Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
jesspett skrev 2017-12-16 19:48:11 följande:
Hur går det för alla nyfödda nu? Har alla fått namn? =)
Ni som är kvar, vad har ni för tips på tidsfördriv? Sjukt uttråkad och avslagen nu och då har jag bara gått över två dagar! Idag bakade jag och ungarna bröd, igår gjorde vi julgodis men man är ju så otymplig så det där med att gå promenader osv är så olockande speciellt när det regnar och håller på ute!
jesspett skrev 2017-12-17 14:27:36 följande:
haha nu gick vattnet! inga värkar änn dock men vi åker in för en koll om ett tag!
Vår lilla har ännu inte fått nåt namn, för många viljor då syrrorna tycker sig ha rätt mkt att söga till om. Just nu känns det som om hon är en Elina för mig. Hon är nu snart fyra dygn och det känns som att vi börjar komma lite på rätt köl. Första dygnen var hon ganska skrikig och svår att få nöjd utan bröstet. Nu idag har hon haft några vakna stunder då man fått ögonkontakt och kunnat småsurra lite och mysa massor. Mjölken har runnit till så hon är nog mer mätt och belåten med. Har dock sjukt ont i bröstvårtorna och det gör ju änbu mer ont när brlsten är stenhårda de här första dagarna. Hoppas hon kan sova lite längre perioder i natt än innan. Känner att det saknas endel sömn för mig än.
Nu behöver du kanske inga tips på tidsfördriv längre då vattnet gått, önskar dig lycka till istället!
towelino skrev 2017-12-17 09:52:05 följande:
Har haft en konstant molande "mensvärk" igår som fortsätter även idag. Lite sammandragningar som kommer helt oregelbundet. Ni som fött flera barn, har ni haft molvärk länge innan förlossningen?
Känner igen det där, hade det nog i några veckor fast det tilltog ju närmate förlossningen kom.