller efter bf? Känns ju lite tråkigt om man är taggad på bf-datumet och får vänta ytterligare 2 veckor! Hoppas ni alla mår bra därute!<3

Jag har en av varje...första kom 6 dagar efter BF och andra 11 dagar före BF. Hoppas på att denna kommer tidigare med men är samtidigt inställd på att det kan bli senare.
  • Treasures
    Jsv17 skrev 2017-11-12 23:35:32 följande:

Jag funderar väldigt mycket på hur min förlossning ska starta kust nu, och OM den ska starta av sig själv

Kunde vara intressant att höra från er som har barn innan hur era förlossningar drog igång?

Jag har båda gångerna haft en ganska lång latensfas med inte så starka och oregelbundna värkar innan det dragit igång på riktigt.

Med första som föddes BF +6 var det vud lunchtid BF +4 som jag började få dessa svaga värkar. Vissa gjorde mer ont än andra men vi kämpade på så hemma i lite mer än två dygn. På eftermiddagen BF +6 blev de mer regelbundna och gjorde mer ont så då åkte vi in till förlossningen, var öppen 4 cm då men trots att värkarna fortsatte och jag försökte hålla igång och gå omkring så hände det inte så mkt mer de första timmarna så de tog hål på hinnorna så vattnet gick och efter det drog det igång ordentligt. Klarade mig med enbart lustgas som bedövning och efter sju timmar från det vi kom in till förlossningen varav 40 min krystvärkar så var hon ute.

Med andra som föddes BF -11 så vaknade jag dagen innan med ett magknip som kom och gick. Tog ett tag innan jag fattade att det kunde vara förvärkar. Jag hade ju jobbat sista dagen dagen innan och hade massor med planer på vad jag skulle göra fram till bebisen skulle födas. Allt fanns hemma men inget var ihopmonterat/packat. Höll ändå ihång hela dagen och åkte in på stan med blivande storasyster för att lpna några böcker om att få syskon och köps en vårjacka till henne. Det gick bra trots svaga värkar till och från. Väl hemma igen började jag packa BB-väskan och ringde mina föräldrar som bor 5 mil bort för att förvarna om att de kanske skulle behöva komma under natten. Blev först på morgonen efter som de gick komma och då mest för att jag inte ville att hon skulle behöva se mig ha ont och ville få vara i fred i lugn och ro då det börjat göra mer ont. Och så höll det på hela dagen. Vid middagstid åkte vi in till förlossningen och vid första värken där så gick vattnet. Var då 7 cm öppen och tre timmar senare varav 4 min krystvärkar så kom hon ut med segerhuva på.

Hoppas på att denna förlossning får ungefär samma förlopp men att latensfasen blir kortare. Då borde man kunna hängs med rätt bra och förstå vad som händer.
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL