Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Cutiemommy skrev 2017-07-11 15:13:40 följande:

Hur går det för er? Vilken vecka är ni i nu och är det någon som har RUL snart eller har haft? :)

Vecka 17+6 idag och har RUL på torsdag...smått nervöst nu! Vilken vecka är du?
  • Nykär15
    _Lini skrev 2017-07-11 17:47:29 följande:

Var på uppföljnings rul idag eftersom bm gissade läppspalt i fredags.

Blev väldigt bra omhändertagna av både bm och läkare med både 2d och 3d ultraljud som tog sig tid att gå igenom. Fanns ingen antydan till LKG idag och för att vara extra säkra får vi ett extra ultraljud i v25. :)

Men åh vad skönt! 
  • Nykär15

RUL idag och allt såg bra ut! Så lycklig och tacksam!!

Flyttad från 13/12 till 9/12.

• Nykär15
    Jsv17 skrev 2017-07-13 10:45:52 följande:
    Åh grattis! Jag har mitt på Måndag, både längtar och är nervös... men man måste ju tänka att allt ska gå bra. Jag vågade mig ändå på de första små bebiskläderna igår då det var 50% rea på POP tänkte att jag måste våga börja tänka positivt
    Ja man måste ju våga det nån gång! Vad mysigt! Vi ska fira med att gå och kika på vagnar idag Glad
  • Nykär15
    Jsv17 skrev 2017-07-13 10:53:10 följande:
    Åh vad kul! Ja sitter här och tittar på den lilla bodyn och koftan jag köpte, blir så verkligt på nåt sätt
    Ja så är det ju! Jag har sytt en massa smått under vårt 1,5 år vi försökt..så kläder finns det massor Glad
  • Nykär15
    mrshudson75 skrev 2017-07-13 12:03:36 följande:
    Åh så fin <3 Grattis!

Här man nere i Österrike m 30 gr varmt. Fötterna ser ut som svulla korvar ha ha. Fast försöker hålla igång o röra mig mycket o ta svalkande dopp. Nu börjar magen dock kännas av tycker jag. Tyngdpunkten börjar fytta sig så balansen blir lite konstig.

Annara mår jag oförskämt bra, peppar peppar.

Ingen foglossning än o sover bra tycker jag.

Hur är det med er andra?

Tack Hjärta väldigt skönt att ha varit där nu!

Jag mår riktigt bra, piggare, mår inte illa längre och kroppen mår än så länge bra! Hade foglossning tidigt sist men har sluppit det hittills. Känner mig bättre i kroppen än jag gjorde min förra graviditet, denna påminner mer om hur jag mådde den första. 

• Nykär15
    laetitia81 skrev 2017-07-13 14:14:47 följande:
    Då kanske du vet var man kan hitta bra mönster till babykläder? Har bara sytt damkläder innan så har ingen koll på babykläder.

Grattis till lyckat Rul <3
    Jag ritar mina egna mönster Glad men vet att många använder sig av Ottobre, tidning som går att köpa i affär eller beställa från deras hemsida. 
  • Nykär15
    Sjolund90 skrev 2017-07-07 22:13:12 följande:
    Tack! desamma hoppas dom sett fel. men som någon annan så är att finns duktiga läkare idag. men ändå man vill och hoppas ju så innan rul att dom små ska vara friska och när man då får ett bakslag så här bli man ju så ledsen :(
    laetitia81 skrev 2017-07-07 12:17:03 följande:

Va jobbigt för er, men det går säkert bra ändå. <3

Har inte haft några avvikelser som synts på UL med mina barn. Men med första sonen så såg dom på moderkakan vid förlossningen att navelsträngen inte satt fast i moderkakan utan i hinnorna ca 1 dm ifrån.. minns tydligt hur det såg ut. Och detta är rätt ovanligt precis som två navelkärl verlar vara, och det kan gå illa men behöver inte göra det heller. Men som jag fattat det får barnet lite mindre näring under hela graviditeten när det är såna här avvikelser på navelsträngen. Och min son vägde mycket mindre än mina andra barn när han föddes trots att han var fullgången och de andra fötts lite före bf. Han är 17 år idag och mår bra så det kan gå bra ändå. ????

Ja frågade bm om de förra gången om de betyde nått speciellt att de bara va 2 kärl , asså om de kunde göra så bebisen fick i sig mindre näring men hon så att de egentligen spelade inte så stor roll. är ju så olika på hur dom växer ändå tydligen. men så skönt att höra att de hade gått bra med eran son ändå :)Tack! ja men de känns så länge innan man få veta nått .. vill helst veta nu :/
    Hur har det gått för er? Har ni fått svar på fvp och göra nytt ul? Har tänkt på er Hjärta
  • Nykär15
    Sjolund90 skrev 2017-07-16 22:07:34 följande:

Vi gjorde provet i onsdags och de gick fint , klart fostervatten som är ett gott tecken iaf och ett ul som läkaren tyckte såg bra ut alla mått va fina , fick ett bra mått på näsbenet som dom i vårat hemlän va lite oroliga över. men fortfarande bara 2kärl i navelsträngen och bara 2st ben i lillfingret men de va inget han tyckte att man behövde oroa sig för . men de är ju ändå avvikelser som kan tyda på något annat. så nu väntar vi bara på svar som skulle ta ca 1 vecka. Hatar verkligen att vänta på nått sånt här viktigt. sen att dom skickar hem ett brev med svaret om de är bra och ringer om de visat något fel. så man hoppar ju till varje gång någon ringer nu och springer typ till brevlådan så fort posten kommer :/

Usch, det är tortyr att vänta :/ när vi gjorde NIPT så ringde de först oavsett resultat och efter detxskickades svaret per post. Tycker de alltid borde göra så, då blir det inte sån panik när det väl ringer. Håller tummarna att allt ser bra ut!
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL