Inlägg från: Treasures |Visa alla inlägg
  • Treasures

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Grattis till lyckade KUB och NIPT-test!

Ni som får svar på blodproverna, hur har ni fått dem? Säger de så mkt utan att man gjort ultraljudet? Vi har tid för ultraljudet 5/6, måste bara hitta en barnvakt till tjejerna då det ju är en klämdag och vi tagit ledigt både från jobb/fritids/förskola redan innan vi visste om detta. Då borde jag vara i v 12+5 så jag hoppas det blir bra bilder.

Var på inskriving i måndags och det känns så bra att få gå till samma bm som vid förra graviditeten. Känns som att vi känner varann rätt bra redan. Fick ta cellprov då med istället för att komma tillbaka och göra det på den tiden jag är kallad till om en vecka.

Beklagar till er som hamnat hos dåliga barnmorskor. Jag hade en sån första graviditeten men bytte tyvärr inte. Hon var dock på semester och sjukskriven vid några av mina besök så då fuck jag träffa andra så till andra graviditeten bad jag att få komma till hon som jag gillade bäst.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~ Agnes 13-03-16 ~ ~
  • Treasures
    pollis skrev 2017-05-24 22:23:05 följande:

Är det bara för första barnet i denna tråden? Väntar andra bf 24 dec :)

Välkommen!

Nej vi är flera här som väntar syskon, för mig är det tredje barnet.
  • Treasures
    _Lini skrev 2017-05-24 23:01:01 följande:

Har fått svar på KUB via 1177s journaltjänster :) har ingen aning va de betyder riktigt än dock. Var svårt att googla referensvärden.

Ok då förstår jag. Blev nyfiken och googlade lite jag med. Det verkar ju vara kvoten mellan de båda värdena som är det viktiga. Men hur den ska va vet jag inte.
  • Treasures
    Pyretochmini skrev 2017-05-29 10:11:53 följande:

Inte skrivit här någonting men är inne och läser Jag har bf 18/12. Vi gjorde ett ultraljud i v. 9+1 och då såg allt bra ut. Idag ska jag iväg och ta prover inför kub, ultraljud nästa onsdag. Jag mår fortfarande väldigt illa och måste äta Lergigan comp för att stå ut, även om det faktiskt är bättre än i mina tidigare graviditeter. Många här som gjort sina kub redan?

Har två flickor här hemma som blir 9 och 7 i juli.. Vet inte riktigt hur jag ska tänka när jag ska berätta för dem. Eftersom jag varit sjukskriven för mitt illamående så hade det varit skönt om dom visste varför mamma kräks hela tiden. Funderar på att berätta efter kub och allt ser bra ut, men vill egentligen helst vänta till efter RUL. Hur tänker ni?

Vår plan är att berätta för tjejerna efter KUB som vi gör på fredag om allt ser bra ut. Men vi får väl se hur det känns då....vill att de ska höra det från oss och inte från nån klasskompis som kanske frågar då det börjar va svårt att dölja putmagen nu.

Tog min första magbild i morse och försökte få hålla in den lite....

• Treasures
    Nykär15 skrev 2017-05-29 14:44:12 följande:

Fick svar på NIPT precis och bebisen är FRISK!!!  Så otroligt lättad och lycklig att det inte går att beskriva med ord!! Nu kan jag nog börja njuta på riktigt och våga tro på att det nog faktiskt blir en liten kring Lucia  

Grattis! Vi ligger precis lika du och jag ser ja...har iofs inte fått det daterat med ultraljud än men enl vad jag själv tror. Är rätt nervös nu inför KUB på fredag, bokade om det idag då vi eg hade tid på måndag men då det är en klämdag å vi tagit ledigt så har vi ingen som kan va med barnen under tiden. Så plötsligt är det ju jättenära! Har inte gjort det med tjejerna då jag var 30 och 33 år då, men nu är jag 37 och får det ju via landstinget.
  • Treasures
    pollis skrev 2017-05-29 12:03:44 följande:

Blivit erbjuden ett jobb, tillvidaretjänst efter provanställning. En chans för mig som inte har rätt utbildning, hade aldrig fått ett sådant erbjudande om det inte var för att jag varit mkt där och hjälpt till/jobbat extra. Är i v 11, och det syns typ redan. Jag känner att jag vill vara ärlig och säga som det är, gör jag fel? Tror att de kommer vilja satsa på någon annan mer kvalificerad, det är trots allt lång upplärningstid och jag ska ju gå på ledighet i december.

Ta det! De kan inte diskriminera dig för att du är gravid och du kan ju jobba rätt länge till. Sen om du får en tillsvidareanställning så hsr du ju nåt att komma tillbaka till efter föräldraledigheten.
  • Treasures
    Nykär15 skrev 2017-05-29 19:55:03 följande:

Kul! Min beräkning stämde med VUL och det gör säkert din med. Skönt med kub nu snart, enklare njuta när man fått se den lilla.

Ja det ska bli jätteskönt. Jag har ju iofs tjuvkikat själv ett par ggr då jag jobbar med ultraljud av hjärta/kärl så jag har sett att det finns nån där med ett härta som slår och som växer och sprattlar omkring. Men jag kan ju inte mäta som de gör och säkert bedömma att allt ser bra ut. Med tjejerna gjorde vi tidiga VUL pga oro och med andra även smärta men denna gång har allt kännts bra än så länge så det har inte kännts nödvändigt.
  • Treasures
    Nykär15 skrev 2017-05-29 20:53:00 följande:

Det lugnar ju att se att någon lever, det är säkert bra ska du se!

Er ul-apparat var ju verkligen skarp bild på, undra varför inte bm har så bra maskiner? Är det olika styrka på dem?

Det är nog olika på olika mottagningar hur nya appatater de har osv. Den jag använde är bara 1 år gammal men har inget speciellt program för just foster utan jag valde ett annat bukprogram. Jag tror de har samma typ av apparat där vi kommer göra våra ultraljud men jag vet inte hur gamla de är. Men både 2009 och 2012 då vi gjorde rutinultraljuden på våra tjejer så fick vi jättefina bilder.
  • Treasures
    princess77 skrev 2017-05-30 09:07:29 följande:

Kub avklarat! Bebisen är frisk och vi fick bra siffror :)

Beräknad på lucia den 13 dec ,alltså 11+5 idag!

Så lättad och lycklig :)

Grattis! Va skönt för er.
  • Treasures
    laetitia81 skrev 2017-05-30 09:38:45 följande:

Grattis! längtar tills jag ska dit på fredag. Jag börjar bli för tjock för att dölja det så hade vart så skönt att få veta om allt är okej.

Samma här....fredag!
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL