• Cutiemommy

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Hej!

Nu startar jag en ny tråd för oss som är gravida med BF i december 2017 och väljer att följa varandras resa här på familjeliv då många har startat en FB grupp men vissa av oss kanske inte har FB.

Hoppas vi alla kan skriva lite varje dag om hur det går!

Då kör vi! När har ni ultraljud?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 14:49
    www.familjeliv.se/forum/thread/77781039-bfrul-for-traden-gravida-dec-17

• Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
  • Jsv17
    Mia86a skrev 2018-01-16 02:57:33 följande:

Haha ja, din bebbe är både lättare och kortare idag än vad min bjässe var vid födseln till och med. Faktum är att båda mina barn varit större. Fascinerande att olika människor får så olika stora barn, trodde aldrig jag skulle vara en av dem som föder barn och inte bebisar... haha :-P Hoppas på en mindre nästa gång så att ?bebistiden? blir längre.

Inte konstigt att man går runt med träningsvärk i armarna och att alla kläder i strl 56 sitter tight.

Vi börjar precis fylla ut storlek 50
    Leon 9-12-17
  • Jsv17
    laetitia81 skrev 2018-01-20 16:03:10 följande:

Min lilla är sju veckor nu, allt är bra med henne men hon har inte börjat le än alls. Jämfört med mina fyra andra känns det jätte sent, och ju fler dagar som går ju mer orolig blir jag. :-/ vad har ni andra för erfarenhet av detta?

Nu är han visserligen precis 6 veckor men jag var också orolig då han inte log alls, och inte tittade på oss särskilt mycket direkt heller. Det tog fart helt plötsligt i fredags och igår då flinade han upp sig ordentligt mot oss båda flera ggr. Han hittade en annan intensitet i sin gråt då också och nu kom det tårar när han blev ledsen, så det var som att det utvecklingsteget kickade in. Frågade min kompis mamma (som ör BVC sköterska) och hon sa vanligast nån gång mellan 6-8 veckor men vissa barn är lite senare med det där och hon oroar sig inte före de är 3 månader, om de inte börjat le då kan det varas dags att kolla upp. Så jag förstår hur det känns, men det kommer säkert, som hon sa till mig också, alla barn är individer vissa ler mest hela tiden, andra är lite mer sparsamma med sina leenden.
    Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
  • belletristik
    Jsv17 skrev 2018-01-21 07:35:16 följande:
    Nu är han visserligen precis 6 veckor men jag var också orolig då han inte log alls, och inte tittade på oss särskilt mycket direkt heller. Det tog fart helt plötsligt i fredags och igår då flinade han upp sig ordentligt mot oss båda flera ggr. Han hittade en annan intensitet i sin gråt då också och nu kom det tårar när han blev ledsen, så det var som att det utvecklingsteget kickade in. Frågade min kompis mamma (som ör BVC sköterska) och hon sa vanligast nån gång mellan 6-8 veckor men vissa barn är lite senare med det där och hon oroar sig inte före de är 3 månader, om de inte börjat le då kan det varas dags att kolla upp. Så jag förstår hur det känns, men det kommer säkert, som hon sa till mig också, alla barn är individer vissa ler mest hela tiden, andra är lite mer sparsamma med sina leenden.
    min ler knappt heller, mest bara när han drömmer. men har tolkat det som att hans personlighet är rätt svårflörtad... han ser nästan alltid sur/skeptisk ut :) (hans pappa är likadan XD)

vi har fortfarande besvär av gaser. masserar magen med särskild olja, ger lite anis-te, har tagit bort vitaminerna, låter honom ha tryck på magen så ofta som möjligt, vevar med benen men ändå är det trögt. nån som har erfarenhet av magdroppar som underlättar för gaserna att passera igenom systemet?
    nåt särskilt man kan göra när hen äter för att minska luft?? 
  • Familia
    belletristik skrev 2018-01-21 19:26:35 följande:
    min ler knappt heller, mest bara när han drömmer. men har tolkat det som att hans personlighet är rätt svårflörtad... han ser nästan alltid sur/skeptisk ut :) (hans pappa är likadan XD)

vi har fortfarande besvär av gaser. masserar magen med särskild olja, ger lite anis-te, har tagit bort vitaminerna, låter honom ha tryck på magen så ofta som möjligt, vevar med benen men ändå är det trögt. nån som har erfarenhet av magdroppar som underlättar för gaserna att passera igenom systemet?
    De enda droppar som fungerar är några vi köper i USA som heter Little Remedies gas relief drops.
    Det är rena mirakeldroppar mot magknip och kolik.
    Dock svåra att få tag på här och kan inte skickas via post. Men vet du någon som ska till USA kan de ju köpa med. Säljs på Wallmart och apotek.
  • Treasures
    belletristik skrev 2018-01-21 19:26:35 följande:

Vi började ge Linn Minifom förra helgen och fick en helt ny bebis. Märkte skillnad på en gång och hon har inte panikskrikigt nåt som det kunde va innan ffa på kvällar och nätter. I helgen har hon dock varit lite snurrig och vi misstänker att det beror på att jag åt tacos med färsk chili både fredag och lördag. Har du provat utesluta sånt som man själv blir färdig av? Lök, bönor, stark mat....?
    ~ ~1:an 09-11-01 ~ ~ 2:an 13-03-16 ~ ~ 3:an 17-12-14
  • Treasures
    laetitia81 skrev 2018-01-20 16:03:10 följande:

Min lilla är sju veckor nu, allt är bra med henne men hon har inte börjat le än alls. Jämfört med mina fyra andra känns det jätte sent, och ju fler dagar som går ju mer orolig blir jag. :-/ vad har ni andra för erfarenhet av detta?

Linn är visserligen bara 5 1/2 vecka men inte är det mkt till leenden från henne ännu. Längtar tills man får de där riktiga leendena.
  • Jilo

Ser att många saknar rikligt med leenden från sina bebisar :) Min har bjudit på leenden sedan väldigt tidigt men också väldigt sparsamt, och på BVC vid 6 v så fick han en notering om det då sköterskan inte lyckades få honom att le mot henne...?? Nu två veckor senare är dom ofta förekommande :) Men hade för mig att det är normalt att det kommer igång ordentligt först vid två månaders ålder?

• Treasures
    Treasures skrev 2018-01-22 00:17:00 följande:

Vi började ge Linn Minifom förra helgen och fick en helt ny bebis. Märkte skillnad på en gång och hon har inte panikskrikigt nåt som det kunde va innan ffa på kvällar och nätter. I helgen har hon dock varit lite snurrig och vi misstänker att det beror på att jag åt tacos med färsk chili både fredag och lördag. Har du provat utesluta sånt som man själv blir färdig av? Lök, bönor, stark mat....?

Haha, snurrig....knorrig ska det va...
  • AK78

Elton blir sex veckor i morgon och han ler inte heller.

Kanske att jag fått ett leende av honom häromdagen men det kan lika väl vara magknip..

Hjälp! Ska BM redan oroa mig?! Haha..

Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL