Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

mrshudson75 skrev 2017-11-16 10:58:18 följande:

:) Ja, nästan första gången som jag faktiskt kunnat känna den den där riktiga glädjen över att det blir en bebis. På riktigt :D Har känts så overkligt hela tiden, o så långt bort. Nu kom bebisbubblan verkligen över mig, känner att jag egentligen bara skulle vilja dra mig undan hela världen o föda. allt annat blir så sekundärt o ointressant :)

Dagarna kommer gå snabbt nu, 24 dagar är ju jättekort. 23 idag då. O nu blir det väl vaginalt vad? Spännade :) <3Jag har också gått o oroat mig, för ev snitt om hon ligger i säte, dumma barnmorskor o hur det ska gå med en bebis mitt i stöket här hemma :) Men just nu känner jag att jag är redo, nu är hon välkommen :)

Kommer också föda själv, maken är i thailand o kommer inte kunna komma hem förrän i månadsskiftet, o så länge tänker jag inte vänta på att få föda :P

Men det känns bra faktiskt, har fött tre själv då vi som du inte hade barnvakt. På något sätt har jag kunnat gå in i mig själv ännu mer då o faktiskt tycket jag att bm varit mer uppmärksam på mina önskemål o liksom arbetat med mig, än då mannen varit med, även om han är super på sitt sätt. :)

Ja nu blir det vaginalt om inget akut skulle hända, känns skönt och jag känner mig redo :) längtar så tokmycket, få känna den mjuka huden, doften, allting <3
    KajsaStina123 skrev 2017-11-16 08:56:53 följande:

Testar igen då jag skickade innan jag skrev . Jag har börjat må lite illa nu, är även dålig i magen, är i v36. Vet inte om det är pga att det närmar sig... hoppas iaf på det. Liten ligger m huvudet neråt och imorse kände jag att den fick hicka. Jag längtar så tills det startar. Vill få hålla vår nya lilla familhemedlem. Är det r 1a? Detta är vår 3.e. Den första kom 2 v efter bf och vår andra kom 2 v före bf. Så får se när denna bestämmer sig för att komma

Det är mitt tredje barn, sambons första. Ena är född 2 veckor före och andra dagen före BF.

Vecka 36+4 här
  • Nykär15

Jag har 21 dagar kvar, var inne på koll i förrgår då liten hade vart lite lugnare. Men allt var som det skulle tack o lov. Har mycket sammandragningar men haft det hela tiden, med sonen hade jag ordentliga förvärkar i tre veckor. Nedan ser ni min kurva för 30 min, nedersta är sammandragningarna jag fick under ctg-n. Tappen är relativt mjuk nu iaf. Hoppas på att liten vill komma lite före BF iaf.

• Nykär15

Nu har jag sytt ett babywrap :) håller på med en grå med eftersom vi inte vet könet :)

• Nykär15
    Jsv17 skrev 2017-11-18 17:10:15 följande:

Alltså du är sååå duktig!!! Va fin! Jag har ju köpt åkpåse till babyskyddet nu till vintern (då jag tänkte det är smidigt att kunna klicka i och ur honom bara när man typ handlar) sån där hade ju vart perfekt sen framemot våren, eller om man ska åka långt så det blir för varmt med åkpåse i bilen

Tack snälla!
    princess77 skrev 2017-11-18 17:17:07 följande:

Gud va fin! Syr du på beställning också? Har också köpt en åkpåse från Newbie att ha men denna är ju jättesmidig om man skall åka långt. Är det fleece båda på sidorna?

Syr på beställning med, kika min sida Dexxi Design på Facebook :)

Ingen fleece på denna, college på utsidan och jersey på insidan. men kan sy i fleece med om man vill det.
    vasg skrev 2017-11-18 17:20:00 följande:

Sydde också en babywrap! Det första jag sytt på 10 år :D

Jättefin!!
  • Nykär15
    Sjolund90 skrev 2017-11-18 23:40:52 följande:

Blev ju super båda färgerna :)

här är den ja sydde till sonen när han föddes 2015 som även lillasyster komma få utnyttja :)

Jättefin!! Smart ha nyföddinsatsen innanför, ska sätta min så med :)

Vi kommer använda babyskyddet mycket, klicka i det på chassit, använde det jättemycket med sonen, smidigt!
  • Nykär15
    Jilo skrev 2017-11-19 20:21:20 följande:

Igångsättning imorgon då :)

Får se om det blir något sova inatt...! :)

Åh vad spännande!! Snart får vi tråden full av bebisbilder!! <3
  • Nykär15
    towelino skrev 2017-11-20 15:41:43 följande:

Ni som besvärats av halsbränna, har ni några tips. Jag knaprar både novalucol och omeprazol, men har halsbränna ändå...

Skönt att det inte är så lång tid kvar!!

Min har precis startat här...gah! Hoppas bebis kikar ut snart! 37+1 nu...
  • Nykär15
    vasg skrev 2017-11-21 07:24:38 följande:

Jaa himla tur! Jaa nu kommer de hålla koll, oavsett vad som händer idag så blir det i alla fall tätare besök framöver, så det känns bra. Har redan fått en massa extra kontroller pga att blodtrycket svajjat så, men så högt som det var igår har det aldrig varit ..

Skönt de har koll! Hoppas liten kan få ligga kvar ett tag till och växa på sig lite <3
    mrshudson75 skrev 2017-11-21 07:24:03 följande:

Bf idag! :) Just nu lugnt i magen.

I förrgår natt så hade jag riktig onda värkar ungefär var 20e min. Var helt inställd på att det var på gång, men så somnade jag på soffan o på morgonen så var det bara de vanliga små retliga förvärkarna :/

På sätt o vis var det bra att träna lite, blev faktiskt helt överrumplad av smärtan o kände mig ganska ensam o liten i nattens mörker. Tänk att man glömmer hur det känns? Så nu laddar jag, tränar avslappning o fokusering.

Vill verkligen inte gå över massa dagar, känner mig redo nu :D

Åh nu är det ju iaf inte långt kvar! Skönt du laddar nu, det kommer gå bra!
    jesspett skrev 2017-11-20 20:02:21 följande:

Ett husmorsknep mot halsbränna är banan, hur det funkar vet jag dock inte!

Banan har funkat kass på mig tyvärr, men Gaviscon funkar jättebra och igår och inatt har jag iaf fått bort halsbrännan. Men ont överallt och känner mig trött och sliten...men lär få vänta ett tag till i detta tillstånd...vecka 37+2 nu
  • Nykär15
    Jilo skrev 2017-11-21 16:18:32 följande:

Tack alla <3

Blev igångsatt pga tidigare jobbiga förlossningar bl.a. Denna gång skulle det ske under mera kontrollerade former och det var det, gick väl hyfsat. Blev lite panikartat två gånger, en gång pga mig, en gång pga bebis. Är garanterat sista gången jag försöker mig på en förlossning!

Men, natten till idag fick vi en välskapt pojk <3

Eg. bf var på lördag.

Stort grattis till pojken!! <3 Hur stor var han?

Längtar nåt galet här med och hoppas det inte är allt för långt kvar...

Njut av er prins!
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL