Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

princess77 skrev 2017-11-22 21:14:59 följande:

Nån mer än jag som har ont i ligamenten? Precis under bysten gör det galet ont,gärna på natten när man skall försöka sova.

Dessutom har mina anklar svullnat upp rejält. Man känner verkligen trycket neråt nu

Längtar med skräckblandad förtjusning..

Har som du, mitt vänstra revben är fruktansvärt nattetid :/

16 dgr kvar, verkligen skräckblandad förtjusning !
  • Nykär15
    princess77 skrev 2017-11-25 15:15:56 följande:

BB väskan är packad och klar. Skall bara lägga i lite saker för mannen ifall han får sova över.

Jobbar mån-Tors och sen går jag på föräldraledighet! Har mycket förvärkar nu,säkert 10-15 stycken om dagen och både ryggmärken och mensvärken har börjar komma. Förhoppningsvis bara 18 dagar kvar nu!

Packningen är klar och ligger i bilen redan. Har ca 4-6 förvärkar/timme...hade så med sonen i 3 veckor så vet att det inte betyder nåt...

Försöker ist ha mycket sex och dricka hallonbladste ;)
  • Nykär15
    Jennys Bageri skrev 2017-11-26 22:25:32 följande:

Okey, det lät ju bra,, för det sista jag vill är ju att behöva betala en massa pengar för att jag måste sätta mig i en taxi. Jag har 1å en halv timmas bilresa!!

Ja då avvaktar jag nog lite med teet, men det låter spännande. Har ju 22 dagar kvar tror ja att det är så kanske testar jag det lite längre fram..Tack, ska kolla in vårdguiden. Bra tips!!Jag upplever att det är brottom att få ut moderkakan. Hade fått för mig att det skulle komma krystvärkar efter det att bebisen kommit ut, och det ska väl ske på ett naturligt sätt, då är det ju bra om man inte har för brottom kanske. Så att man ger kroppen en chans. Men det klämms och trycks på en gång på den stackars lilla magen kan jag tycka. Jag har iaf. upplevt det så. Men å andra sidan är väl inte min tidsuppfattning det bästa efter det att barnet kommit. Det är mycket möjligt att det tagit nån halvtimma och sen har dom börja hjälpa till lite. Sen avnavling har jag hört talas om och känns ju jätteviktigt. Läste att man ska vänta minst tre minuter iaf.(eller är det ännu längre?) och inte klippa navelsträngen på en gång!!Åh, skönt att få det gjort. ;) Ett stort lycka till, vad spännande!!

Där jag ska föda är det alltid sen avnavling om inget akut inträffar, det tar runt 15-30 min innan moderkakan börjar släppa, man får en andningspaus där man kan se och njuta av din bebis en stund <3

Viktigast är att det slutat pulsera i navelsträngen innan man klipper, svårt säga exakt hur lång tid det tar.
  • Nykär15
    laetitia81 skrev 2017-11-27 09:10:39 följande:

Jag har också försökt sätta mig in i detta med sen avnavling. Men det verkar vara lite olika vad dom räknar som det. Jag tycker det är så svårt att minnas navelsträngen och moderkakan mm från förlossningen för man bryr sig bara om barnet. Men vad jag minns klippte dom första barnet väldigt fort och nu sist vet jag att han satt kvar en bra stund. Ska man gå på tiden, hur många minuter eller försöka titta hur den ser ut?

Min slempropp började lossna nu på morgonen. jag ska sätta mig och läsa gamla anteckningar hur långt efter mina andra barn fötts. Tror det är max en vecka.

Åh spännande! Aldrig sett nån slempropp så räknar inte med det denna gången heller :) väl igenpluggat. Men vi kör färdknäpp och masserar bröstvårtor...
  • Nykär15
    SaraW8305 skrev 2017-11-27 19:05:35 följande:

8.20 i morse kom vår tös... 3500 gr å 50 cm lång.. Vi mår toppen å snittet känns minimalt.. Dock ä hungern bottenlös :)

Åhhh grattis!! Vad mysigt <3
  • Nykär15
    Jsv17 skrev 2017-11-27 20:37:26 följande:

Verkar som de flesta är färdig med detta, men inte jag... haha

Vad har ni packat till bebis i BB-väskan? Jag är färdig med mannen och mig själv men osäker på vad jag behöver till liten? Tänkte packa förberedd på 2-3 dagar på BB.

Tänkte kolla hur ni andra tänkt?

Vi är färdigpackade både till oss och bebis, har med tänkt 2-3 dgr då vi har rätt långt hem om vi saknar något.
  • Nykär15
    KajsaStina123 skrev 2017-11-29 09:22:39 följande:

Måste fråga om det är någon av er som vaccinerat sig mot influensan? Har inte haft en tanke på det och fick igår rådet att göra det, inte av bm dock. Blir fundersam på hur man ska tänka....Känns lite läskigt att göra det, samtidigt som man inte vill riskera att bli sjuk o smitta liten sen.

Jag vaccinerade mig 7/11 när vaccinet kom efter råd från bm. Gör det inte annars, men kändes säkrast nu
  • Nykär15
    Anonym (Anna) skrev 2017-11-28 22:32:01 följande:

Hej! Hade bf med mina tvillingar den 20/12 men de valde att titta ut redan den 23 november runt kl 10.40! Det blev 2 pojkar med namnen Karl BENJAMIN Fredrik och Andreas HJALMAR Ludvig.

De vägde 2530 gram respektive 2460 gram och var 45 samt 48 cm långa! Allt är bra och vi är hemma igen från BB! Stort grattis till alla andra som fått sina sötnosar och stort lycka till som har förlossningen kvar<3

Stort grattis till killarna!! Blev det snitt eller vanlig förlossning?
  • Nykär15
    mrshudson75 skrev 2017-11-29 14:38:04 följande:

Ha ha, slipper helst :)

Hemkommen fr sjukhuset. Dryga två cm öppen o lite mer efter en brutal hinnsvepning. Så lite hopp finns ju. Bebis som tidigare var 14 - var nu 10+ o beräknad vikt ca 4100. Fint med flöde o rörelser. Hade dock för mycket fostervatten så fick ligga på förlossningen med ctg för att kolla bebis. Hade verkligen sammandragningar hela tiden, men de drar ju liksom inte igång på riktigt.

Hemma nu o ska vila. Håll tummarna för att hinnsvepningen gör lite nytta :)

Håller tummarna!! Jobbigt gå på övertid och vänta :/
  • Nykär15
    Anonym (Anna) skrev 2017-11-29 19:58:20 följande:

Det blev en vanlig förlossning, väldigt skönt då jag gjort ett snitt innan(med första barnet för många år sedan!

Vad skönt! Min första kom med via snitt och andra vaginalt, hoppas på vaginalt denna gången med :)
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL