Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

mrshudson75 skrev 2017-12-05 21:06:49 följande:

Ha ha, här ligger jag hemma i sängen med samma onda sammandragningar :P

Var inne i dag o de vill sätta igång mig. Jag känner mig lite tveksam så vi kompromisssde. Om inget har hänt på torsdag får de sätta igång genom att ta hinnorna.

Jag har ju tydligen för mycket vatten o det ligger som en ficka framför huvudet, vilket antagligen gör att det inte sätter fart ordentligt.

Hur går det för dig?:)Jag förstår precis hur du känner ha ha, 14 dagar över idag :PMen då är ju ngt på g ju :)

Ja, den där månen var ju riktigt mesig :D

Allt såg bra ut hos bm idag, hon öppnade upp tappen en del, men kunde inte göra full hinnsvepning då bebisen inte är tillräckligt långt ner eller är fixerad.

Ska på koll vid BF på förlossningen då det ingår i deras rutin om man är över 40 år, men de har glömt ge mig en tid. Hon ringde för en stund sen och sa vi ska dit för kontroll och ul idag 15.30, så det var ju bra.

Haft några riktigt onda förvärkar, men känner att smärtan inte är på rätt ställe för att göra nytta, så bara vänta...hoppas retandet av tappen ska kicka igång nåt iaf.

Skönt ni kunde kompromissa lite så att du ev slipper en igångsättning.
  • Nykär15
    mrshudson75 skrev 2017-12-06 13:16:27 följande:

Så skönt du får komma redan idag :) Låter ju ändå som ngt händer nu med starkare förvärkar. Kommer du få tid för ev ingsättning idag?

Har starka värkar nu exakt var tionde minut dygnet runt, öppen 3 cm, mjuk o bebis fixerad. Läkaren tyckte dock det kändes som en tjock ficka m vatten framför huvudet, antagligen blir det inget direkt tryck på livmoderhalsen, därför som inget mer händer, men räknas som en lååång latensfas ha ha. Så får bli bra att ta hål på hinnorna i morgon. Bara jag slipper massa spring i rummet bara för att det är en igångsättning :P

Ja vi får se, vet inte om de planerar in när igångsättningen ev blir redan idag, men gissar de bokar en uppföljningstid iaf.

Skönt att du har värkar iaf, hoppas det blir bra i morgon iaf och att du får en fin förlossning <3
  • Nykär15

Vart på TUL nu, stor bebis... beräknad väga 3,8 kg idag, så söt på ultraljudet med tjocka kinder! Hon sa att bm får ringa på tisdag om plan för igångsättning, men hon trodde jag föder innan dess. Hon gjorde en brutal hinnsvepning till, nu var jag öppen 2 cm men tappen var fortfarande ca 2 cm lång så den ska ju utplånas, men var väldigt mjuk.

Nu blev jag alldeles nervös!

• Nykär15
    Jsv17 skrev 2017-12-07 00:33:42 följande:

Känns ju som det kan vara nära då Heja Bebis!

Jag blev också helt nervös idag när jag insåg att det faktiskt ska komma en bebis. Så har färdigställt allt och äntligen packat färdigt den där BB-väskan... inte packad fören bf-1, jag är modig jag haha Ordnat skötborden och bäddat hans spjälsäng och pysslat så nu så, nu är han välkommen när som helst!

Hoppas det är ganska nära iaf! Men idag känner jag inget längre efter hinnsvepningarna, men ska försöka vara lite mer aktiv idag och hoppas det ska hjälpa till :)

Allt är klart hemma och väskor + babyskyddet ligger i bilen.
  • Nykär15
    mrshudson75 skrev 2017-12-07 11:16:58 följande:

Ligger här med en liten perfekt marsipangris. Det satte igång spontant sent igårkväll o hon föddes vid 2.16.

4550 g o 52 lång.

Helt underbar förlossning! Hade ärligt inte särskilt ont o väldigt glest mellan värkarna. Tills de djävulska krystvärkarna drog i o hinnorna inte ville gå o hon låg vädigt högt. :P

Men sen kom 4,5 kg perfektion o lycka :) o en gigantiskt moderkaka på över 900 g. Så hon har haft det väldigt bra därinne, ingen brådska ut.:D

Kram allihopa <3

Åhhh grattis till en superfin tjej!!! <3 Skönt det drog igång!
  • Nykär15
    Jsv17 skrev 2017-12-07 13:12:12 följande:

Nu är det rejält med slempropp, ev. Teckenblödnkng eller nåt. För den är inte så slemmig, ringde förlossningen som tyckte det lät dom slempropp (roströd blod med lite klumpar) , skulle ringa igen om jag fick en riklig "färsk" blödning, och hur avgör man det liksom? :-/ Men bebis rör på sig och jag mår bra så är nog slemproppen, inga värkar än men lite molvärk i ländryggen och mensvärk känsla. Så något håller nog kroppen på med iaf Heja bebis! Nu växer hoppet för bebis till helgen, vi får se men Lucia känns ju mer och mer rimligt iaf

Så spännande nu att jag knappt vet vart jag ska ta vägen! Städar, pyntar gran och pysslar för att hålla mig sysselsatt och det går bra hitills

Här lossar slemproppen med! Aldrig sett nån med två andra barnen, men detta är garanterat slempropp, extremt segt och har kommit delar under hela dagen. Hoppas något sätter igång snart!
  • Nykär15
    jesspett skrev 2017-12-07 22:53:15 följande:

Grattis till alla bebisar som kommit!

Ja, den där månen var ju inte mycket att hänga i julgranen ;) Hade starka förhoppningar då min mor och syster bodde hos oss i helgen och jag är mycket lugnare att lämna barnen med dem när vi åker in men men. Vad ska man göra. Svärföräldrarna får väl funka även om barnen inte känns lika trygga med dem!

Har bf den 14 men har (dumt nog) varit inställd på att han kommer tidigare, börjar tvivla nu dock. Inga förkänningar whatsoever. Fast det hade jag inte när tvåan kom heller! Hoppas varje kväll när man går och lägger sig och så vaknar man varje morgon lika modstulen ;)

Känner igen känslan när man vaknar...BF i morgon men enligt min sista mens + äl som jag hade koll på så är det först på onsdag.

Slemproppen lossar ju vit för bit och fick hinnsvepning i förrgår, så hoppas inte det är allt för avlägset...men nu kan jag likaväl vänta till iaf söndag, sen åker stora barnen till sin pappa och det blir lugnare för oss att komma iväg då när det väl är dags, så tar gärna en ledig helg till ihop med dem.
  • Nykär15
    Jennys Bageri skrev 2017-12-08 10:30:12 följande:

Nu är det vår tur, värkarna drog igång 7 i morse. Vi sitter i bilen och är på väg till Sundsvall. : )

Åh spännande!!
  • Nykär15
    Jennys Bageri skrev 2017-12-08 16:04:03 följande:

Ja vad säger man,, ca 12.20 föddes en lite son , oj så fel man kan ha. Jag som gissade på en flicka. Vikt 2606g på vågen och så fin.. Det tog 5 timmar lite drygt, snabbaste gången för mig. Mår så himla mycket bättre nu än efter förra förlossningen, otroligt vad olika det kan vara från gång till gång. :)

Åhh stort grattis!!! En sån liten kille <3
  • Nykär15
    Mia86a skrev 2017-12-08 19:41:35 följande:

Haha ja vi får se. Jag har ju gått över tiden 10 dagar nu så börjar känna mig lite desperat. :) Har inga känningar än, men skulle sååå gärna få vår bebis nu i helgen. Enligt mina beräkningar, utifrån senaste mens, var BF redan 17 november då trodde absolut inte jag skulle gå över datumet som fastställdes vid RUL (28 nov) men det är så lite man vet...

Är du inte stressad att gå över så långt när er BF inte stämmer med din uträkning? Med tanke på överburenhet, har de extra koll med tillväxt-ul?

Min första fick jag med BF 10 dgr senare än min uträkning och jag var livrädd, då fick man även gå över 3 veckor här vilket hade gjort att hon låg över en månad över tid om det inte hade satt igång.

Nu blev det inte så, det startade på den BF jag hade räknat ut, men det kändes olustigt innan jag visste det.

Är på BF idag och nu hoppas jag på Lucia, är dagen jag räknade fram så det hade ju vart mysigt.
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL