Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
Fick 1:154 på kuben (1% risk på kromosom 21 avvikelse) Blev inbokad på NIPT den 7/6, har turen att region Skåne erbjuder nipt gratis från den 1/6 :) Så nu är det bara att vänta på svaret runt den 16 juni :)
Fick 1:154 på kuben (1% risk på kromosom 21 avvikelse) Blev inbokad på NIPT den 7/6, har turen att region Skåne erbjuder nipt gratis från den 1/6 :) Så nu är det bara att vänta på svaret runt den 16 juni :)
Kul! Vilken vecka är du i då? Jag är i v. 13+2 på fredag och hade helst gjort KUB tidigare men märkte inte förrän v. 8 att jag var gravid så allt blev så förskjuter.
Lider med er som mår så illa. För mig har det gett med sig nu, v 12+1 idag. Men har inte mått så illa att jag behövt kräkas el ta tabletter, lagomt och regelbundet matintag samt vila har räckt. Vid tidigare graviditeter har jag inte mått illa alls så att må lite kyvens nu ha varit en ny erfarenhet.
Pustar ut! Fina resultat på KUB och en pigg och sprattlig bebis som så här långt har allt på rätt plats. Flyttades fram två dagar så är då i v 12+4 idag med BF 10/12.
Även jag har gjort KUB idag och fick bra resultat. Lämnade även blod till nipt testet eftersom dom gör forskning på det just nu. Men känner egentligen inte att jag har något behov av testet med det resultatet på kub. men nåt som gör mig förbryllad är att jag blev framflyttad till 10 december så är i vecka 12+5 nu. Men jag vet när denna lilla blev till för så ofta går man inte gjort det med fyra barn hemma.. och då skulle den ha överlevt i sex dagar innan den träffade ägget? Men visst det kanske går.
Hade också kub igår.
Fick 1:20.000 på alla tre kromosomer :)
Är första barnet så det var helt underbart att få se!
Vi har inte tagit reda på kön tidigare. Med första så var jag övertygad om att det var en pojke, alla mina kompisar som fått barn innan hade fått pojkar så det var väl klart att vi med skulle få en pojke. Och så mådde jag ju så bra hela graviditeten. Blev riktigt förvånad då bebis va ute och hamnade med rumpan upp mot mig då hon va lite slö så de gnuggade lite på henne med en handduk och jag såg att det va en tjej. - Men! Det är ju en tjej! Sa jag till maken som svara -Va? Men vi har ju inga flicknamn... Med andra så var graviditeten så lik den första så där var jag rätt säker på att det var en till flicka, vilket var riktigt. Nu vill vi nog båda veta kön på RUL om det går att se. Hoppas såklart på en pojke men det kommer ju bli bra i vilket fall. Har ju inte mått lika bra denna gång så kanske.....Efter att ha sett bilderna om NUBB så tror jag dock att det kan va en tjej det här med då jag tittar på en av våra bilder från KUB ultraljudet. El vad säger ni?
belletristik!
Välkommen hit! 13+0 för mig idag och fick 10/12 som BF jag med efter KUB.
Gissar på flicka för dig med.
Skönt att allt såg bra ut idag pollis men håller med övriga om att det verlar jättekonstigt att inte alla erbjuds ultraljud i v 18-20. Bm som gjorde vårt kub ultraljud i v 13 sa att än kan man inte säkert bedömma hjärta och hjärna och för er del är väl det extra viktigt?
Vi berättade för barnen om bebisen i helgen, de blev så glada! Båda är bäldigt förtjust i bebisar och små barn. Sa att nu kan det väl få vara får hemlighet ett tag tills mammas mage blivit större. Den äldre har klarat det bra. Den yngre hade stått i hallen på förskolan imorse när bästisen kom och berättat att mamma har en bebis i magen. Fick ett sms av bästisens mamma sen som frågade om det va så el om det va vad hon önskade sig...haha! Så nu vet nog hela förskolan det iaf. Men, det var rätt väntat och nu är vi ju i v 15 och magen putar en hel del så då behöver ingen undra varför jag blivit lite rundare längre.
För min del är det egentligen inget som pekar på att det skulle vara något fel, är 26 år och inga sjukdomar i släkten. Har aldrig haft mf. Men det spelar ju ingen roll, man vill såklart att de ska kolla igenom hjärta och hjärna ändå, vilket hon inte kunde göra nu..
Haha, samma hände med mitt barn, plötsligt vet alla om det ;)