Treasures skrev 2017-10-24 13:05:15 följande:
Känner igen det du skriver då jag mådde så för några veckor sedan. Tog upp det med min BM som absolut tyckte att jag skulle prata med en läkare om halvtidssjukskrivning. Fick en telefontid med läkaren några dagar senare och det var inga som helst problem att få ett sjukintyg. Sen ska ju försäkringskassan godkänna det med. Nu jobbar jag förmiddagar 7:30-11:30. Åker sedan hem och vilar fram till ca 15 då jag går och hämtar tjejerna på fritids och förskola.Orkar hålla koncentrationen uppe på jobbet och sen samla ny energi till att orka med barnen och det som ska göras här hemma. Vissa dagar somnar jag en stund, andra vilar jag bara. Hoppas detta ska fortsätta kännas lika bra så jag kan jobba november ut som planerat.
Hoppas du får/fått träffa en mer förstående läkare denna gång som vill sjukskriva dig.
Det gick bra hos läkaren! Jobbar 8-12 nu, började idag och det känns fantastiskt skönt!
princess77 skrev 2017-10-24 17:01:50 följande:
Nu har vi varit på TUL Allt såg bra ut,normalt flöde,bra med fostervatten. Bebisen är beräknad att väga 2156 gram just nu vilket är 1,7% över kurvan. Helt normalt
Däremot fick inga fina bilder,hon ligger på snedden med huvudet uppåt forfarande och inåt med händerna framför ansiktet.
Inte kunde man se könet heller så vi får hålla tummarna att dom såg rätt på UL i vecka 20.
Glad och tacksam över att allt såg bra ut,nu håller vi tummarna bara att hon vänder på sig annars blir det vändningsförsök i vecka 36-37.
Vad skönt att allt såg bra ut!!
mrshudson75 skrev 2017-10-24 17:09:39 följande:
Hur har det gått? Så klart du ska bli sjukskriven, det är ju inte klokt att vissa läkare tycker man ska gå med svåra krämpr o besvär bara för att det är normat under grav. :( Förkylningen går nog över om du får vara hemma o vila. Kram
Ja nu får jag vara hemma och jag hoppas det gör dusen på min sega förkylning! Kram