• Cutiemommy

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Hej!

Nu startar jag en ny tråd för oss som är gravida med BF i december 2017 och väljer att följa varandras resa här på familjeliv då många har startat en FB grupp men vissa av oss kanske inte har FB.

Hoppas vi alla kan skriva lite varje dag om hur det går!

Då kör vi! När har ni ultraljud?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 14:49
    www.familjeliv.se/forum/thread/77781039-bfrul-for-traden-gravida-dec-17

• Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
  • Jennys Bageri
    laetitia81 skrev 2017-12-23 18:57:34 följande:

Han kan inte ha kort tungband? Antar att det beror på att han inte mår bra om han är sjuk men det kan ju störa amningen också.

Jo jag läste ju att man kan ha det, så jag bad en läkare titta efter, kanske hade han gjort det ändå. Han sa att det ser bra ut, har själv försökt titta efter och jag tycker också det ser okey ut. Det är grymt frustrerande när det inte fungerar, gud vad jag vill få det att fungera. : (

Nu sitter jag på förlossningen, har en stor klump i ena bröstet som en läkare på titta på, fick göra ett UL. Hon tror att det är en envis mjölkstockning men det konstiga för mig är ju att det började bli hårt där redan två veckor innan förlossningen. Ingen feber har ja haft heller. Aja, skönt å äntligen få nån som tittar lite på "problemet". :)
    ~ Bf 13/12. 6:e barnet ~
  • Familia

Har haft verkar hela dagen idag.
    Ca fyra i timmen nu på kvällen. De gör ont så jag blir svettig, men alla har samma styrka. Dvs de blir inte värre.
    De varar i lite mer än en minut.
    Med första barnet hade jag inga värkar alls förrän vattnet gick.
    Kan detta vara början till förlossning tro?
    Visst borde de bli tätare eller kännas värre och värre för att jag ska ringa in?

• belletristik
    Familia skrev 2017-12-24 00:12:02 följande:

Har haft verkar hela dagen idag.

Ca fyra i timmen nu på kvällen. De gör ont så jag blir svettig, men alla har samma styrka. Dvs de blir inte värre.

De varar i lite mer än en minut.

Med första barnet hade jag inga värkar alls förrän vattnet gick.

Kan detta vara början till förlossning tro?

Visst borde de bli tätare eller kännas värre och värre för att jag ska ringa in?

ja, sådär kan det vara i några dar innan det drar igång. värkarna ska komma ca var femte minut för att det ska vara tajm för sjh...! lycka till

god jul allesammans
  • Gurkan25

Kl 03.46 föddes våran Benjamin. 49 cm lång och 3253 gram. Jätteskönt att förlossningen är över och vi får antagligen åka hem imorgon! <3

Benjamin 24/12-2017
  • Familia

Grattis!
    Här har jag fortfarande samma värkar som igår och inatt.
    BF imorgon, så då får vi se om hon vill komma ut då. :)

• Nykär15
    Gurkan25 skrev 2017-12-24 16:01:44 följande:

Kl 03.46 föddes våran Benjamin. 49 cm lång och 3253 gram. Jätteskönt att förlossningen är över och vi får antagligen åka hem imorgon! <3

Grattis till er julklapp <3
  • Treasures

Grattis! Vilken fin julklapp.
    ~ ~1:an 09-11-01 ~ ~ 2:an 13-03-16 ~ ~ 3:an 17-12-14
  • Jennys Bageri

Grattis, kan inte göra annat än att hålla med, bästa julklappen. <3
    ~ Bf 13/12. 6:e barnet ~
  • Jsv17

Åh grattis till världens finaste lilla julklapp!!!
    Leon 9-12-17
  • Sjolund90

Grattis till alla som fått :)

01.48 på juldagen kom våran lilla tös Vilda på 3165g och 50cm :) men även som dom 2 tidigare gånger så sätt min moderkaka fast så blev operation även denna gång. tappade dock bara 1 liter inte lika mkt som dom andra 2 förlossningarna . allt har i övrigt gått bra och vi åkte hem samma dag vid lunchtid :)

Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL