Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

laetitia81 skrev 2017-08-17 17:54:54 följande:

Jag gjorde det 2010 när det fortfarande fanns i Gbg ( går inte att göra nu vad jag vet) tycker det var värt pengarna. Man ser ju läskigt tydligt tom barnets ansiktsdrag, det är annorlunda jämfört med vanligt UL.

Jo Carlanderska har :)
  • Nykär15
    Gurkan25 skrev 2017-08-18 23:23:15 följande:

Vad ska man klä bebisen när den ligger i vagnen? Känns jättesvårt. Köper man en overall som passar ibörjan kommer den säkert inte passa hela vinter-säsongen!

Vi kör på tunnare fleeceoverall, åkpåse. Köper en i stl 56 med övervikbar hand o fot och när den inte hår vika över så tar vi raggsocka och vantar till. Så den borde funka iaf 1-3 månader. Annars tjockare tröja, filt och åkpåse de mildare dagarna. Tjock overall på de små har jag aldrig haft.
  • Nykär15
    princess77 skrev 2017-08-19 10:42:00 följande:

Jag har köpt Pops windfleece overall där man kan vika över händer och fötter och sedan en varm åkpåse. Har köpt stl 56 och tänker också att den bör räcka 2-3 mån och sen kanske ytterligare en månad om man har varma sockar och vantar när den är för kort för att kunna vika över.

Vi har oftast bara riktigt kallt mellan jan-feb så det bör räcka.

Sen fyndade jag en gammelrosa Newbie finstickad overall att ha till våren på en lokal köp och sälj tråd

Har med en stickad i stl 68 som jag hoppas funkar till våren :)
  • Nykär15
    Normark skrev 2017-08-20 21:34:41 följande:
     Kollade där, fina kläder, men företaget har väldigt låga betyg och dåliga omdömen på olika rankingsidor. Törs nog inte köpa därifrån. 
    Jag gillar Next bättre, så fina kläder, bra kvalité, snabb leverans och allt har alltid funkat smidigt med dem. Glad
  • Nykär15
    Jsv17 skrev 2017-08-21 11:11:23 följande:
    Jag har turen att jobba precis bredvid en galleria som har Next butik, så har handlat en hel del därifrån mycket fina saker till väldigt bra priser
    Men åhh, drömmen ju! 
  • Nykär15

Jag går hem 24:11, två veckor före BF. Skulle jag bli dålig på slutet så får jag bli sjukskriven. Har kontorsjobb och kan jobba hemma då och då med.

• Nykär15
    AK78 skrev 2017-08-23 19:59:30 följande:

Instämmer! Det blir långtråkigt att bara gå hemma och vänta.. så mår jag bra vill jag också jobba så länge som möjligt!

Jag har just startat eget som jag ska jobba med under mammaledigheten tänkte jag, så jag får nog inte långtråkigt iaf, bara bra kunna bygga lite lager och fixa innan liten kommer <3
  • Nykär15
    laetitia81 skrev 2017-08-24 11:05:01 följande:

Får man fråga inom vilket område? Låter intressant.

Barnkläder och saker till barn :)
  • Nykär15
    _Lini skrev 2017-08-24 11:46:23 följande:

Nån som skickat in moderskapsintyg och fått sina lönepapper från FK?

Ska ej söka gravpenning men funderar på hur lång tid det kan ta :)

Jag skickade in mitt och fick papper efter två veckor så allt är klart nu. Kommer ta 3,5 dagar/vecka om det går ihop ekonomiskt...bara sökt för två månader så får vi se hur det känns. Hoppas dra in lite på min egna firma. Får ju ers från jobbet i 12 månader med. Vill vara hemma 1,5 år. Det är surt att det nu är 90 dagar som sambon inte kan ge bort då det passar bäst att jag är hemma...
    princess77 skrev 2017-08-24 14:30:25 följande:

Hur mycket känner ni era bebisar?

Måste ha en lugn tjej i magen,så lugn att jag blir nervös..

Känner henna varje dag men det är ställen hårda sparkar utan snarare små buffar på olika ställen och allmänt knölande när hon byter plats.

Pappan har bara lyckats känna 2-3 gånger..

Mer och mer nu, men vart rätt lite mot tidigare graviditet. Får vissa riktigt starka nu och är vecka 24+4

Sambon har känt 4-5 ggr bara, den slutar oftast när han kommer. Men i förrgår fick han en så hård spark att han blev rädd och undrade hur jag klarade av det...det kommer bli mycket mer o hårdare sa jag då, han är glad att det inte är han som är gravid, själv tycker jag det är mysigt :)
  • Nykär15
    Gizzaz skrev 2017-08-24 23:33:50 följande:

Hej hej är det någon som vet hur man ser kön? Är i vecka 23 nu och beräknad till 22 december en liten sladdis har en son som är född 95!

Grattis!

Ingen av bilderna visar ju könet tyvärr, det behöver vara mer underifrån. Frågade ni på RUL?
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL