Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

SkogsstjärnN skrev 2017-11-07 18:52:42 följande:

Tack tjejer! Är installerad på förlossningen, fått rum så min man kan sova kvar. Han kommer när som hellst, han var ju såklart hemma med förkyld treåring. Tog ett tag få avlösning och skjuss då han inte har körkort.

Kortisonen gav lillebror en kick så det ser lite bättre ut nu. Blodflödet i mina kärl till livmodern är jättedåligt, navelsträngen dåligt men lite bättre efter sprutan och flödet i hans hjärna är bara lite påverkat. Så, ingen bebis idag. Mer kortison och vänta och se. Doktorn säger att moderkakan "håller på att ge upp" men att det kan bli bättre så jag får åka hem och komma hit mer eller mindre dagligen. Inte så sugen ha det ansvaret kan jag säga, då ligger jag hellre här. Eller blir förlöst. Tidsmässigt så vet jag att de är lungt för honom att födas nu så det känns som att åka hem skulle ge mig mer ångest än några veckor på neo.

Aja, han har sparkat mer sedan kortisonet. De där jäkla tårna i urinblåsan som jag svurit över känns så sköna just nu <3.

Skönt ni är installerade och förstår att du hellre blir kvar. Kortison hjälper upp ett tag vad hag förstått och sen kan det bli sämre igen, bättre du är där du kan känna dig trygg. En liten plutt <3
  • Nykär15
    Gurkan25 skrev 2017-11-08 22:50:00 följande:

Ni som fött flera barn, kom era barn innan eller efter bf? Känns ju lite tråkigt om man är taggad på bf-datumet och får vänta ytterligare 2 veckor! Hoppas ni alla mår bra därute!<3

Första kom 38+2 (flicka) och andra kom 39+6 (pojke) så blir spännande se när denna kommer :)

Får bara gå över en vecka iaf, så det är skönt!
  • Nykär15
    _Lini skrev 2017-11-09 14:40:34 följande:

Ni med emmaljunga vagn. Jag har köpt en nxt90f, måste man köra på emmaljungas egna regnskydd eller finns det andra som passar? Vad har ni valt? :)

Vi har ett från Brio, de flesta billigare funkar :)
  • Nykär15
    princess77 skrev 2017-11-10 19:32:40 följande:

Vi skall upp till Stockholm i helgen och för säkerhets skull har jag packat BB väskan. Vill inte riskera att stå 30 mil hemifrån utan något om det skulle hända nått.

Detta har jag packat,har jag glömt nåt???

2 ombyten till bebis

1 napp (ifall bebis vill ha)

Snuttefilt

Mjuk velourfilt+ snuttekanin

Amningsbh

Mjuka trosor X 2

Linne och munkjacka

2 par strumpor

Mina tofflor

Neccesär med deo,läppbalsam,schampo/duschkräm,tandborste,tandkräm,hårborste/hårband,linsvätska och min medicin.

Extra blöjor och bindor till mig.

En energidryck + 2 stora snickers

Lika bra vara förberedd :)

Mössa och pyjamas till bebisen är bra med, och ev overall till hemresa. Babyskyddet hade jag haft med oxå och laddare till telefonen.

Vi får blöjor/bindor på sjukhuset.
  • Nykär15
    Sjolund90 skrev 2017-11-10 20:31:42 följande:

Tips att sy eller köpa en "wrapfilt" till babyskyddet så slipp man böka på bebisen massa tjocka kläder ;) sydde en egen till sonen när han föddes i mars -15. va de bästa ja gjort. behövde aldrig ha tjocka kläder på han i stolen. utifallat du behöver sova där skulle ja tagit egen kudde med mig ;) och en kamera om man inte bara vill fota med mobilen.

Tänkt sy en sån ja!

Jag har packat grymt mycket mer än det jag tipsade om extra ;) jag har filmkamera med oxå och dator, tänkt för att se film om vi blir klar, planerar stanna 1-2 nätter, älskar BB-tiden <3

Jag har packat ett par mjukbyxor jag inte använder så ofta, linne, hoodie och mannen har packat liknande till sig.
  • Nykär15
    laetitia81 skrev 2017-11-11 16:38:44 följande:

Hmm, jag har haft sammandragningar var tredje till femte minut över en timme nu. När ska man börja oroa sig? Har ingen lust att föda än, är i v 36+0.

Så länge de är med oregelbunden tid mellan, de är olika långa och inte gör ont eller så länge de gör olika ont är det bara förvärkar, kan pågå i flera veckor. Jag har så hela dygnet men vet av erfarenhet att det bara är livmodern som tränar och inte betyder att det är nära :) hade så i många veckor med sonen.
  • Nykär15
    Sjolund90 skrev 2017-11-12 01:25:17 följande:

de gör du rätt i. är super enkelt att sy och är super användbart :) sydde så ja hade 2 st i olika storlekar faktiskt. sonen satt bra länge i sin stol så då sydde ja en större .

ja låg kvar i 3 dygn med han pågrund av att ja tappade över 3,1liter blod för att moderkakan ville inte komma ut själv så de blev op och mina tarmar stannade upp liksom fick en jäkla "träningsvärk" känsla i magen kunde knappt stå upp.. så ja va förberedd med extra allt när de va första barnet. men sen kunde sambon som inte fick stanna kvar hämta nytt varje dag om de va så när han kom.

så denna gång ha ja inga förväntningar på att få åka hem samma dag iaf :") men va rätt okej att va kvar ändå... men nu bli de lite annat när sonen är hemma och väntar på en. <3

Har ett eget företag inom sömnad så det ska nog gå bra :) kul sy nåt man inte gjort innan.

Hoppas kunna vara kvar ett par nätter på BB, tycker det är mysigt :)
  • Nykär15
    Sjolund90 skrev 2017-11-12 22:43:42 följande:

haha ja men då är de ju lugnt :) få börja sy och säljs då ;)

Ja vi får väl se :) orken är lite sådär nu när det närmar sig!
    Jsv17 skrev 2017-11-12 23:35:32 följande:

Jag funderar väldigt mycket på hur min förlossning ska starta kust nu, och OM den ska starta av sig själv

Kunde vara intressant att höra från er som har barn innan hur era förlossningar drog igång?

Första gick vattnet hemma vid 04 på natten, kom med akutsnitt 06.59 pga sätesbjudning.

Andra vaknade jag av en värk vid 3 på natten, han är född vaginalt 10.30

Så undrar verkligen hur det blir denna gången :) hoppas det startar med bara värkar, blir så intensivt när vattnet väl går för mig...
  • Nykär15
    mrshudson75 skrev 2017-11-15 09:45:03 följande:

Så skönt att flera små sätesbebisar verkar ha vänt sig nu! :)
    O härligt med fina ul.
    Här är bara sex dagar kvar, helt galet! Har ju haft sammandragningar så länge, men nu börjar det kännas som om de faktiskt öppnar upp.
    Har ju gått över tiden med alla, länge med,  men skulle vara så skönt att få föda några dagar tidigt denna sista gång. Känner mig fortfarande relativt lätt o rörlig. Kan vara utan de där extradagarna ha ha

För fösta ggn så känner jag faktiskt riktig längtan efter den här lilla, kan nästan känna hur hon ligger varm o nyfödd på bröstet o bökar, o den där villkorslösa kärleken eller beskyddarinstinkten som slår på.

Tycker ni inte hon får komma nu? :D

Åh vad nära!! Hoppas hon kikar ut riktigt snart! Så härlig målbild att ha henne bökandes på bröstet! 

Toklängtar här med, men har 24 dagar kvar idag så det kan ju dröja än....har duktigt med förvärkar men inga som gör nytta så bara att vänta. 

Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL