Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Estor skrev 2017-10-12 17:47:16 följande:

Så blev jag inlagd på förlossningen. Trodde ja skulle få höra att allt var normalt (nojig förstföderska). Men nej. Jag har redan börjat öppna mig, var stängd i går.

Så gör ligger jag nu. Har fått två sprutor en för att stoppa upp och en för bebisens lungor. Mensvärken vill inte ge med sig.

Snälla bebis stanna några veckor till!!

Men oj! Vilken vecka är du nu? Hoppas verkligen det hår att stoppa <3
  • Nykär15
    belletristik skrev 2017-10-14 15:50:39 följande:

hoppas på det! är beräknad till 11:e men tar gärna en vecka innan. pappan till barnet fyller år 2:e dec och har bestämt att lillen ska komma då, så att han aldrig glömmer bort hens födelsedag:P

Min fyller år 28/11 och vill gärna med ha på sin dag..vi får se, är ju beräknad 9/12
  • Nykär15

Har rätt mycket sammandragningar, men beror på att jag har i överkant med fostervatten. Nån enstaka gör mer ont än andra, har ca 10-15/dag. Men de oroar mig inte, haft så i varje graviditet.

• Nykär15
    princess77 skrev 2017-10-19 16:55:30 följande:

Jag skall på Tul på tisdag och sen tillbaka till BM den 1 nov. Om hon fortfarande ligger i säte vill dom diskutera vändningsförsök och eventuellt snitt Jag vill verkligen föda vanligt,kanske låter konstig men jag har sett fram emot det...

Låter rätt tidigt som de planerar för det, vändningsförsök brukar göras i v 37 (36+)

Hoppas hon vänder sig eller går vända, kände mig väldigt besviken när min första blev med snitt...men födde mitt andra barn vaginalt istället. Så förstår dina känslor!
  • Nykär15
    mrshudson75 skrev 2017-10-23 05:17:16 följande:

Här ligger jag vaken sen kl 3 typ med bökande bebis. Men, hon har vänt sig! :) En tydlig rumpa nu o hårda fötter i revbenen

Gud sån lättnad, även om hon säkert kan vända sig tillbaka i säte ha ha.

Nu får jag försöka sova en stund innan kl ringer o alla ska väckas <3

Åh vad skönt att hon vänt sig! Hoppas hon stannar där :)
  • Nykär15

Idag ska jag träffa en läkare...var hos sjukgymnast förra veckan och hon tyckte jag skulle bli sjukskriven, så hoppas få nån hjälp av läkaren idag...sist jag var gravid tyckte läkaren bara att graviditet är ingen sjukdom, sånt får du ta...så jag tog semester 5 veckor semester och sen 2 veckor fl-ledigt...men vägrar offra min semester på att ligga hemma och ha ont, så kommer försöka slåss lite mer denna gången. Är helt slut på em när jag kommer hem, ont och trött och börjar nästan gråta av att vända mig i sängen eller orka allt jag behöver göra hemma med barnen osv....känner mig usel som bara orkar med soffan efter middagen, helst före middagen med.Utöver det har jag dragits med förkylning i tre veckor nu, den började liksom om i lördags och hostan from hell gör att jag inte sover på nätterna....håll tummarna för mig. Vecka 33+2 idag så ett tag kvar men tiden flyger ändå iväg just nu så känns samtidigt väldigt snart. 

• Nykär15
    Treasures skrev 2017-10-24 13:05:15 följande:

Känner igen det du skriver då jag mådde så för några veckor sedan. Tog upp det med min BM som absolut tyckte att jag skulle prata med en läkare om halvtidssjukskrivning. Fick en telefontid med läkaren några dagar senare och det var inga som helst problem att få ett sjukintyg. Sen ska ju försäkringskassan godkänna det med. Nu jobbar jag förmiddagar 7:30-11:30. Åker sedan hem och vilar fram till ca 15 då jag går och hämtar tjejerna på fritids och förskola.Orkar hålla koncentrationen uppe på jobbet och sen samla ny energi till att orka med barnen och det som ska göras här hemma. Vissa dagar somnar jag en stund, andra vilar jag bara. Hoppas detta ska fortsätta kännas lika bra så jag kan jobba november ut som planerat.

Hoppas du får/fått träffa en mer förstående läkare denna gång som vill sjukskriva dig.

Det gick bra hos läkaren! Jobbar 8-12 nu, började idag och det känns fantastiskt skönt!
    princess77 skrev 2017-10-24 17:01:50 följande:

Nu har vi varit på TUL Allt såg bra ut,normalt flöde,bra med fostervatten. Bebisen är beräknad att väga 2156 gram just nu vilket är 1,7% över kurvan. Helt normalt

Däremot fick inga fina bilder,hon ligger på snedden med huvudet uppåt forfarande och inåt med händerna framför ansiktet.

Inte kunde man se könet heller så vi får hålla tummarna att dom såg rätt på UL i vecka 20.

Glad och tacksam över att allt såg bra ut,nu håller vi tummarna bara att hon vänder på sig annars blir det vändningsförsök i vecka 36-37.

Vad skönt att allt såg bra ut!!
    mrshudson75 skrev 2017-10-24 17:09:39 följande:

Hur har det gått? Så klart du ska bli sjukskriven, det är ju inte klokt att vissa läkare tycker man ska gå med svåra krämpr o besvär bara för att det är normat under grav. :( Förkylningen går nog över om du får vara hemma o vila. Kram

Ja nu får jag vara hemma och jag hoppas det gör dusen på min sega förkylning! Kram
  • Nykär15

Vilka fina magar ni har! <3

Jag har haft riktigt mycket sammandragningar, nån enstaka gör mer ont. Vecka 33+4 nu, men de oroar mig inte. Min livmoder börjar träna tidigt :) vart så med de andra två med. Med sonen hade jag riktigt onda förvärkar sista tre veckorna. Nu jobbar jag 50% och kände redan igår att jag hade färre nu när jag kan vila mer, sov hela em :)

Här är min bula igår :)

• Nykär15
    princess77 skrev 2017-10-26 10:43:29 följande:

Så fin! Ja herregud,nu kan bebisarna komma när som helst känns det som. Har börjat fundera lite på förlossningen och det känns både läskigt och spännade

Känner så med, men ändå mer redo för förlossning nu än för några veckor sen. Det är ju stort så är ju skräckblandad förtjusning på nåt sätt, men man vet ju att man får se sitt lilla mirakel när man går igenom det <3 vilket gör att det känns lättare :)
  • Nykär15
    Decembertvillingar skrev 2017-10-27 07:33:17 följande:

Hoppas allt är bra med resten av er och att bebisarna växer på!

Mina "decembertvillingar" har nu anlänt och vi är överlyckliga och tokkära! De bestämde sig för att komma ut i vecka 34+3 den 24/10.

Storasyster vägde 1800g och var 41cm lång och lillasyster vägde 2300g och var 45cm lång, två jättepigga tjejer som är väldigt nyfikna på livet och tycker om mat. Kolsvart hår, galet söta och identiska förutom på vikten.

Resan började med att jag fick högt blodtryck, med diabetes typ 1 och tvillinggraviditet blev jag inlagd för havandeskapsförgiftning i Uppsala på akademiska sjukhuset där vi tillhör. Hade inga andra känningar. På natten gick vattnet ändå, chock kan jag meddela. Ackis hade fullt på neo så vi blev transporterade i ambulans till Eskilstuna, långt hemifrån.

Ett dygn senare var dem ute och allt gick bra!

Nu ska vi se till att växa på oss innan vi får åka hem hela familjen.

Lycka till ni andra <3

Åhhh stort grattis!! Vad skönt att allt gick bra och att de är så pigga! Hur länge väntas ni få stanna kvar? Kram!
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL