Jsv17 skrev 2018-01-21 07:35:16 följande:
Nu är han visserligen precis 6 veckor men jag var också orolig då han inte log alls, och inte tittade på oss särskilt mycket direkt heller. Det tog fart helt plötsligt i fredags och igår då flinade han upp sig ordentligt mot oss båda flera ggr. Han hittade en annan intensitet i sin gråt då också och nu kom det tårar när han blev ledsen, så det var som att det utvecklingsteget kickade in. Frågade min kompis mamma (som ör BVC sköterska) och hon sa vanligast nån gång mellan 6-8 veckor men vissa barn är lite senare med det där och hon oroar sig inte före de är 3 månader, om de inte börjat le då kan det varas dags att kolla upp. Så jag förstår hur det känns, men det kommer säkert, som hon sa till mig också, alla barn är individer vissa ler mest hela tiden, andra är lite mer sparsamma med sina leenden.
min ler knappt heller, mest bara när han drömmer. men har tolkat det som att hans personlighet är rätt svårflörtad... han ser nästan alltid sur/skeptisk ut :) (hans pappa är likadan XD)
vi har fortfarande besvär av gaser. masserar magen med särskild olja, ger lite anis-te, har tagit bort vitaminerna, låter honom ha tryck på magen så ofta som möjligt, vevar med benen men ändå är det trögt. nån som har erfarenhet av magdroppar som underlättar för gaserna att passera igenom systemet?
nåt särskilt man kan göra när hen äter för att minska luft??