Jennys Bageri skrev 2017-11-26 22:25:32 följande:
Okey, det lät ju bra,, för det sista jag vill är ju att behöva betala en massa pengar för att jag måste sätta mig i en taxi. Jag har 1å en halv timmas bilresa!!
Ja då avvaktar jag nog lite med teet, men det låter spännande. Har ju 22 dagar kvar tror ja att det är så kanske testar jag det lite längre fram..Tack, ska kolla in vårdguiden. Bra tips!!Jag upplever att det är brottom att få ut moderkakan. Hade fått för mig att det skulle komma krystvärkar efter det att bebisen kommit ut, och det ska väl ske på ett naturligt sätt, då är det ju bra om man inte har för brottom kanske. Så att man ger kroppen en chans. Men det klämms och trycks på en gång på den stackars lilla magen kan jag tycka. Jag har iaf. upplevt det så. Men å andra sidan är väl inte min tidsuppfattning det bästa efter det att barnet kommit. Det är mycket möjligt att det tagit nån halvtimma och sen har dom börja hjälpa till lite. Sen avnavling har jag hört talas om och känns ju jätteviktigt. Läste att man ska vänta minst tre minuter iaf.(eller är det ännu längre?) och inte klippa navelsträngen på en gång!!Åh, skönt att få det gjort. ;) Ett stort lycka till, vad spännande!!
Där jag ska föda är det alltid sen avnavling om inget akut inträffar, det tar runt 15-30 min innan moderkakan börjar släppa, man får en andningspaus där man kan se och njuta av din bebis en stund <3
Viktigast är att det slutat pulsera i navelsträngen innan man klipper, svårt säga exakt hur lång tid det tar.