Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Jsv17 skrev 2017-12-10 01:26:31 följande:

Tack för alla grattis

Vi hamnade på neo vår lilla kille då han fick lågt blodsocker och vi fick inte upp det ordentligt med amning (som ju inte riktigt kommit igång) och tillmatning. Då han är så liten också bestämdes det att han skulle få sond och sondas för att få upp det. Vanligt att det kan bli så när mamman gått på metaformin, så jag är/var inte särskilt orolig och direkt när han kom dit så hade han redan bra värde men sonden sattes och sockret har stabiliserat sig, de ville få 3 korrekta värden, och vi det sista kring 22:00. Men blir kvar på neo över natten så får han maxutnyttja sonden, men han lyckades även snutta ut lite råmjölk från mig, så amningen ska vi nog få igång ändå.

Grattis till en jättefin kille!!!
  • Nykär15
    Jsv17 skrev 2017-12-10 06:30:35 följande:

Tack våra grabbar är ju nästan i samma storlek också Jag kände på mig hela tiden (trots att alla tul och min diagnos SKA tyda på stort barn) att han var liten. Finns dock inget som tyder på ngn tillväxthämning egentligen, min moderkaka var fin och har haft bra flöden och så, och han var liten när han kom och lite lågt blodsocker (pga mitt metaformin) men han var otroligt pigg, stark och envis haha (som mamma) Var det inte så att dina barn har fötts små? Känns lite som det kan vara så bara för mig också då även personalen här på neo och så sa att han var en väldigt pigg kille och inte verkade medtagen alls, och att tillväxthämmade barn brukar vara det. Men jag vet inte man funderar ju eftersom han föddes bf +2

När gjordes senaste TUL och vad mättes han till då? Undrar hur exakta TUL är, nojjar att min blir stor då den mättes till 3,8 kg i onsdags nämligen...bf+1 idag....
  • Nykär15
    LinaM skrev 2017-12-10 11:49:15 följande:

Sonen föddes 171208, var beräknad 171223 och skulle gjort ett planerat kejsarsnitt 171212. Men han hade bråttom så det blev ett akut kejsarsnitt i fredags 171208. Jag hade haft värkar i 2 dagar som de försökte minska men det ökade istället. Så nu är vi BB och ska få åka hem i morhon!

Stort grattis!!!
    princess77 skrev 2017-12-10 13:29:34 följande:

Nu är hon här! På BF -3. 3835 gram och 53 lång.

Vattnet gick vid 02.00,vid 03.30 var vi inne på förlossningen och 04.42 är hon född.

Vi får stanna en natt pga att hon hade lite tufft med andningen i början så dom vill ta infektionsprover på henne,annars är hon helt perfekt Så stolt över mig själv denna gången som fixade det trots att det gick så fort. Herregud va ont det gör men det är så otroligt häftigt! Grattis till den nyfödda pojken i tråden också <3

Åhh vad mycket bebisar det kommer nu! Grattis!!
  • Nykär15
    belletristik skrev 2017-12-10 07:51:05 följande:

fick också ut min bebis till världen igår. 20.30 föddes han äntligen efter en sömnlös natt med regelbundna förvärkar från kl 02..!

var så trött!!!

kom in vid 6.30, fick träffa första läkaren vid 10, var då 4cm öppen. sen var det rätt långsamt resten av vägen. hade så bra stöd av barnmorskan <3. och vid krystskedet en jättebra läkare också. sambon var en superhjälte hela dagen. pfui! vilken resa det var. men de stressade mig aldrig fast det tog tud. så skönt. 3475g 49 cm. utan förnamn än så länge :)

Grattis!!!
  • Nykär15
    Treasures skrev 2017-12-10 19:13:56 följande:

Hoppsan! Valde visst fel bild där men då kan ni ju få se så fint lillan fick av en kompis som sytt nu i helgen

Käkat en idag jag med :) v 40+0 och vill träffa vårt underverk NUUUU!
  • Nykär15

Vart på förlossningen med relativt täta men oregelbundna värkar inatt och sen från 6-12 på patienthotellet där vi försökt sova lite. Var på kontroll igen på förlossningen vid 13.15 och det beslutades igångsättning (BF+2) pirrigt som tusan! Fick första dosen 15.00 och andra 16.45, börjat få liiite mer tryck i värkarna. Men gissar det blir bebis först inatt, men vi får se :)

Glad det blir lite kontrollerade former och att jag hinner med lite istället för att ha kaos hemma och stress in, så att hjälpa igång det mer passar mig bra.

• Nykär15
    vasg skrev 2017-12-10 21:22:33 följande:

Jag har inte skrivit här så mycket, havandeskapsförgiftningen jag fick, alla mvc-kontroller och akutbesök på sjukhuset tog ut sin rätt och tillslut orkade jag inte mer. När blodtrycket inte gick ner trots att man satte mig på blodtryckssänkande så beslutades igångsättning. Den 9/12 tittade en dotter (VI HADE RÄTT, alla andra hade fel, haha) ut på 2805g och 48cm i vecka 37+6. Vi är förälskade och lär känna vår nya familjemedlem på BB. Imorgon får vi se om vi får åka hem<3

Stort grattis!!
  • Nykär15

Värkarna startade ordentligt vid 21.00.

22.40 började de lägga EDA, 22.50 gick vattnet när läkaren var klar och på 10 minuter fick vi en så efterlängtad son som är född 23.00. Så EDA:n hann inte göra nytta. Trött och lycklig <3 3510 gram och 51 cm lång

• Nykär15
    Treasures skrev 2017-12-13 09:40:06 följande:

Lite frågor till er som redan fått era guldklimpar....

Hur kändes det när ni ringde till förlissningen och hur var det när ni bestämde er för att åka in? Hur täta/långa/intensiva var värkarna? Hade vattnet gått? Slempropp?

Jag har med båda mina barn åkt in för tidigt och blivit hemskickad mwn kan inte exakt minnas hur det sen kändes när vi åkte in på riktigt. Vill inte göra så nu med utan vill va hemma så länge det bara går. Tar inte mer än 15 min att åka. Har sen jag klav upp strax efter fem i morse haft ganska långvariga (45 - 60 min) värkar som trycker på ordentligt, får stanna upp och fokusera på andningen, men inte oftare än ca var 8-10 min. Ingen slempropp el blödning har ännu synts till.

Var väldigt osäker på värkarna denna gång men ringde för att rådgöra. Pga snökaos och tidigare snabbt öppningsförlopp tyckte de vi skulle komma. De körde ctg ett par timmar men inget ökade, de ville vi stannade på patienthotellet då vi bor en timme ifrån. Dagen efter fick vi kontroll 13.15 och då föreslog de att sätta igång det eftersom jag ändå var på plats och min oro över att vi inte skulle hinna in om det börjar hemma, skulle ändå inte få gå över längre än till lördag pga min ålder så de tyckte nog det var onödigt chansa, ingen bm vill ha på sitt samvete att ha skickat hem en lurig omföderska som min bm sa när jag pratade med henne i måndags.

För mig var igångsättning det bästa som kunde hända, kände mig lugn av att vara på plats och kunna fokusera på det som hände utan oro om när vi skulle åka in, ev föda i bilen osv. Nu kom värkarna igång vid 21 som påbörjade att jag öppnade mig, vid 22.30 var jag öppen 4 cm, vattnet gick 22.50 och han är född 23.00

Hans hjärtljud gick ner och de fick klippa navelsträngen och rusa med han till akutrum direkt när han kom ut...tanken på om det hänt hemma eller i bilen gör mig skräckslagen!

Så för mig var detta absolut det bästa och jag är jättenöjd med förlossningen.

Jag tycker det är bättre ringa och åka in för tidigt för en koll och ev behöva åka hem, än att riskera att åka in försent.
  • Nykär15
    clarabjorklund skrev 2017-12-13 11:00:58 följande:

Någon annan som också har en bebis som ligger högt och rörligt såhär sent i graviditeten? Jag går in i vecka 39 på fredag. Känns som att det kommer gå över hur länge som helst eftersom hon ligger som hon gör.... *suck*

Min låg högt ända fram till nån timme innan han föddes, vanligt som omföderska. Han är född 40+1
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL