Inlägg från: Treasures |Visa alla inlägg
  • Treasures

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

laetitia81 skrev 2017-06-13 16:11:38 följande:

Förresten det där med olika rutiner.. Jag hade ett besök på mvc i vecka 10 och sen KUB och Rul, och sen får jag inget besök förrän v 25. Är inte det lite väl lite?? Tror de dragit ner på antal besök men glömde fråga för jag blev lite paff när jag fick tiden. Då har jag ändå haft problem varje graviditet med jätte dåligt hb och upprepade uvi.

Jag hade/har inskrivning i v 11, kub v 13, nästa besök hos bm v 16/17 och rul v 20.
    ~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~ Agnes 13-03-16 ~ ~
  • Treasures
    Sjolund90 skrev 2017-06-13 17:37:27 följande:

De är nog mig du tänker på. Våran lilla dotter upptäckte dom ett allvarligt hjärtfel på rul men blev då flyttad från v 19 till v16. såg redan vid v 16 att något va tokigt men fick ändå lov att dubbelkolla vid v19 för då har hjärtat utvecklats nästintill färdigt. så ja tycker de låter så skumt att man då ska få välja mellan v12 eller vid v 18-19 .. de borde vara obligatorisk med ett rul vid v18-19 när bebisen har fått alla sina viktiga organ .

Vi fick göra ett vid v 8 men sen ska vi göra en v 19 då i hopp om att denna gång allt är fint med hjärtat på bebisen.

Beklagar så men håller tummarna för att allt går bra denna gång.
  • Treasures
    laetitia81 skrev 2017-06-13 18:27:11 följande:

Det där låter mer som jag är van vid med de andra barnen. Dom vet ju att jag inte alltid känner om jag har bakterier och det är ju inte bra när man är gravid. Med första barnet fick jag akut njurbäckeninflammation med 41 grader feber så värkarna drog igång, så jag vet ju vad som kan hända.

Vill minnas att det var så här tidigare gånger med. Och där i v 16 har man fått lyssna på hjärtat. Detta var första gången vi gjort KUB då jag nu är över 35 år.
  • Treasures
    SkogsstjärnN skrev 2017-06-14 17:26:39 följande:

Jag har också dille på subwaymackor! Vad kul. Jag jobbar dessutom på en liknande kedja men skippar äta på jobbet för att ta en subway påvägen hem:P.

Hoppas det håller i sig för dig och att du klarar de sex kilona:).

Åt min första Suvwaymacka under denna graviditet till middag idag, sjukt gott! Tur i oturen både bor och jobbar vi för långt i från de restaurangerna i stan så det kommer nog inte bli nån vana. Men kommer säkert bli några fler om man är i närheten.

En craving jag har är sura och salta dragsters, helst en av varje samtidigt. Räcker dock med några få så är jag nöjd. De finns inte heller i affären där vi bor, men man kan ju hamstra några påsar då man handlar där de finns.
  • Treasures

Det här forumet är verkligen toppen då vi alla verkar må ungefär lika och har samma nojjor mm. Trots att man gått igenom detta två ggr innan så är allt lika pirrigt och nervöst nu.

Jag mår inte alls illa längre, det var iofs lindrigt för mig tidigare med jämfört med hur några av er haft/har det. Är dock trött, ffa på eftermiddagarna och har då svårt att hålla fokus på jobbet. Men nån tid att vila/sova finns det sällan. Har till och från växtvärk. Är otroligt känslig och har lätt till tårar. Jobbigast har jag med trög mage, kan gå flera dagar nu då jag inte får göra nr 2 ordentligt. Gruvar för järntabletterna som nog inte är långt borta. Blir intressant å höra hur HB ligger nästa vecka då jag ska till Bm. Är inte säker på att jag känner av några rörelser än, el ibland kan jag känna nåt men det känns inte som fladdret som jag minns från de andra så då blir jag lite osäker.

Vi har tid för RUL 20/7, är då i v 20 (19+3) om vi räknar efter KUB-testet. Längtar och ser med spänning fram emot att få se hen igen och förhoopningsvis få veta om det är en pojke/flicka. Hoppas lite extra på pojke så maken får sig en liten kompis. Våra tjejer är och har alltid varit väldigt mammiga.

• Treasures
    Familia skrev 2017-06-20 14:48:39 följande:

Någon annan med karpaltunnesyndrom som har tips på hur man kan lindra det?

Jag hade jättebesvärligt med karpaltunnel första graviditeten, men det kom nog inte förrän kring v 30. Blev hjälpt av skenor. Andra graviditeten hade jag inga besvär alls. Nu tredje så har jag börjat känna av det nattetid och då jag gör "småpiller" med händerna.
  • Treasures
    belletristik skrev 2017-06-20 20:11:24 följande:

jag har också mitt rul 19+6... lite jobbigt att vänta, men kul att få se förhoppningsvis en stor detaljerad parvel ;) 

nån mer som har en växande mage just nu?

hade svårt att sova i natt av magen, kändes som diffus molande växtvärk

en video som förbättrade min sömn i början och som jag ska försöka fortsätta med är denna: 

jätteskön stretch som låter kroppen sova lite längre sen på natten

Jo då, känns som att magen växer så det knakar. Nu har jag slutat gömma mig i stora vida kläder och börjat klä mig mer så magen syns privat. Arbetskläderna (landstingets) döljer fortfarande magen rätt bra. Bara en som frågat om jag är gravid där än av de som inte redan vet.

Jag har så svårt att berätta för kollegor och andra denna gång, så det har blivit mer att jag inte vill visa magen. Det är liksom ingen dom förväntar sig att jag ska ha fler barn nu.
  • Treasures

Kan vi inte skriva vilket barn i ordningen vi väntar också? Alltså 1:a, 2:a, 3:e, osv...

• Treasures
    SkogsstjärnN skrev 2017-06-21 14:52:56 följande:

Så, kub klart. Låg risk och en envis unge som gärna låg fel håll trots hopp och rumpskak. Den höll händerna på huvud och ansikte hela tiden, så sött. Såg tyvärr ingen nubb så jag får klara mig till rul innan jag får gissa vad det är. Glömde kolla hur lång den var, stämde dock på 13+0 som jag räknat.

De passade även på mäta flödet till livmodern som jag tolkade var sisådär så nu ska jag till läkaren om tre veckor. Ska bli skönt få mer svar på hur det funkar i dethär länet så ingen hittils kunnat berätta hur det funkar.

Skönt att ha det gjort och att det såg bra ut.

Är det flödet i navelsträngen de mätte? Det fick jag också göra och vill minnas att det gjorts vid RUL de tidigare graviditeterna.
  • Treasures

Vi kommer ha 4.5 åringen på fsk 15 h /v (3 dagar a 5h). 8 åringen går ju i skola och kommer nog få några timmar på fritids med om hon vill det. Båda våra tjejer är väldigt sociala och behöver nog den stimulansen och jag tror även att jag behöver få lite egentid med babyn för att orka med. Vi hade Alva 15 h med då Agnes va bebis och det funkade utmärkt. Tycker inte vi fick nå mkt sjukdomar. Vi kunde dock välja att ha henne hemma få de värsta magsjukorna och influensa härjade på hennes förskola.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~ Agnes 13-03-16 ~ ~ 3:an BF 17-12-10
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL