Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
Jag tror att jag kan ha känt bebisen precis! Känns väldigt tidigt (16+0) men det var verkligen ingen känsla jag känt förut och jag hajade verkligen till! <3
Jag tror att jag kan ha känt bebisen precis! Känns väldigt tidigt (16+0) men det var verkligen ingen känsla jag känt förut och jag hajade verkligen till! <3
Lyckades få tid i tisdags till ett tidigare ul v15+3 innan rul eftersom dom hade lovat att vi skulle få komma på tidigare efter förra graviditeten där vi förlorade dottern pågrund av ett allvarligt hjärtfel. blev flyttad 2 dagar så bf 22dec men de värsta av allt var att dom hittade avvikelser även denna gång, dock inte lika allvarliga som förra gången... bm ville visa hennes kollega bilderna/videoklipp hon hade tagit. Fick då en ny tid på onsdagen till läkaren, även hon såg dom 3 sakerna bm hade sett, 2kärl i navelsträngen, kunde inte få till ett bra mått på näsbenet (kan tillägga att ungen låg inte sitta en sekund) och att dom kunde bara räkna 2 ben i lillfingret och de va lite krokigt, men i min släkt har många litet och krokigt lillfinger. Så då kom fostervattensprov på tal igen och nästa vecka på onsdag bär de av till ett annat sjukhus för prov. Gjorde provet med dottern också inga förändringar hos henne trots bara 2 kärl och ett krokigt lillfinger. kom dock inte ihåg hur många ben som såg på ul. Så just nu är tankarna överallt och ingenstans .. Alla övriga mått va bra så dom ville ju inte oroa oss allt för mkt men dom kan ju inte garantera att de är nått eller inte liksom och bästa chansen till att få veta är att göra provet. Någon fler som råkat ut för några avvikelser ? :(
Har nu gjort mitt rutinultraljud och ska tyvärr få komma tillbaka för ny undersökning då bm trodde det kunde vara en läppspalt. :( helt förstörd idag.
Inte skrivit här på länge men inne och läser ofta och följer era resor <3
Vi är idag i v 19 (18+3). Gjort kub testet med lite dåliga siffror och blev erbjudna NIPT.
(från 1 juni får vi i region Skåne NIPT gratis om skäl finns till det) Svaret på NIPT kom efter lång väntan tillbaka och allt visade normalt :) Såååå skönt!! Nu väntar vi på vårt RUL som är inbokat till tisdag. Längtar att få se vår lilla groda igen. <3 Magen växer så det knakar och mina kollegor lär få en chock när jag kommer tillbaka från semestern v30 (bara berättat för de närmsta på jobbet innan jag gick på semester)
Var köper ni era mammakläder? Runt där jag bor har jag bara hittat H&M med mammakläder.
Ha en trevlig helg alla och njut av sommaren
Vilken skitsommar detta blivit så här långt. Vi som i princip aldrig är sjuka är nu inne på tredje veckan och då var det bara knappt en månad sedan jag sist va krasslig.
Först ut nu va ju maken som blev ordentligt sjuk med feber och hosta och efter drygt en vecka konstaterades lunginflammation. Första gången nån i vår familj har det och första gången han behövt penicillin i sitt snart 40 åriga liv. Nu sen i torsdags har jag också varit dålig med feber och hosta och stora tjejen har haft mer allmänna förkylningssymtom och fick feber på lördagen. Lillan är också lite förkyld men har inte fått nån feber än iaf. Ringde HC imorse och vi fick tid på en gång för provtagning och läkarbesök för mig och Alva. Troligtvis har jag också lunginflammation då CRP var hög, saturationen lite låg och läkaren hörde rassel från ena lungan. Nån lungrtg kan man ju inte göra pga graviditeten men jag fick nu också penicillin. Alva hade bara lätt förhöjd CRP och då hon har mer allmänna förkylningssymtom och är rätt pigg emellanåt så tror vi att hon bara har ett virus. Läkaren ska dock ringa oss på onsdag och kolla läget så hon blir bättre, om inte får vi åka tillbaka och ta nya prover.
Så tråkigt att inte kunna/orka hitta på nåt. Och det är ju inte så kul för maken att åka själv med det friska barnet. Nu hoppas vi på tillfriskning av alla så vi kan komma iväg på planerad resa på fredag iaf.
Skönt att höra _lini!
V 19 (18+2), RUL nästa torsdag. Hade gärna gjort det nu då jag nojjar tokmkt pga lunginflammationen. Känns som att bebis har ett hårt liv därinne nu då jag hostar mer/mindre konstant. Har iaf känt den småbuffa på dagligen nu.
Grattis till lyckade RUL!
Vad är det för fel på BM som är så nonchalanta? De måste ju ha valt fel yrke....förstår de inte att det är nåt stort ocj speciellt för de blivande föräldrarna att få se sitt lilla barn och då få veta så mkt som möjligt om det med. Skulle bli så besviken om det hände oss att jag säkert skulle börja gråta på plats. Vi har jaft tur mef bra bm vid båda tidigare RUL och även vid KUB denna gång var hon så otroligt nogrann och berättade bra om allt hon såg.
Nu har jag börjat grotta i denna enorma djungel av namn och dessa förslag har vi hittills.
Vilket namn är finast och i vilken ordning,minst 2 av dessa blir bebisens namn eftersom det är släktnamn.
-Agnes
-Emma
-Sara
-Sigrid
-Clara
-Ella
-Amelia
Nu är vårt RUL också avklarat och allt såg bra ut med vårt lilla pyre. Blev flyttad från 10/12 till 15/12 och troligtvis får vi en triss i tjejer.
Allt gick bra, men för första gången fick jag en ung tjej som gjorde ultraljudet och hon var så otroligt snabb. Det sa liksom svisch,, på med lite klet på magen,, sen körde hon runt, tog några mått. Klick, klick,, klart. Bilderna bjuder jag på, ha en fin dag... eh.. ok tack för mig då!! Såg bra ut där inne iaf.. :)
AK78, 15 dec är vi också beräknade till.. valde att inte kolla könet vi heller.
Jag är också kvar! Har dock inte haft då mkt att dela med mig av så har nata varit inne å läst sista tiden. Mår bra men som andra skriver blir jag också fort trött, så några vilopauser blir det varje dag. Börjar jobba på tisdag igen, undrar hur det kommer kännas efter drygt 5 veckors ledighet. Känns dock somatt barnen behöver komma in i vardagsrutinerna igen då allt sånt släppts under sommarlovet. Vi har också börjat köpa lite till bebisen nu, hittat mkt fina kläder i de minsta stl i loppisgrupper, endel nytt och annat begagnat i bra skick. Har även en vagn på G, har skickat syrran och mamma att titta på den idag då den fanns i min hemby som ligger en bit från där vi bor nu. Och den va fin så på söndag ska vi åka och titta själva och förhoppningsvis köpa. Även babyskydd som passar på chassit följde med.